بازدید 5036

سربازان‌شورشی ساحل‌عاج وزیردفاع را دستگیر کردند

کد خبر: ۶۵۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 08 January 2017
منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که نظامیان شورشی ساحل عاج ریچارد دونواهی وزیر دفاع این کشور و تعدادی از همراهانش را با حمله به محل حضور وزیر دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فررانسه از بواکه، سربازان شورشی وارد مقرهای ارتش و ساختمان وزارت دفاع ساحل عاج شدند و اقدام به شلیک گلوله کردند.
 
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، سربازان شورشی توافقی را که 'آلاسانه اوآتارا' رئیس جمهوری ساحل پیشتر اعلام کرده بود، کافی ندانستند.
 
این در حالی است که امروز رئیس جمهوری ساحل عاج از توافق با نظامیان شورشی برای پایان بخشیدن به خشونت ها در این کشور خبر داده بود.
 
آلاسانه اوآتارا گفته بود که حاضر است حقوق نظامیان این کشور را بالابرده و برای آن ها مسکن تامین کند و سطح رفاهی آن را افزایش دهد.
 
مخالفان مفاد توافق رئیس جمهوری ساحل عاج را مبهم و نامعلوم عنوان کردند.
 
از روز جمعه گذشته شهر بوآکه صحنه اعتراضات سربازان ارتش این کشور بود. این افراد در اعتراض به سطح درامد و دستمزد ها با سرپیچی از فرماندهان خود، انبارهای مهمات را اشغال و شروع به تیراندازی کردند.
 
نظامیان خشمگین از زمان مستقر شدن در ورودی های مهم این شهر، کنترل آن را که حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد به دست گرفته اند.
 
بوآکه محل استقرار شورشیانی بود که از سال 2002 تا 2011 کنترل نیمه شمالی این کشور را در دست داشتند.
 
ساحل عاج بزرگترین تولید کننده کاکائو است. بهای این کالا پس از حوادث روز جمعه افزایش یافت.
ارتش ساحل عاج نیروهای کمکی به این شهر اعزام کرده است اما وزیر دفاع این کشور جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد که دولت آماده شنیدن سخنان سربازان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس