بازدید 9093

سعد حریری: حمله به استانبول پیامی به اردوغان بود

کد خبر: ۶۵۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳ 02 January 2017
« سعد حریری» نخست وزیر لبنان گفت: حمله تروریستی استانبول پیامی به ترکیه به ویژه « رجب طیب اردوغان» نخست وزیر این کشور بود که درصدد است برای توقف خونریزی در سوریه با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایرنا، حریری شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون لبنانی (ام تی وی) با اشاره به پدیده تروریسم که منطقه را فراگرفته است، گفت: امروز کاملا روشن است، همه کشورهای با ثبات و همه کشورهائی که تلاش می کنند برای سوریه اقدامی کنند، هدف تروریسم قرار دارند.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوزعربی اعلام کرد: عامل حمله تروریستی به باشگاه شبانه رینا در شهر استانبول ترکیه از عناصر داعش و عضو گروهک « گردان های ترکستان» بوده است.
 
سعد حریری با بیان اینکه « هدف اصلی تروریسم که هیچ دینی ندارد، ایجاد ترس و وحشت است»، تاکید کرد: در داخل و خارج لبنان باید هوشیار و آماده باشیم اما نباید بترسیم و نباید به احدی اجازه دهیم که ما را وادار سازد مسیر خود را تغییردهیم و باید با تروریسم با قدرت مبارزه کنیم.
 
نخست وزیر لبنان با تاکید به اینکه « تروریسم هیچ ارتباطی با اسلام ندارد»، گفت: تروریست ها تنها قاتلانی هستند که مرتکب جنایت می شوند و ما با تمام قدرت با آنها می جنگیم و بنابر این باید از ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی لبنان حمایت کنیم.
 
سعد حریری افزود: تروریست ها درصدد هستند به لبنان نفوذ و دست اندازی کنند و ما باید آماده باشیم و البته ما دارای ارتش و نیروهای نظامی هستیم که برای مقابله قدرتمندانه با تروریست ها آماده هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: تشدید تدابیر امنیتی در لبنان در شب آغاز سال جدید میلادی 2017 توسط نیروهای ارتش و امنیتی برای آن بود که نگران بودیم لبنان هم شاهد حمله های تروریستی شبیه آنچه در استانبول رخ داد، باشد.
 
نخست وزیر لبنان تصریح کرد: الحمدلله در لبنان اتفاقی نیفتاد اما متاسفانه تروریست ها در ترکیه مرتکب جنایتی جدید شدند.
 
سعد حریری در پاسخ به این سوال، آیا نگران حمله های تروریستی در لبنان هستید؟ گفت: بله با تاکید می گویم که نگران حمله های تروریستی هستیم اما معنایش این نیست که اقدام های پیش دستانه انجام ندهیم.
 
وی افزود: نیروهای ارتش، امنیت داخلی (پلیس)، امنیت عمومی، امنیت کشور و شعبه های اطلاعات برای انجام وظایف و ماموریت های خود در سراسر خاک لبنان در آماده باش کامل بسر می برند و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها برای جلوگیری از ورود تروریست ها به داخل خاک لبنان تلاش می کنند.
 
نخست وزیر لبنان تاکید کرد: نگرانی از تروریسم معنایش توقف زندگی نیست و دولت جدید برای بازگشت حیات به لبنان در عرصه های مختلف مانند اقتصاد تلاش و به طور مسئولانه با تروریسم مبارزه می کند.
 
سعد حریری خاطرنشان کرد:از همان لحظه های نخست جنایت تروریستی استانبول با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری و دستگاه های امنیتی تماس گرفتم و برای آگاهی از وضعیت لبنانی های حاضر در محل این جنایت تروریستی تلاش کردیم.
 
وی با انتفاد از برخی رسانه های لبنانی در انعکاس خبرهای جنایت تروریستی استانبول به ویژه انتشار تعداد و اسامی کشته ها و زخمی ها ، گفت: با نخست وزیر ترکیه برای همکاری آنکارا در رسیدگی به وضعیت شهروندان لبنانی و انتقال زخمی ها به بیمارستان و درمان آنها گفت وگو کردم و در لحظه های اول و با توجه به تعطیلات آغاز سال جدید میلادی بیشتر از این کاری از ما ساخته نبود.
 
نخست وزیر لنبان با بیان اینکه « انتظار بود که بهتراز این اقدامی صورت گیرد»، تاکید کرد که درصدد هستیم تا در آینده برای مواجه با فجایعی مشابه جنایت تروریستی استانبول آماده باشیم تا بتوانیم با سرعت اقدام کنیم.

3 کشته و 4 زخمی
 
خبرگزاری ملی لبنان به نقل از« هانی شمیطلی» کنسول این کشور در استانبول ترکیه گزارش داد که درجنایت تروریستی استانبول سه لبنانی کشته و چهار تن هم زخمی شده اند.
براساس این گزارش، الیاس وردینی ، ریتا الشامی و هیکل مسلم در جریان این جنایت تروریستی کشته و فرانسوا الاسمر، نضال بشراوی ، میلیس بارالاردو وبشری الدویهی دختر استفان الدویهی نماینده پارلمان لبنان زخمی شده اند.
 
شمیطلی گفته است که به دستور« جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان ، سرکشی به بیمارستان های استانبول برای اطمینان از سرنوشت همه لبنانی های حاضر در محل جنایت تروریستی استانبول ادامه دارد.
 
براساس این گزارش دولت لبنان عصر یکشنبه دو فروند هواپیما را به همراه اعضای خانواده شهروندان لبنانی حاضر در محل جنایت تروریستی، هیاتی از وزارت خارجه و کمیته عالی امدادرسانی لبنان و تیمی پزشکی را راهی استانبول کرد تا اجساد کشته شدگان و زخمی ها را به بیروت منتقل کنند.
 
در حمله خونین تروریستی به یک کلوپ شبانه در شهر استانبول ترکیه در اولین ساعات سال 2017 میلادی، دست کم 39 نفر کشته و 65 نفر زخمی شدند.
این حمله تروریستی حدود ساعت 1.15 بامداد روز یکشنبه اول ژانویه در کلوپ شانه رینا در منطقه اورتاکوی استانبول رخ داد.
 
از میان 39 کشته حمله مسلحانه به کلوب رینا در استانبول، بیش از 25 نفر تبعه خارجی از جمله لبنان بوده ‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار