بازدید 3682

یک شبکه وابسته به داعش در مالزی متلاشی شد

کد خبر: ۶۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 24 January 2017
پلیس مالزی اعلام کرد که چهار نفر شامل سه خارجی و یک مالایی به اتهام ارتباط با یک شبکه جدید وابسته به گروه تکفیری داعش در این کشور بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، این شبکه تروریستی وابسته به داعش در جنوب فیلیپین و جزیره میندانائو فعال است و پلیس مالزی اعلام کرد یک مرد 31 ساله فیلیپینی، دو مرد بنگلادشی 27 و 28 ساله و یک زن 27 ساله مالزیایی مرتبط با این گروه را بازداشت کرده است.
 
به نوشته روز سه شنبه رسانه های محلی مالزی، این افراد در فاصله روزهای 13 تا 19 ماه جاری میلادی (24 تا 30 دیماه) در ایالت صباح و شهر کوالالامپور پایتخت مالزی بازداشت شدند.
ایالت صباح مالزی با جنوب فیلیپین و جزیره میندانائو مرز آبی مشترک کرد.
 
این افراد متهم به تشکیل شبکه جدیدی از گروه ترورستی داعش هستند که قصد داشتند ایالت 'صباح' را به یک نقطه انتقالی برای تروریست های خاورمیانه و جنوب آسیا تبدیل کنند تا از این طریق تروریست ها به 'میندانائو' در جنوب فیلیپین برسند.
 
این شبکه جدید توسط 'محمود احمد' استاد سابق دانشگاه مالایا مالزی تشکیل شده و سپس با گروه تروریستی ابوسیاف به رهبری 'ایسنیلون هاپیلون' یکی شدند.
 
فرد فیلیپینی دستگیر شده نیز که متهم به عضویت در این شبکه است، پیش از دستگیری در 13 ژانویه (24 دی ماه) در 'کوتا کینابالو' مرکز ایالت صباح ساعت فروشی می کرد.
 
تارنمای 'استار' مالزی نوشت: این فرد فیلیپینی مسئول عضوگیری اعضای جدید برای داعش از کشورهای مالزی، اندونزی، بنگلادش و مسلمانان روهینگیا بوده و همچنین انجام مقدمات انتقالی غیرقانونی آنها به شهر 'ماراوی' در جنوب فیلیپین را بر عهده داشته است.
 
این فرد عامل جذب سه نفر دیگر از جمله یک زن مالزیایی بوده است. این زن گفته است قصد داشته با این فرد فیلیپینی ازدواج کند.
 
این زن که اهل ایالت 'سلانگور' مالزی در بخش غربی این کشور است ماه ژانویه جاری از طریق رسانه های اجتماعی جذب و سپس به 'کوتا کینابالو' واقع در بخش شرقی مالزی سفر کرد تا پس از آن خود را به جنوب فیلیپین برساند.
 
دو مرد بنگلادشی نیز فروشنده هایی بودند که روز 19 ژانویه (30 دیماه) در شهر کوالالامپور بازداشت شدند. گمان می رود این افراد با داشتن ارتباطاتی با گروه تروریستی داعش، قصد سفر به جنوب فیلیپین را داشتند.
 
شاخه مبارزه با تروریست پلیس مالزی این دستگیری را موفقیتی برای ناتوان کردن این شبکه تروریستی عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل