بازدید 3115
علی ربیعی:

ایران آماده ارائه تجربیات خود در تامین اجتماعی است

کد خبر: ۶۵۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 17 January 2017
علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده است، تجربیات و توانمندی های خود در عرصه های مختلف تامین اجتماعی را به اشتراک بگذارد.

ربیعی، روز سه شنبه و در دومین روز سفر به جمهوری آذربایجان در دیدار علی حسن اف معاون نخست وزیر و رئیس کمیته دولتی امور آوارگان جنگی این کشور افزود: کارهای مهم در حوزه تامین اجتماعی از جمله توانبخشی معلولین در جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته و ما می توانیم این توانمندی های خود را به اشتراک بگذاریم.
 
علی ربیعی در این دیدار ضمن معرفی هیات همراه خود به معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازجمله روسای کمیته های انرژی، بودجه و اجتماعی مجلس در این سفر را نشانه توجه خاص جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
 
وی همچنین علاقمندی کشورمان برای اجرای طرح های اقتصادی مشترک با جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت، پروژه های مشترک دو کشور در دست اجرا در حوزه های حمل و نقل از جمله در بخش حمل و نقل ریلی می تواند به توسعه روابط سایر حوزه های اقتصادی تحرک بخشد و هر دو کشور از آن بهرمند شوند.
 
علی ربیعی مذاکرات ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه توسعه حمل و نقل دریایی در خزر را نیز موثر خواند و با اشاره به این که هفته آتی ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امور خارجه کشورمان برای بررسی موضوع تعیین رژیم حقوقی دریای خزر به باکو سفر می کند، گفت، مواضع ایران و جمهوری آذربایجان در این مساله هر چه نزدیک تر باشد دو کشور می توانند از آن بیشتر بهرمند شوند.
 
علی حسن اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز ایران را کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان عنوان کرد و آغاز ساخت کارخانه مشترک داروسازی در سفر علی ربیعی به باکو را برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه غیر نفتی مهم عنوان کرد.
 
وی افزود: اگر در نظر بگیریم که جمهوری آذربایجان داروهای مورد نیاز را از خارج وارد می کند، ساخت این کارخانه داروسازی برای کشورمان یک پروژه بسیار مهم است.
 
حسن اف گفت، با توجه به توسعه قابل توجه بخش بهداشت و نیز تولید داروهای با کیفیت بالا در جمهوری اسلامی ایران، این عوامل به اهمیت کارخانه مشترک داروسازی دو کشور در باکو می افزاید.
 
علی حسن اف در بخشی از سخنان خود گفت، هیچ مشکلی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و نمی تواند هم وجود داشته باشد.
 
وی تصریح کرد، هرچند برخی محافل بیگانه برای ایجاد رخنه در روابط دو کشور تلاش می کنند ولی آنها نمی توانند در این تلاش های خود موفق شوند. 

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت، وظیفه ما هم این است که برای نزدیکی مردم و دولت دو کشور تلاش های بیشتر از خود نشان دهیم. 

وی همچنین مناقشه قره باغ را از مشکلات عمده این کشور عنوان کرد و با اشاره به این که بر اثر این مناقشه یک میلیون اذربایجانی از خانه و کاشانه خود اخراج شدند از موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل این مناقشه ابراز قدردانی کرد.
 
علی حسن اف افزود: ایران در مساله قره باغ همواره در سطوح بین المللی در کنار جمهوری آذربایجان بوده و از کشورمان حمایت کرده است.
 
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی روز دوشنبه در راس هیاتی برای شرکت در مراسم کلنگ زنی کارخانه مشترک داروسازی در شهرک صنعتی پیر اللهی باکو وارد جمهوری آذربایجان شد.
 
وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی کشورمان امروز همچنین با وزیران اقتصاد و کار و تامین اجتماعی جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی