بازدید 26064

ناطقان قبل از دستور خبرگان چه گفتند؟

کد خبر: ۶۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۵ 22 September 2009
ششمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري بعد از سخنراني آيت‌الله هاشمي ‌رفسنجاني به عنوان سخنراني رئيس مجلس در مراسم افتتاح، ادامه يافت.

به گزارش ايلنا در آغاز اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين معلمي، به عنوان ناطق قبل از دستور، با تشكر از حضور مردم در روز جهاني قدس در سراسر كشور و يادآوي برخي حواشي اين مراسم و ابراز تاسف از آن، گفت:بايد با حفظ وحدت و همبستگي كامل از تفرقه جلوگيري كرد.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خويش با تقدير از خدمات و مجاهدت‌هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مقاطع مختلف انقلاب، دفاع مقدس و ساير عرصه‌ها به عنوان يار صديق امام راحل و رهبري معظم انقلاب گفت: انتظار داريم اين حمايت از نظام و حضور در عرصه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي هميشه حفظ و تقويت شود.

وي افزود: جامعه از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به حق انتظار دارد در عرصه‌هاي مختلف انقلاب، مخصوصا در عبور از گردنه‌هاي دشوار پيش‌قدم باشد تا دشمنان در القاي اختلاف بين اركان نظام ناكام بمانند.

وي در بخش پاياني سخنان خويش با اشاره به نقش و جايگاه رهبري معظم انقلاب در حفظ جامعه و كنترل اوضاع پس از حوادث اخير، گفت: براي همه ثابت شده است كه رهبري آيت‌الله خامنه‌اي براي انقلاب اسلامي كارگشا و سخنان ايشان براي رفع فتنه‌ها فصل‌الخطاب است.

آيت‌الله موسوي جزايري دومين ناطق قبل از دستور بود كه با تسليت شهادت ماموستا شيخ‌الاسلامي، گفت: اين شهادت و ترورهاي ديگر نشان از فتنه‌هاي عميق است كه دشمنان براي بكارگيري آن عليه ايران كردستان را نشانه گرفته‌اند.

نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، توجه به وحدت و نهي از تفرق را باعث تقويت جايگاه رهبري در جامعه دانست و حضور مردم در راهپيمايي روز قدس را در پاسخ به نداي رهبري خواند و گفت: نبايد صفوف به هم فشرده مردم را در چشم جهانيان مخدوش كنيم.

وي با يادآوري مسئوليت خطير نمايندگان مجلس خبرگان رهبري گفت: همه بايد با تقويت ولايت‌فقيه نگذاريم آسيبي به كشور و انقلاب برسد.

وي ابزار دست دشمن شدن و انحراف از خط امام و رهبري را براي ملتي بزرگ چون ملت ايران تاسف‌انگيز دانست و گفت: حوادث چند ماه اخير بسياري از دوستان انقلاب در خارج از كشور را نگران كرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين علم‌الهدي سومين ناطق قبل از دستور بود كه با شرح تحليلي حوادث زمان حكومت علي (ع) و مكرهاي معاويه براي فريب مردم و روي‌گرداني از امام بر حق و ترويج آن تفكر تا زمان حكومت نامشروع يزديد و قيام امام حسين (ع) گفت: شايد سكوت برخي از بزرگان اسلام در اشاعه تفكرات غلط بين مردم بي‌تاثير نباشد.

ايشان با بيان ويژگي‌هاي آيت‌الله خامنه‌اي در رهبري 20 ساله نظام و هم‌چنين سوابق غيرقابل انكار آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مبارزه، تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي گفت: جامعه اسلامي ما خاطرات مجاهدات‌ها و همبستگي‌هاي اين دو يار امام را فراموش نمي‌كند.

آيت‌الله خزعلي نيز در سخناني با ذكر فداكاري‌ها و درايت امام خميني (ره) به توانايي‌هاي ايشان در طول مبارزه با رژيم شاهنشاهي اشاره كرد و گفت: امام نعمت بزرگ خداوند به ملت ايران، شيعيان و مسلمانان است.

ايشان با بيان حوادث پس از رحلت امام گفت: يكي از كارهاي ممتاز مجلس خبرگان رهبري، انتخاب مردي كامل، با ديانت و با سياست به عنوان رهبر انقلاب اسلامي مي‌باشد.

نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خويش با يادآوري مبارزات انقلابيون در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب گفت: اين انقلاب نتيجه مجاهدت‌هاي مبارزين و رهبري‌هاي داهيانه امام و در ادامه رهبري‌هاي آيت‌الله خامنه‌اي است و بايد در راه تداوم آن بكوشيم.
وي با بيان زحمات شوراي نگهبان در انجام انتخابات اخير و نظارت بر حسن اجراي آن گفت:همه ما تلاش كنيم تا نظام اسلامي با اقتدار به راه خويش ادامه دهد و فراموش نكنيم كه مال و فرزندان ما از سرمايه‌هاي خداوندي هستند و بايد سرمايه‌اي براي نظام اسلامي باشند.

در ادامه جلسه مراسم تحليف حجج اسلام شاهرودي و علوي، نمايندگان منتخب انتخابات ميان دوره‌اي استان‌هاي گلستان و تهران انجام شد.

جلسه نمايندگان خبرگان رهبري با حضور دكتر جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي به عنوان شخصيت مدعو ادامه يافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی