بازدید 18407

تاثیر چهار درس پیش دانشگاهی در رتبه کنکور

کد خبر: ۶۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۰ 26 September 2009
معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش از پیشنهاد محاسبه و ارزیابی چهار درس پیش دانشگاهی در سه رشته دوره نظری در کنکور سال 89 به کمیته قانون حذف کنکور خبر داد.

عباس رهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: بنا بر تصمیم کمیته قانون حذف کنکور وزارت آموزش و پرورش باید دو درس تخصصی و دو درس عمومی مورد نظر خود را برای تاثیر در قانون حذف کنکور پیشنهاد می داد که طی هفته گذشته آن را به این کمیته ارائه کردیم.

طبق قانون حذف کنکور باید نمرات دانش آموزان در برخی از دروس پیش دانشگاهی نیز تاثیر داده شود که سال گذشته این امر میسر نشد و آموزش و پرورش موظف گردید که در سال تحصیلی جاری این دروس را به کمیته ویژه این قانون پیشنهاد دهد. همچنین آموزش و پرورش موظف است که برای دروس پیشنهادی در دوره پیش دانشگاهی آزمونهای استاندارد به شکل نهایی و سراسری برگزار کند.

معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق قانون حذف کنکور باید سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال آینده نیز افزایش یابد ادامه داد: امیدواریم که در سال آینده تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان از 15 درصد در سال جاری به 30 درصد افزایش یابد.

سوابق تحصیلی دانش آموزان در دو کنکور 88 و 87، 15 درصد بوده است.

رهی ادامه داد: در دوره متوسطه امسال نیز همچون سال گذشته 10 درس از دروس تخصصی و عمومی رشته های ریاضی، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی سال سوم دبیرستان که امتحانات آنها به صورت نهایی برگزار می گردد در سوابق تحصیلی کنکور تاثیر داده می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به منظور آمادگی دانش آموزان پیش دانشگاهی از دروسی که امسال در کنکور موثر خواهد بود، جلسه کارگروه ماده 4 قانون به زودی تشکیل می شود و دروس را پس از نهایی شدن تا پایان مهرماه در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل