بازدید 4559
پلمب ساختمان های فرسوده

برآورد خسارت احتمالی ۶هزار میلیاردی پلاسکو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پلاسکو بزرگترین ساختمان از نظر پوشاک در پایتخت بوده است و به همین دلیل احتمال این می‌رود که خسارت موجود بیش از 5 تا 6 هزار میلیارد تومان باشد.
کد خبر: ۶۵۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 21 January 2017
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پلاسکو بزرگترین ساختمان از نظر پوشاک در پایتخت بوده است و به همین دلیل احتمال این می‌رود که خسارت موجود بیش از 5 تا 6 هزار میلیارد تومان باشد.

شهاب نادری در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و تأثیری که بر بازار پوشاک خواهد گذاشت، گفت: برآوردی که از خسارت احتمالی این حادثه شده 1500 میلیارد تومان بوده اما به نظر می‌رسد این آمار بسیار کمی باشد چرا که کارگاه‌های تولیدی و اجناس زیادی در این ساختمان بوده و بزرگترین ساختمان از نظر پوشاک در پایتخت بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال این می‌رود که خسارت موجود بیش از 5 تا 6 هزار میلیارد تومان باشد.

نادری در رابطه با تأثیر ریزش ساختمان پلاسکو بر بازار پوشاک شب عید، گفت: قطعاً بی‌تأثیر نیست چرا که این حادثه برای کشور بسیار بد شد، ساختمانی در قلب تهران به این راحتی فرو ریخت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این حادثه در بحث قیمت‌گذاری شب عید بر پوشاک اثرگذار خواهد بود و از سویی بر روی روحیه مردم نیز اثر سوء می‌گذارد.

وی گفت: باید سازمان‌های مرتبط جلوی تخلفات این چنینی را بگیرند و ساختمان‌هایی که مشکل دارند و فرسوده هستند پلمب شوند و سازمان نظام مهندسی نظارت خود را بیشتر کند.

وی تأکید کرد: این در حالی است که در تهران که شهری زلزله‌خیز است نگرانی از فرو ریزش ساختمان‌های با قدمت بالا وجود دارد.

نادری ادامه داد: از طرفی کانال‌های فاضلاب، برق و غیره زیرزمینی شده در نتیجه ممکن است زلزله‌ای با یکی، دو ریشتر هم خرابی زیادی به بار بیاورد چرا که زیر ساختمان‌ها خالی شده است.

وی گفت: مردم چه گناهی کرده‌اند که باید این مصیبت را تحمل کنند به خانواده‌های این آتش‌نشانان نیز به دلیل زحماتی که تاکنون کشیده‌اند تسلیت می‌گوییم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار