بازدید 2615

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

نگرانی نسبت به عدم پایبندی اعضای اوپک و غیراوپک به کاهش تولید نفت از ابتدای ماه ژانویه و همچنین افزایش تولید نفت نیجریه و لیبی، سبب کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.
کد خبر: ۶۶۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 25 January 2017
نگرانی نسبت به عدم پایبندی اعضای اوپک و غیراوپک به کاهش تولید نفت از ابتدای ماه ژانویه و همچنین افزایش تولید نفت نیجریه و لیبی، سبب کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

به گزارش میزان، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٣ ژانویه (٢٤ د‌‌‌‌‌‌ی‌ماه) با یک دلار و ٧٧ سنت کاهش به ٥١ دلار و ٨٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٤٨ سنت برای هر بشکه بوده است. 
 
قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و چهار سنت کاهش به ٥١ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٦سنت برای هر بشکه بوده است. 
 
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٥٢ دلار و پنج سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و  چهار سنت کاهش نشان می دهد. 
 
به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ١٣ ژانویه با یک دلار و ٢٦سنت کاهش، ٥٢ دلار و هشت سنت برای هر بشکه معامله شد. 
 
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٨٨ سنت کاهش، ٥٤ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب نیز با ٩٩ و یک دلار و سه سنت کاهش به ٥٣ دلار و ٣٧ و ٥٣ دلار و ٧٤ سنت برای هر بشکه رسید. 
 
عوامل متعددی در هفته گذشته در تضعیف قیمت‌ها نقش داشتند که می توان به افزایش سطح ذخیره‌سازی نفت‌خام آمریکا اشاره کرد. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا سطح ذخیره‌سازی نفت‌خام این کشور در هفته منتهی به ٦ ژانویه با چهار میلیون بشکه افزایش به ٤٨٣ میلیون بشکه رسید. 
 
تحلیلگران دلیل اصلی این افزایش را بالارفتن حجم واردات و تولید نفت‌خام این کشور می‌دانند. علاوه براین، روند فزاینده تولید نفت‌خام کشورهای لیبی و نیجریه که از توافق کاهش تولید اعضای اوپک مستثنی هستند، باعث تضعیف قیمت‌های نفت شدند. 

گزارش‌هایی مبنی بر کاهش صادرات کالا و خدمات چین، سبب نگرانی‌هایی در مورد وضع اقتصادی این کشور شده و این امر نیز اوضاع را برای بازار نفت بدتر کرده است. 

برخلاف اعلام برخی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک مبنی بر کاهش تولید نفت‌خام از ابتدای ماه ژانویه، نگرانی‌هایی نیز نسبت به عدم پایبندی این کشورها برای کاهش تولید وجود دارد که این امر موثر بر کاهش قیمت در هفته‌ی گذشته بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر