بازدید 22835

استاداخلاق دولت : بامیانجیگری مخالفم

کد خبر: ۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰ 22 September 2009
حجت‌الاسلام‌ مرتضی آقاتهرانی در مورد مطرح شدن این پیشنهاد كه برای برقراری آرامش در فضای سیاسی كشور میانجی‌گری و ریش‌سفیدی صورت گیرد، اظهار كرد: این همه حق از مردم و نظام ضایع شود و بهترین فرصت‌ها تبدیل به تهدید شود، آن وقت به فكر ریش‌سفیدی عمل كردن بیافتیم.

وی در گفتگوباایسنا، با بیان این‌كه در وهله‌ی اول حق نظام توسط عده‌ای ضایع و به نظام توهین شد، بحث ریش‌سفیدی در این مورد را بی‌مورد خواند و افزود: ضوابط و قوانین وجود دارد و قضات كشور هم می‌دانند كه باید چه كار كنند.

این نماینده‌ مجلس شورای اسلامی، با تاكید بر این‌كه از آیت‌الله لاریجانی رییس قوه‌ قضاییه توقع داریم كه نسبت به همه از هر گروه و حزبی به عدالت عمل كند، تصریح كرد: بنده معتقد نیستم برای هیچ حزب و گروهی حق ویژه‌ای قائل شویم و ویژه‌خواری در مورد هیچ‌كس نداریم و حتی در زمان ظهور امام معصوم(ع) برای شخص امام هم نیست. همه ما امام معصوم و انبیاء عظام را از عادل‌ترین اشخاص می‌دانیم كه حق هر كسی را به خودش عطا می‌كند.

نماینده‌ مردم تهران در خانه‌ ملت، با اشاره به این‌كه جای تعجب است كه این همه حق از مردم و نظام ضایع شود و بهترین فرصت‌ها تبدیل به تهدید شود، آن وقت به فكر ریش‌سفیدی عمل كردن بیافتیم، خاطرنشان كرد: باید پرسید اگر یك فرد عادی چنین اقداماتی انجام می‌داد چه برخوردی با وی صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر برخی افراد با توجه به این‌كه در برخی احزاب بوده و به قدرت‌ها وابسته‌اند، احساس می‌شود كه باید از آنان ترسید در حالی كه هیچ دلیلی برای ترس از هیچ كس نیست.

به گفته‌ی عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان این‌كه وقتی ما از آمریكا نمی‌ترسیم به معنای نترسیدن از هیچ قدرتی است، گفت: قدرت برای ما مهم نیست، بلكه باید عدالت اجرا شده و قوه‌ی قضاییه هم هنرش همین است كه خودش را نشان دهد.

آقاتهرانی افزود: اگر قوه‌ی قضاییه كوتاه آمده و یا تسامح كند كه این خود دلیلی بر این است كه قوه‌ قضاییه ما اسلامی نیست، در حالی كه اگر بخواهد اسلامی باشد در حال حاضر زمان آن است كه حق و حقوق افراد هر كس كه باشد و فرق هم ندارد، مدنظر گرفته شود.

وی با تاكید بر این‌كه باید با افرادی كه وابسته به حزبی بوده و حق و حقوق مردم و نظام را ضایع می‌كنند درست‌تر برخورد كنیم تا درس عبرت باشد، خاطرنشان كرد: ما به دنبال مظلوم‌كشی نیستیم و اجرای قانون برای افراد مظلوم و یا ضعیف جامعه نیست.

نماینده‌ مردم تهران در خانه‌ ملت، گفت: مردم نمی‌توانند با قدرت‌ها برخورد كنند، این نظام و به ویژه قوه‌ی قضاییه است كه باید با این افراد برخورد عادلانه داشته باشد و بنده این صلاحیت را در رییس قوه‌ قضاییه می‌بینم و امیدوارم كه بتوانند از عهده‌ این كار برآیند.

به گفته‌ عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، میانجی‌گری و ریش‌سفیدی حلال مسائل كنونی كشور نیست و مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود فرمودند كه اگر كسی به عنوان معارض وارد معركه می‌شود تفاوت می‌كند با كسی كه انتقاد داشته باشد. چرا كه نقد باعث رشد است كه همه آن را ‌پذیرفته و نیز خودمان می توانیم نقاد رفتار یكدیگر باشیم، اما تخریب و اردوكشی بر علیه نظام به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل