بازدید 5365
واکنش چهره های شاخص مجلس به فوت آیت الله هاشمی

هاشمی به راستی مرد روزهای سخت بود/ هاشمی از مقابل خانه ملت تشییع شود

برعکس روزهای گذشته در فضای مجلس سکوت سنگینی حکم فرما بود و نمایندگان در طول جلسه علنی مجلس در صندلی های خود مغموم و غم زده نشسته بودند و با چهره غم زده و دور از هیاهو مباحث را دنبال می کردند.
کد خبر: ۶۵۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 09 January 2017
مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با پرچم های مشکی سیاه پوش شده است، عکسی از آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در جایگاه هیات رییسه مجلس قرار داده شده بود که در صفحه های نمایش مجلس شورای اسلامی نیز به چشم می خورد.

به گزارش تابناک، رییس و هیات رییسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز سیاه پوش بودند. در هنگام نطق علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، فضای حزن آلودی در مجلس شورای اسلامی حاکم بود و پس از سخنان لاریجانی نمایندگان فاتحه ای قرائت کردند.


از ابتدای جلسه علنی برعکس روزهای گذشته در فضای مجلس سکوت سنگینی حکم فرما بود و نمایندگان در طول جلسه علنی مجلس در صندلی های خود مغموم و غم زده نشسته بودند و با چهره غم زده و دور از هیاهو مباحث را دنبال می کردند.

علی لاریجانی مطابق روزهای گذشته نطق پیش از دستور خود را آغاز کرد اما این بار نطق خود را به هاشمی اختصاص دادو وی در نطق پیش از دستور ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه (س) گفت: روز گذشته مردی بزرگ از تبار سابقون انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت. نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب همراه بوده و هست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آغازین روزهای مبارزه، وی جزو پیشروان مجاهدت ملی علیه رژیم ستمشاهی بود، افزود: نهضت امام (قدس سره) با همت مردانی چون او فراگیر شد، در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر آرمان های پیشوای بزرگ انقلاب امام خمینی (ره) بود. زندان ها و شکنجه ها را تحمل کرد تا جریان روحانیت مبارز شاخ و برگ لازم برای راهنمایی توده ها را بیابد.

هاشمی به راستی مرد روزهای سخت بود

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ تحت زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) ملت بزرگ ایران مسئولیت ریاست جمهوری را در دو دوره برعهده وی گذاشت، افزود: هاشمی در این دوران همت خود را مصروف آبادانی و پاک کردن غبار تخریب های جنگی صدام از ایران کرد و انصافاً با شجاعت در این راه گام برداشت و سازندگی و آبادانی در کشور را یک ارزش زمانه خود کرد و بعد از آن دوران نیز دل در گرو اعتلای انقلاب و ایران داشت.

دکتر لاریجانی گفت: یکی از ویژگی های ایشان این بود که مسئولان و مدیرانی که برای آبادانی کشور تلاش می کردند، همیشه مورد تشویق و حمایت جدی وی قرار می گرفتند، دریغا که دستمان از این شخصیت انقلابی، عمیق و آینده نگر کوتاه شد. او به راستی مرد روزهای سخت بود و همیشه با روحیه آرام خود به مدیران انقلاب روحیه فعالیت و تلاش بیشتر می بخشید.
 
پس از لاریجانی بسیاری از نمایندگان مجلس نیز در حین جلسه و پس از آن در خصوص این رخداد ابراز تاسف کردند. بعد از اتمام جلسه نیز رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس برای وداع با پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینه جماران حضور یافتند.

برخی از اظهار نظر چهره های شاخص مجلس شورای اسلامی؛

پیکر آیت‌الله هاشمی از مقابل خانه ملت تشییع شود

محمدرضا تابش با ارائه پیشنهادی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی، درخواست کرد نشست علنی نوبت صبح امروز ساعت ۱۰ پایان یابد تا نمایندگان بتوانند برای عرض تسلیت خود را به حسینیه جماران برسانند.

نایب رئیس فراکسیون امید همچنین خاطرنشان کرد: لازم است با خانواده آیت‌الله هاشمی صحبت کنیم تا پیکر ایشان از مقابل خانه ملت تشییع شود.

هاشمی پدر معنوی کشور بود

محمدرضا عارف در حاشیه مراسم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هاشمی پدر همه جریانات بود، گفت: جایگاه ایشان فراتر از اصلاحات بود و به نظر من پدر معنوی کشور و جوانان بود و فراتر از جناحین حرکت می‌کرد.

وی با تسلیت گفتن درگذشت آیت‌الله هاشمی به مردم و خانواده‌اش، یادآور شد: ایشان در لحظه‌های سخت و بحرانی حضور داشتند و با سعه صدر بالای خود قبل و بعد از انقلاب در همه صحنه‌ها حضوری کلیدی و تاثیرگذار داشتند و یاور اصلی رهبری بودند.

همچنین علی مطهری در این مراسم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایشان یار نزدیک امام (ره)، شهید مطهری و رهبر انقلاب بودند.


وی ادامه داد: ایشان در آنجاهایی که مصلحت نظام را تشخیص می‌داد کار خود را انجام می‌داد چه از محبوبیتش کاسته شود و چه مورد هجوم و توهین قرار گیرد. او انسانی بود که خالص برای خدا کار می‌کرد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا با درگذشت آیت‌الله هاشمی دعواهای سیاسی تمام می‌شود؟ بیان کرد: نه ولی امیدوارم ان‌شاءالله تمام شود.

هاشمی سیاستمداری بی‌بدیل بود

محمود صادقی نیز در صفحه مجزای به این موضوع پرداخت و در پیام شخصی خود در توییتر نوشت:هاشمی رفسنجانی سیاستمداری بی‌بدیل که شکوه سیاست‌ورزی را در واکنش کریمانه به رد صلاحیت ناباورانه‌اش نشان داد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست