بازدید 9547

گروه خونی ۹۰ درصد ایرانی‌ها مثبت است

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیشتر اهداکنندگان خون دارای گروه خونی O+هستند.
کد خبر: ۶۵۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 03 January 2017
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیشتر اهداکنندگان خون دارای گروه خونی O+هستند.

به گزارش ایلنا ، بشیر حاجی بیگی با ذکر این نکته که از ابتدای سال جاری از ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۹۳ داوطلب اهدای خون که به مراکز انتقال خون مراجعه کننده کرده‌اند، ۱ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۸۹۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند گفت: از این میزان ۳۱۱ هزار و ۴۱۸ نفر اهداکننده بار اول بوده‌اند.

به گفته وی، از مجموع ۹۰ درصد دارندگان گروه خونی مثبت که در ۹ ماه ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خون اهدا کرده‌اند، ۳۴ درصد از اهداکنندگان گروه خون O مثبت بوده‌اند و گروه خون A مثبت با ۲۷ در صد، B مثبت با ۲۲ درصد و AB مثبت با ۷ درصد از دیگر اهداگنندگان گرو‌های مثبت خون بوده‌اند.

حاجی بیگی با عنوان اینکه ۹۰ درصد از مردم کشور دارای گروه خون مثبت و تنها ۱۰ درصد دارای گروه خون منفی هستند افزود: از ۱۰ درصد اهداکنندگان گروه منفی خون که در ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه ۱۳۹۵ خون اهداکرده‌اند، ۴ درصد دارای گروه خونی O منفی، ۳ درصد A منفی، ۲ درصد B منفی و تنها یک درصد گروه خون AB منفی بوده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با اعلام این نکته که مشارکت بانوان در اهدای خون همچنان اندک است، گفت: متوسط شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۴/۴ درصد است، با این حال در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش، در استان‌های البرز، قزوین و کرمانشاه این شاخص بیشترین رشد در کشور را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان‌های لرستان با ۹ درصد، مرکزی با ۸ درصد و سیستان و بلوچستان با ۷ درصد، بالا‌ترین شاخص اهدای خون بانوان را در مدت یاد شده داشته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی