بازدید 7093

1.5 میلیون سیم کارت یک طرفه شد

کد خبر: ۶۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 01 January 2017
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در چارچوب تعیین مالکیت سیم کارت های تلفن همراه، تاکنون 1.5 میلیون سیم کارت با هویت ناقص یک طرفه شده است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمود واعظی در نشست تاثیر دولت الکترونیک بر محیط زیست و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگاران افزود: از مجموع سیم کارت های فعال در کشور، حدود 10 میلیون سیم کارت در گذشته فاقد هویت یا هویت ناقص بودند که با اطلاع رسانی به موقع فقط 4 میلیون و 300 هزار سیم کارت تا دیروز هنوز با مشکل هویتی روبرو هستند.
 
وی گفت: تاکنون حدود 30 میلیون پیامک برای اطلاع رسانی ارسال شده و خوشبختانه همکاری خوبی از طرف مردم در این زمینه صورت گرفته است.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما بنا نداریم که مالکیت سیم کارت هایی که با مشکلات هویتی روبرو هستند سلب کنیم، بلکه پس از یک ماه فرصت و اطلاع رسانی های گسترده، تنها می خواهیم مشکلات هویتی را بر طرف کنیم.
 
واعظی گفت: مشخص شدن هویت سیم کارت های تلفن همراه بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی است تا از تخلفات یا مزاحمت هایی که صورت می گیرد، جلوگیری شود.
 
وی افزود: قصد ما برای مشخص شدن هویت مالکان سیم کارت، اذیت کردن آنان نیست، بلکه می کوشیم تا با ما مشخص کردن هویت آنها از مشکلات بکاهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مصوبه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی گفت: بر اساس این مصوبه شبکه های اجتماعی داخلی و بومی مورد حمایت مالی و قضایی قرار می گیرند و این حمایت می تواند به رونق کسب و کار منجر شود .
 
 محمود واعظی پس از جلسه دولت الکترونیک در گفتگو با خبرنگاران افزود: اکنون به شبکه های اجتماعی خارجی نمی توانیم خدمات ارزش افزوده بدهیم اما اگر شبکه اجتماعی بومی به بازار بیاید از نظر فنی مورد حمایت وزارت ارتباطات قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: از نظر حقوقی و قضایی، دیروز‌ در جلسه شورای عالی فضای مجازی،‌ دادستان کل کشور اعلام کرد که دراین زمینه،‌ آیین نامه هایی را نوشته اند و از شبکه های اجتماعی داخلی، حمایت های قضایی و حقوقی می کنند.
 
واعظی افزود : اگر در شبکه اجتماعی که سرورشان در داخل است یک نفر تخلف کرد کل شبکه را نمی بندند، از سویی دیگر اجازه تبلیغات در شبکه های اجتماعی داخلی وجود دارد و کسب و کار رونق پیدا می کند. که با هماهنگی با بانک مرکزی پرداخت می تواند از طریق این شبکه انجام شود. این مزایایی است که برای ایجاد کننده شبکه اجتماعی داخلی در نظر گرفته شده  تا ایجاد این شبکه ها، برایشان اقتصادی باشد.
 
واعظی اظهار کرد: اما برای مردم که از تولید محتوای داخل استفاده کنند نیز مزایایی را قایل شدیم که با تعرفه پایین تر می توانند خدمات دریافت کنند.
 
وی گفت: اگر مردم امروز یک حجم فعالیتی را در یکی از شبکه های خارجی داشته باشند که مثلاً 20 هزار تومان هزینه داشته باشد ، همین  حجم کار را با شبکه بومی و با کیفیت بهتر با یک چهارم این هزینه و حتی پایین تر می توانند انجام دهند لذا ما هم مشوق هایی برای کسانی که شبکه بومی بوجود بیاورند و هم برای مردمی که می خواهند از این شبکه ها  استفاده کنند؛ در نظر گرفته ایم .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات بوجود آمده میان شرکت های مخابرات و شاتل گفت: این شرکت ها خودشان تصمیم گیرنده نیستند و این تصمیمی است که کمیسیون تنظیم مقررات گرفته و ابلاغ کرده است.
 
محمود واعظی افزود: هم شرکت مخابرات و هم شاتل و هم بقیه شرکت های ارائه کنده خدمات اینترنتی ( اف سی پی ) ملزم هستند که مقررات کمیسیون تنظیم مقررات را اجرا کنند.
 
وی تاکید کرد: اختلاف میان مخابرات و شاتل در ارتباط با تعرفه بوده که گفتیم باید با هم توافق کنند.
 
‌واعظی گفت: شرکت مخابرات مدت طولانی این خدمات را ارایه کرده است اما این شرکت و شاتل درباره تعرفه با هم توافق نکردند و لذا خدمات از سوی مخابرات قطع شده است. در شرایط فعلی  رسیدگی می کنم که این کار انجام شود.
 
وی در خصوص رفع فیلتر بازی کلش آف کلنز گفت: مصوبه کار گروه تعیین مصادیق، فیلتر نبوده اما برای اجرای مصوبه،‌ اختلالاتی به وجود آمده است که این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و قرار است ساماندهی شود .



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی