بازدید 3665

ساز عیدی ۷۷۰ هزارتومانی با بازار شب عید کوک نیست

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان عیدی کارمندان و بازنشسته ها ۷۷۰ هزارتومان اعلام شده، این درحالی است این میزان عیدی نمی تواند نیاز مالی خانوارها را برای خرید شب عید تامین کند.
کد خبر: ۶۵۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 24 January 2017
حمدالله کریمی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از پایین بودن میزان عیدی کارمندان گفت:هرساله در آستانه آغاز سال جدید،مبالغی عیدی به کارکنان دستگاه ها و همچنین کارگران، کارمندان و بازنشسته ها پرداخت می شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: محاسبه میزان عیدی کارگران و کارمندان چارچوب خاصی دارد،اما باید پذیرفت نرخ های بالای تورم درچند سال گذشته باعث شده قدرت خرید خانواده ها کاهش یابد،براین اساس مطلوب است دولت میزان عیدی را بالاتر از ارقام مطرح شده در رسانه ها، تعیین کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود:در رسانه ها میزان عیدی کارمندان و بازنشسته ها ۷۷۰ هزار تومان تعیین شده،این درحالی است این میزان عیدی نمی تواند نیاز مالی خانوارها را برای خرید شب عید تامین کند.

لزوم توجه به ارتقای معیشت بازنشسته ها

کریمی افزود:باید مسئولان واقعیت های اقتصادی جامعه را درک کنند و تلاش شود سطح رفاه خانوارها افزایش یابد.

وی ادامه داد:دربرخی دستگاه ها علاوه بر عیدی،مبالغی نیز به عنوان پاداش آخرسال پرداخت می شود؛این درحالی است بازنشستگان و کارکنان سایر دستگاه ها از این مزایا محروم هستند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت حداقل باید تلاش کند میزان عیدی بازنشستگان و کارکنان دستگاه هایی را که از مزایای کمی برخوردارند بالا تعیین کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر