بازدید 8035
۱
تکنولوژی

'شیائومی' مدیر اجرایی توانمندش را از دست داد

هوگو باررا، برجسته ترین مدیر جهانی در شرکت شیائومی (Xiaomi Inc) چین، بدلیل نگرانی هایی که برای سلامتی اش داشت و همچنین از برای شغل جدیدش، کارش در این کمپانی تلفن همراه را رها کرد. درهمین حال وی درحال کنارآمدن با شکست تازه اش و بازپسگیری عرصه ای که به رقبایش واگذار کرد، می باشد.
کد خبر: ۶۶۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 26 January 2017

هوگو باررا برجسته ترین مدیر جهانی در شرکت شیائومی (Xiaomi Inc) چین، بدلیل نگرانی هایی که برای سلامتی اش داشت و همچنین از برای شغل جدیدش، کارش در این کمپانی تلفن همراه را رها کرد. درهمین حال وی درحال کنارآمدن با شکست تازه اش و بازپسگیری عرصه ای  که به رقبایش واگذار کرد، می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، درپست فیسبوکی، باررا، معاون کل مسئول برنامه های جهانی و چهره توسعه بین المللی گفت که بعد از سه سال و نیم شیائومی را برای پروژه ای در سیلیکون ولی (Silicon Valley) ترک خواهد کرد.

'شیائومی' مدیر اجرایی توانمندش را از دست داد

شیائومی یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. ارزش این شرکت، دوسال پیش 45 میلیارد دلار بود و امید داشت که معادل چینی اپل شود، اما سرعت فروش گوشی های هوشمندش کم شده و پس از آن که در سال 2015 به رتبه دوم  فروشندگان برتر گوشی هوشمند در چین رسید در سال 2016 بطورکل از لیست پنج فروشنده برتر گوشی هوشمند در چین خارج میشود.

باررا درپست فیسبوکش گفته: زندگی در چنین محیط منحصر به فرد و غریبه ای در چند سال اخیر عوارض زیادی بر زندگی ام داشته و سلامتم را تحت تاثیرقرار داده. وقتی میبینم چه چیزهایی را پشت سرم فراموش کردم برایم واضح میشود که زمان برگشت رسیده.

براساس اخبار پکن، باررا معمولا به بقیه بازار های مهم و گاهی به هند و زادگاه خودش برزیل سفرمیکرد.

خروج باررا مصادف با زمانیست که شیائومی نیاز به تنظیم استراتژی خود دارد. این شرکت در سال 2016 از بسیاری از بازارهای مهم خارج ازچین مثل برزیل و سنگاپور عقب کشیده و حضور خرده فروشی آفلاین خود را افزایش داده اما هدفش این است که هوش مصنوعی و اقتصاد اینترنتی را زمینه های رشد خود قرار دهد.

هند یکی از نقاط روشن رشد بین المللی این شرکت در سال گذشته بوده وهمچنین جایی که باررا تصمیم گرفت آخرین حضور عمومی خود را در آن رقم بزند.

این ماه ازطرف مدیرمسئول اجرایی شیائومی نامه ای به کارمندان فرستاده شد مبنی براینکه "بدترین ها گذشت"که به افزایش تعداد رقیبانشان در طول سال گذشته اشاره داشت .تحلیلگر در کانالیس، نیکول پنگ، میگوید :اولویت شیائومی بازگشت قدرتمندانه به بازار در سال 2017 خواهد بود.

به نقل از سخنگوی جایگزین باررا، معاون مدیر اجرایی ژیانگ ونگ، او آینده تلاش های جهانی شیائومی را درکل مثبت برآورد میکند و آنرا رو به پیشرفت میبیند.

ژیانگ مدیرکل پیشین کوالکوم (Qualcomm) بوده که سال پیش به شیائومی پیوست . گفته می شود که وی بخاطر تجربیاتی که داشته بسیار قابل اطمینان است اگرچه با باررا تفاوتهایی از نظر استراتژی و مدیریت خواهد داشت.

این موقعیت برای باررا موانع زیادی ازجمله توقف تولید در برزیل به دلیل نامتعادل بودن وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کرد. وی گفت تا اول سال چینی ها موقعیتش را ترک میکند و قبل از شروع موقعیت جدیدش به زمان نیاز خواهد داشت اما نگفت که این موقعیت جدید چه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شماکه برای ترجمه خبرازنرم افزارمترجم استفاده می کنیدلااقل زحمت یه ویرایش هم به خودتون بدید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل