بازدید 3188

کارگران غیربیمه‌ای پلاسکو ۴ماه حقوق و مزایا می‌گیرند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت:به کارگران غیربیمه ای پلاسکو ، ۴ ماه حقوق و مزایا شامل حقوق و مزایای ماههای دی، بهمن، اسفند و فروردین ۹۶ پرداخت می شود.
کد خبر: ۶۶۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 26 January 2017
رئیس اتاق اصناف ایران گفت:به کارگران غیربیمه ای پلاسکو ، ۴ ماه حقوق و مزایا شامل حقوق و مزایای ماههای دی، بهمن، اسفند و فروردین ۹۶ پرداخت می شود.

علی فاضلی در گفتگو با مهر  در خصوص آخرین تصمیم گیری ها در مورد کسبه ساختمان پلاسکو، گفت: سه مکان برای استقرار آنها در نظرگرفته شده است که دو محل فروشگاه قدس مولوی و میدان خراسان فعلا مشخص شده تا با اولویت در اختیار کسبه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال تهیه گزارش از این دو محل هستیم تا به دولت ارائه کنیم، افزود: این گزارش در کارگروه دولت در دفتر آقای شریعتمداری ارائه می شود تا پس از تصویب در این کارگروه به اجرا برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: تاآنجایی که می دانیم این دو مکان یکماه برای آماده سازی زمان نیاز دارند زیرا مدت زیادی است که در این دو مکان فعالیت مفیدی انجام نمی گرفته و خیلی از وسایل باید باسازی شود. ضمن آنکه می توان ۴۰۰ واحد را در این دو محل، ساماندهی کرد و اگر نیاز باشد بازهم محل دیگری برای آنها در نظرگرفته می شود.

فاضلی با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا می توان در کمتر از دو هفته این دو محل را آماده سازی کرد یا نه، اظهار داشت: اینکه با اولویت باید در اختیار کسبه قرار بگیرد و در چه زمانبندی می توان این کار را انجام داد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی همچنین به بخش دیگری از پیشنهادات مطرح در کارگروه دولت اشاره کرد و گفت: موضوع مالیات، بیمه و کمک مالی به خصوص پرداخت تسهیلات به کسبه از دیگر موضوعاتی است که پیش بینی شده است؛ پیشنهاد ما اعطای تسهیلات در قالب وام ۵ ساله با بهره ۱۰ درصد است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه البته گفته شده که ابتدا باید کسبه در مکانی مستقر شوند و پس از آن، وام بانکی را دریافت کنند، اظهار داشت: فردا پنجشنبه به جمع بندی در این خصوص می رسیم.

فاضلی با اعلام اینکه تمام پیشنهادات نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد، افزود: امیدواریم که با اجرای این راهکارها بتوانیم واحدهای صنفی پلاسکو را فعال کنیم و کارگران هم به کار خود بازگردند. البته بخشی از این کارگرها بیمه نبودند که برای آنها هم تسهیلاتی در نظرگرفتیم.

وی گفت: برای تمام کارگران غیربیمه ای پلاسکو در حدود ۴ ماه حقوق و مزایا تا آخر فروردین در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان اعلام کرده که در مدت دو سال ساختمان پلاسکو را می سازد، افزود: به هر حال کسبه، مستاجر بنیاد مستضعان بودند، و این بنیاد برای اسکان دو ساله آنها این دو مکان را در نظرگرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار