بازدید 4347

تلاش بوداییان میانمار درجلوگیری از مراسم مسلمانان

کد خبر: ۶۵۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 09 January 2017
بوداییان تندرو میانمار با حمله به مرکزی در شهر 'یانگون' پایتخت اقتصادی این کشور جنوب شرق آسیا تلاش کردند مانع برگزاری مراسم مذهبی مسلمانان شوند.
 
به گزارش ایرنا، شبکه خبر آسیا روز دوشنبه به نقل از شاهدان این واقعه که روز یکشنبه اتفاق افتاد، اعلام کرد بوداییان تندرو در بحبوحه تنش های اسلام هراسی که ناشی از نسل کشی مسلمانان در استان راخین است از برگزاری مراسم مذهبی مسلمانان در شهر 'یانگون' جلوگیری کردند.
 
ده ها نفر از بودایی های تندرو به همراه جمعی از راهبان بودایی با پیاده روی در پایتخت تجاری میانمار تلاش کردند مراسم عبادی مسلمانان را به تعطیل کنند.

'کیائو نیئن' دبیر سازمان علمای اسلامی میانمار گفت که این حمله به مراسمی که ما همواره برگزار می کردیم، شبیه حمله به آزادی مذهبی است.

وی گفت: راهبان بدون اینکه بیان کنند چه اشتباهی صورت گرفته است، تلاش کردند این مراسم را به تعطیلی بکشانند؟ چرا مقامات دولتی اقدامی انجام ندادند؟

براساس این گزارش، به پلیس میانمار در خصوص این حرکت بوداییان تندرو اطلاع داده شده بود، اما از سوی پلیس اقدامی انجام نشد.

'موآنگ وین' از برگزارکنندگان مراسم بوداییان اتندرو گفت که بوداییان ملی گرا تلاش دارند مخالفت سیاسی خود علیه دولت فعلی میانمار را که نرمش بیشتری مقابل مسلمانان نشان داده است، افزایش دهند.

از سال 2012 میلادی و با حملات بوداییان به مسلمانان در استان راخین، احساسات ضد اسلامی و اسلام هراسی در این کشور روند رو به افزایشی داشته است.

در سال های گذشته بوداییان تندرو محدودیت های زیادی برای عبادت مسلمانان ایجاد و نسبت به تخریب مساجد اقدام کرده و تلاش می کردند مراسم عید قربان را که در آن مسلمانان به کشتار گاو می پردازند، ممنوع کنند.

حمله به مسلمانان میانمار تاکنون بیشتر محدود به استان 'راخین' می شد، اما اکنون به پایتخت این کشور نیز رسیده تا با نزدیک تر شدن به مقر دولت، حساسیت مقامات را نسبت به آنچه بر مسلمانان می گذرد، مورد سنجش قرار دهد.

افزایش خشونت ها علیه مسلمانان به ویژه روهینگیایی ها باعث شده مرکز روهینگیا در آ.سه.آن (ای.آر.سی) روز یکشنبه در مراسمی در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی، پیشنهادی مبنی بر نامگذاری سال 2017 به عنوان 'سال همبستگی بین المللی با روهینگیا' را به 'حمید البار' نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور روهینگیا ارائه کند.

هدف از این اقدام، افزایش آگاهی جهانی از وضعیت روهینگیایی ها و ضرورت پایان دادن به نقض حقوق بشر، تبعیض و خشونت علیه مسلمانان در استان راخین عنوان شده است.

مرکز روهینگیا در آ.سه.آن (ای.آر.سی) که دفتر اصلی آن در کوالالامپور قرار دارد متشکل از 60 تشکل غیردولتی از سراسر منطقه جنوب شرق آسیاست که خواستار پایان دادن به کشتار مسلمانان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی