بازدید 4285

منازل مسکونی در برابر حوادث بیمه می‌شوند

کد خبر: ۶۵۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 17 January 2017
رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها با مشارکت مردم گفت: قرار است همه خانه‌های مسکونی مردم در سطح کشور در برابر همه حوادث بیمه شوند.

به گزارش مهر، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه بیمه یکی از راهکارهای جبران خسارات مردم در هنگام بروز حوادث است، اظهار داشت: کل خانه های مسکونی مردم در برابر همه حوادث بیمه می شوند اما این طرح با مشارکت مردم و به صورت پله‌کانی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون این طرح در برخی استان‌ها آغاز شده و در برخی استان‌ها، ساختمان‌هایی که توسط بنیاد مسکن بازسازی می شود، تا ۱۰ سال در برابر همه حوادث بیمه هستند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه این طرح برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز اجرایی می شود، عنوان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد تومان و امسال ۷ میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت شد تا همه خانه‌های مددجویان را زیر پوشش بیمه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در زمینه نارضایتی کشاورزان از پرداخت نشدن خسارات بیمه و توزیع ناعادلانه حمایت‌های دولتی بیان کرد: بین کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی اختلاف نظرهایی وجود دارد اما این اختلاف ارتباطی با توزیع حمایت‌های دولتی ندارد.

نجار ادامه داد: در زمینه پرداخت خسارت‌ها یا حمایت‌های دولتی از کشاورزان کوتاهی نمی کنیم به نحوی که سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان عشایری کشور برای حمایت از کشاورزان پرداخت شد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تدابیر ستاد مدیریت بحران در زمینه آلودگی هوا که در برخی استان‌ها نظیر یک به یک بحران تبدیل شده و موجی از بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و سرطان را به دنبال داشته است، افزود: متولی اصلی در این بخش محیط زیست است اما در زمینه مواردی که لازم است تصمیمات مقطعی از سوی استان‌ها گرفته شود، ما نیز حمایت می‌کنیم.

نجار، کنترل دائمی تولیدکنندگان خودرو، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از سوخت‌های دارای آلایندگی کمتر و ... را از راهکارهای کاهش آلودگی هوا برشمرد.

وی در مورد ریزگردها نیز بیان کرد: منشأ ۸۰ درصد ریزگردها خارجی و از کشورهای عراق، عربستان و قطر است که در این میان عراق سهم بیشتری دارد اما به لحاظ اینکه اکنون درگیر جنگ و مسائل امنیتی است،‌ رفع مشکل ریزگردها اولویت این کشور نیست.

نجار خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مهم در اولویت کاری کشورهای همسایه قرار نگیرد، امکان کار اثرگذار در این حوزه نیست اما در استان‌هایی نظیر کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان که منشأ ریزگردها داخلی است، باید به نهال کاری، بیابان زدایی و ... پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی