بازدید 12242

امدادرسانی به ۲۰ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی

کد خبر: ۶۶۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 26 January 2017
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از تداوم امدادرسانی به هموطنان گرفتار در سیل و آبگرفتگی در مناطق مختلف کشور خبر داد.
 
به گزارش مهر، مرتضی سلیمی به جزئیات عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی شرق کشور اشاره کرد و افزود: تا ساعت ۷ صبح پنج شنبه ۷ بهمن ۹۵، ۶ استان هرمزگان، سیستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی، درگیر سیل و آبگرفتگی بوده اند.

وی با اعلام اینکه ٢٠ شهرستان جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش، سرباز، سیب و سوران، منوجان، قلعه گنج، کوهبنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد، گفت: عملیات امدادرسانی به ١٤٩ شهر و روستا در حال انجام است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی به ۸ هزار و ۶۸۲ تن از هموطنان گرفتار در سیل و آبگرفتگی انجام شده است. و ۴ هزار و ۱۸۱ نفر اسکان اضطراری داده شده اند.

وی همچنین از رهاسازی ۷۳ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب خبر داد و افزود: تخلیه آب از ٦٠ واحد مسکونی در این مدت انجام شده است.

سلیمی به حضور ۱۷۱ تیم امداد و نجات در قالب ۸۷۰ نفر در عملیات امدادرسانی اشاره کرد و گفت: از اول بهمن تا کنون ٨٢٠ دستگاه چادر، ٢٣٧٠ تخته پتو، ۱۰۶۰ تخته موکت، ۱۰۵۰ شعله والور و فانوس، ۳۹۷۰ کیلوگرم نایلون، ۲۷۰ ست ظروف، ۱۳ هزار قوطی کنسروجات، ۳۱۰۰ قرص نان، ۱۱۰۰ کیلو گرم برنج، در بین هموطنان درگیر سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

وی افزود: امدادرسانی در استان های سیستان، هرمزگان و کرمان ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر