بازدید 9121

اولین استعفای سفرای آمریکا در پاسخ به تیم ترامپ

بروس هیمن سفیر آمریکا در کانادا به دنبال اعلام تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا از سمت خود استعفا داد.
کد خبر: ۶۵۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 07 January 2017
بروس هیمن سفیر آمریکا در کانادا به دنبال اعلام تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایرنا، تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا به سفیران این کشور در خارج دستور داده است تا پیش از روز آغاز به کار وی در 20 ژانویه (اول بهمن ماه)، از مقام خود کناره گیری کنند.
 
بروس هیمن سفیر آمریکا در کانادا در توییتر خود با تایید این خبر گفت: آنطور که خواسته شد من از سمت سفیر آمریکا در کانادا استعفا دادم.
 
 
 
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دیپلماتیک، براساس دستور تیم انتقالی ترامپ که در تاریخ 23 دسامبر (سوم دی ماه) ابلاغ شده، ممکن است واشنگتن به مدت چند ماه سفیر رسمی در کشورهای مهمی مانند آلمان، کانادا و بریتانیا نداشته باشد.
 
در گذشته دولت های وابسته به هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه به صورت موردی مدت ماموریت سفیران آمریکا را در کشورهای دیگر تمدید می کردند تا به آنها به ویژه کسانی که فرزندان در سن مدرسه داشتند، به مدت چند هفته تا چند ماه در محل ماموریت خود تا پایان سال تحصیلی باقی بمانند.
 
این در حالیست که تاکنون رسم بر این بوده است که ماموریت دیپلمات های بلندپایه و باسابقه آمریکا که به عنوان سفیر کشورشان اعزام می شدند، تا پایان مدت رسمی ماموریت تمدید شود.
یک مقام بلندپایه تیم ترامپ که می خواست ناشناس بماند، گفت: هیچ سوء نیتی در این اقدام وجود ندارد و تنها به منظور تضمین ترک دولت توسط منصوبان اوباما در زمان برنامه ریزی شده است درست همانند هزاران دستیار سیاسی کاخ سفید و رئیسان و مدیران سازمان های دولتی و فدرال آمریکاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر