بازدید 4253
۲

کاهش سن مصرف لوازم آرایشی در ایران

کد خبر: ۶۵۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 14 January 2017
مدیریت نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا ودارو گفت: ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاور میانه است اما آمارهای جدید حاکی از آن است که ایران، گوی سبقت را از عربستان ربوده و مقام اول را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهریار مستوفی،مدیریت نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا ودارو در خصوص میزان مصرف فرآورده های آرایشی در کشور گفت: مصرف روز افزون فرآورده های آرایشی و بهداشتی، این صنعت را به یکی از پرسودترین و جذابترین صنایع در دنیا تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه رشد سالانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران حدود 12 درصد است گفت: 80 تا 90 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق و تقلبی وارد کشور می شوند.

مستوفی افزود: سالانه بیش از 850 میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق وارد کشور می شود در حالیکه واردات رسمی در 8 ماهه نخست امسال کمتر از 50 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سن استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران به کمتر از 14 سال رسیده است گفت: سالانه بیش از 1/2میلیارد دلار از بازار 2/7میلیارد دلاری خاورمیانه به کشور ما اختصاص دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
در حال حاضر دو چیز برای گروهی از مردم مهم است . یکی ظاهر بزک کرده و دیگری ماشین شاسی بلند !!! خنده دار نیست ؟
در کشورهای غربی دخترات وزنان جوان به جز در در بعصی مراسم ومیهمانیها، اصولا آرایش نمیکنند.میزان بالای مصرف مواد آرایشی وجراحی های زیبایی در ایران وعربستان، نتیجه چیست ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر