بازدید 17265

چرا علی آبادی به وزارت نفت نرفت؟

در آن زمان، عملا اکثر امور مربوط به وزیر نفت را کردان انجام می داد و بسیاری از پرسنل، کردان را وزیر سایه می دانستند؛ حتی در قراردادهای مهم نفتی نیز علی کردان نماینده ویژه رییس جمهور بود و نه نوذریِ وزیر نفت!
کد خبر: ۶۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۲ 22 September 2009
عصرایران - محمد علی آبادی که در کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت نیرو ناکام ماند، این روزها، به سوژه ای برای گمانه زنی های رسانه ای و سیاسی درباره پست آینده اش تبدیل شده و در آخرین تحول نام او برای ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شده است.

مدت ها پیش نیز نام وی برای مدیریت عاملی شرکت ملی نفت یا شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی مطرح شد که با واکنش میرکاظمی، وزیر نفت مواجه گردید و بدین ترتیب نفتی شدن علی آبادی منتفی شد.

به گزارش خبرنگار عصرایران، ماجرا از این قرار بوده است که گویا رییس جمهور تاکید ویژه ای داشته است که علی آبادی به وزارت نفت برود و در کنار میرکاظمی عهده دار مدیرعاملی شرکت ملی نفت یا پالایش و پخش شود.

اما میرکاظمی که از اتفاقات دوره وزارت نوذری و قائم مقامی علی کردان در وزارت نفت خبر دار بوده است، در مقابل این موضوع مقاومت می کند.

در زمان وزارت نوذری، رییس جمهور، علی کردان را به وی معرفی کرد تا به عنوان قائم مقام وزارت نفت مشغول به کار شود.

در آن زمان، عملا اکثر امور مربوط به وزیر نفت را کردان انجام می داد و بسیاری از پرسنل، کردان را وزیر سایه می دانستند؛ حتی در قراردادهای مهم نفتی نیز علی کردان نماینده ویژه رییس جمهور بود و نه نوذریِ وزیر نفت!

حضور علی آبادی در وزارت نفت، با توجه به نزدیکی او با احمدی نژاد، می توانست خاطره کردان را در این مجموعه احیا کند و اندک اندک وزیر را به سایه ببرد.

گفته می شود میرکاظمی در مقابل فشارهای بیرونی برای پذیرش علی آبادی حتی سخن از کناره گیری به میان آورده و نهایتا در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که علی آبادی به وزارت نفت نمی آید و در جمله ای کنایه گونه گفته که افراد در وزارت نفت بر اساس شایسته سالاری انتخاب می شوند.
احتمال می رود "مفتح" معاون فعلی وزارت بارزگانی به وزارت نفت برود و مدیر عامل شرکت ملی نفت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
یعنی در نمایشگاه های بهاره منبعد نفت هم قراره توزیع بشه
حالا رفتن مفتح هم به نفت از سر شایسته سالاریه؟!!
خودش هم نمونه کامل شایسته سالاری!
دمت گرم میرکاظمی خیلی مردی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار