بازدید 2530

پرمصرف ها باید بهای افزایش مصرف خود را بپردازند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس،با بیان اینکه محاسبه پلکانی نرخ گاز، تفکیک بین مشترکان کم مصرف و پر مصرف است، گفت: پرمصرف ها باید بهای افزایش مصرف گاز خود را پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۵۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 16 January 2017
حسین امیری خامکانی درگفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی براینکه قیمت گاز خانگی،تجاری و صنایع کوچک با میانگین سالانه نهصد و هفتاد و هفت(977) ریال به ازای هر مترمکعب و با توجه به قیمت ثابت هزار و پانصد(1500) ریال برای هشت ماه گرم سال است،گفت:تعرفه گاز و برق با توجه به اینکه قیمت آن زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد،باید به صورت پلکانی محاسبه شود، تا برای مردم درکاهش و استانداردسازی مصرف انگیزه ایجاد کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تعرفه گذاری پلکانی نرخ گاز به نفع طبقات پایین که سطح زیربنای آنها کمتر بوده می شود،افزود:برخی طبقات برای مصرف سوخت عادی از گاز استفاده کرده و برخی از گاز برای مصرف در سونا و جکوزی استفاده می کنند که باید برای رعایت عدالت بین این دو نوع نحوه مصرف تفاوت قائل شد.

محاسبه گاز به صورت پلکانی سبب مدیریت و تغییر الگوی مصرف شده است

امیری خامکانی با اشاره به اینکه مصوبه هیئت دولت بر میانگین تاکید کرده است، ادامه داد:تا زمانی که قیمت های فروش به مردم زیر قیمت تمام شده است، عدالت ایجاب می کند که برای تفکیک بین پر مصرف ها و کم مصرف ها تعرفه گذاری برای گاز به صورت پلکانی محاسبه شود.

وی یادآور شد:محاسبه گاز به صورت پلکانی سبب مدیریت و تغییر الگوی مصرف توسط مصرف کنندگان شده است که تا حد زیادی به کاهش گاز مصرفی در بسیاری از خانوارها منجر شده است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه پرمصرف ها باید بهای افزایش مصرف گاز خود را پرداخت کنند،تصریح کرد:شرکت ملی گاز باید ازهمان مصوبه میانگین استفاده کرده و نرخ پلکانی را اجرا کند،تا برای مصرف کنندگان برای مدیریت مصرف انگیزه ایجاد کند./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست