بازدید 27515

هاشمی: دلسوزان نظام متني را تدوين كرده‌اند

کد خبر: ۶۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶ 22 September 2009
رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد:‌ سخنان رهبري در محكوم كردن فضاي تهمت و مشاجرات، نشانه توجه به نقطه چركيني است كه باعث ميشود دلها را دور كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، رئيس مجلس خبرگان رهبري در مراسم افتتاحيه ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري دوره چهارم، با اشاره به ترور ماموستا شيخالاسلام نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان، تاكيد كرد:‌ مسئولان امنيتي بايد عاملان اين جنايت را شناسايي كنند و جلوي اين اقدامات گرفته شود. چرا كه اين اقدام تاثير قابل ملاحظه اي در امنيت منطقه دارد.

آيتالله هاشمي رفسنجاني با اشاره به مناسبتهاي روز قدس و هفته دفاع مقدس، و با قدرداني از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس خاطر نشان كرد: اين قطعه روشن تاريخ ايران (دفاع مقدسنبايد هيچگاه فراموش شود. زيرا حاصل مجاهدت بهترين فرزندان اين آبوخاك و صبر خانوادههاي معزز جانبازان و شهدا است. رزمندگان و خانوادههاي آنها حق بزرگي بر گردن ما دارند كه نبايد اجازه دهيم هيچگاه فراموش شوند و خداوند نيز جزاي آن رزمندگيها را دارد و لذا چند سال است كه جنگ تمام شده و وعده خداوند تحقق يافته است.

وي افزود:‌ سرنوشت صدام،‌ منافقان و حاميانشان معلوم است و لذا ميبينيم كه هيچكدام سرنوشت خوبي نيافتند و دنيا ما را به عنوان مظلوم و صداميان را به عنوان متجاوز شناخت، البته ما هنوز تمام حقوق خود را دريافت نكردهايم؛ ولي اميدواريم جزاي مناسب را خداوند عطا فرمايد.

**آمادگي شرط ايمني ماست

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به شرايط فعلي دنيا، اظهار داشت: استعمارگران انحصارطلب آتش تهيهاي ريختهاند كه به ما هشدار ميدهد خيلي مراقب باشيد و خودمان آماده باشيم، ولي اميدواريم شرايط ناگواري پيش نيايد ولي آمادگي شرط ايمني ماست.

هاشميرفسنجاني ادامه داد: شما ميبينيد در خارج چه ميگذرد و بين خودشان طراحي ميكنند، گرچه اين فعاليتها بيشتر جنگ رواني است تا در آستانه مذاكرات ما را در انفعال قرار دهند. البته با ديپلماسي فعال ميتوانيم خوب عمل كنيم، همانطور كه قبل از اين هم توانستيم آثار شر آنها را كم كنيم. خداوند وعده داده كساني را كه در راه او صبر و استقامت ميكنند، كمك كند و امام راحل كه بنيانگذار اين مسير بود و در 30 سال آخر عمر نيز همواره در ميدان حاضر بود ميراث گرانبهايي داشت كه همواره ميتوان از آنها بهره گرفت.

**درنگ و تامل مسائل را ميتواند به سمت وضع خوبي ببرد

رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود با بيان اينكه مسائل داخلي قابل ملاحظه است،‌ تصريح كرد: همه و به خصوص ما اعضاي خبرگان كه نماينده مورد اعتماد مردم و علماي با بصيرت، آشنا با شرايط و مسئوليني هستيم كه سوگند خوردهايم بايد تلاش كنيم تا وظيفه خود را ايفا نمائيم و شرايط را نيز همه ميدانيم و به هوشياري بيشتر نياز داريم.

وي با اشاره به بازگشايي مدارس و دانشگاهها و جنگ رواني كه بيگانگان دستاندركار آن هستند، تاكيد كرد: مقداري درنگ و تامل مسائل را ميتواند به سمت وضع خوبي ببرد، مشروط بر اينكه هم شرايط را به خوبي ارزيابي كنيم و هم به موقع تصميم بگيريم.

هاشميرفسنجاني در ادامه با تاكيد بر اينكه مهمترين نياز امروز كشور اتحاد است،‌ اظهار داشت: اتحاد ملت ما امروز بزرگترين وسيله دفع شرها و جلو بردن امور كشور است و بايد ابزار اين اتحاد را به خوبي آماده كرده و زمينههاي آن و عوامل ايجاد نشاط در جامعه به خصوص در جوانان و تحصيلكردگان را فراهم كنيم.

**ان شاءالله در آينده هم مشكلي در ارتباط مراجع با نظام نداشته باشيم

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه ارتباط بين حوزه و دانشگاه بسيار مهم است، ‌ادامه داد : خيليها تلاش ميكنند بين اين دو نهاد انسانساز فاصله بيندازند. اما همكاري حوزهها و مراجع با كل نظام بسيار مهم است كه در طول 30 سال گذشته هيچگاه در اين زمينه مشكل نداشتيم و انشاءالله در آينده هم نخواهيم داشت. بايد تهديدات رفع شده و مشكلات كوچك كه باعث شكاف بيشتر بين آنها نشود كه علما و روحانيون نيز به اين امر توجه دارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه با اشاره به راههاي پيدا كردن همدلي بيشتر بين اقشار مردم و كساني كه در چارچوب قانون اساسي و قوانين موضوعه مايل به همكاري با هم هستند، اظهار داشت: در اظهارات اخير رهبري به اندازه كافي در اين زمينهمحورهايي را ميبينيم كه اگر در جامعه به آنها توجه شود و همه اطراف اعتراضات و مشاجرات و نيز دستاندركاران آنها را در نظر گيرند؛ فكر ميكنم مشكلي كه نگران آن باشيم، پيش نيايد. البته در يك جامعه زنده مباحثات همواره ميتواند وجود داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه يكي از محورهاي سخنان رهبري ابراز رضايت از راهپيمايي روز قدس است كه ملت به طور يكپارچه در آن حضور يافت، ادامه داد: اين حضور نياز به زمان و نشانه علاقهمندي به آرمانهاي امام در مورد ملت مظلوم فلسطين است كه غذا، دارو و .... در اختيار ندارند و اين حضور مردم وفاداري مردم را نشان داد.

**رهبري فضاي تهمت و مشاجرات را محكوم كردند

هاشميرفسنجاني با اشاره به فراز ديگري از سخنان رهبر انقلاب در خطبههاي نماز عيد سعيد فطر تصريح كرد: ايشان فضاي تهمت و مشاجرات را محكوم كردند كه نشانه توجه به نقطه چركيني است كه باعث ميشود دلها را دور كند. همه توجه كنند كه فضاي تهمت و ايجاد ناامني فكري براي ديگران و آلوده كردن فضا به بدبيني منجر ميشود كه مانند خوره همه چيز را ميخورد. همه ما، مسئولان و تريبونداران بايد به اين موارد توجه كنيم تا فضا بيش از اين آلوده نشود.

رییس مجلس خبرگان رهبری از تدوین متنی توسط خیرخواهان و دلسوزان نظام برای برون رفت از وضعیت فعلی خبر داد و گفت: افراد خیرخواه و با تجربه در حال تنظیم متنی برای برون رفت از وضعیت فعلی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود در افتتاحيه ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم، به یکی دیگر از محورهای سخنان اخیر رهبری اشاره کرد و آن را توجه به قانون دانست و گفت: رهبری به لزوم توجه به قانون تاكيد داشتند، از اين رو چه آنهایی که دست اندارکار هستند، باید مقید به قانون باشند و چه معترضان باید در چارچوب قانون عمل کنند. مجریان و معترضان توقع نداشته باشند که در صورت عمل نکردن در چارچوب قانون، نسبت به آنها بیتفاوت باشند؛ زیرا بی قانونی یعنی هرج و مرج در جامعه.

**بايد با رسانههاي متخلف در پخش اعترافات متهمان برخورد كرد

وی یکی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری را ممنوع کردن پخش اعترافات متهمان در رسانهها بیان کرد و گفت: اگر اعتراف متهمان نسبت به دیگران پخش شده باید با متخلف برخورد شود و باید ایستاد و با آنها برخورد کرد. این که هر رسانه هرچه دلش خواست بنویسد و آن را منتشر کند درست نیست و باید به آن برخورد کرد. این تذکر رهبری اهمیت فوق العادهای دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدارای حداکثری و برخورد و حداقلی با مخالفان در چارچوب قانون را یکی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری اعلام کرد و خواستار توجه مسوولان به این قسمت از صحبتهای ايشان شد.

دوری از مکر و فریب و نیرنگ و دروغ در جامعه یکی دیگر از محورهاي سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که در این خصوص تاکید کرد: صداقت و رفاقت و پرهیز از فریبکاری نیاز امروز جامعه است.

هاشمی رفسنجانی از دیگر موارد مهم سخنان رهبری رامعالجه با دارو در حد ممکن، قبل از جراحی“ و ”قانونی عمل کردن همه اقشار جامعهدانست و در تبیين بخش دیگری از سخنان رهبری، تاکید کرد: مفید بودن انتقاد و توجه به نتایج دلسوزان در چارچوب اصول و مقررات و خودداری از مچ گیری، از محورهای مهم سخان رهبری بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری لزوم رعایت حق افراد در دفاع از خود را از دیگر محورهای مهم سخنان رهبری دانست و خاطرنشان کرد: این موارد (محورهای سخنان رهبری) میتواند ملاک عمل قرار گیرد و یک وظیفه قانونی است واگر مباحث افراد صاحب نظر مورد عمل قرار گیرد میتوان شرایط بهتری در جامعه پیش بیاید.

**افراد خیرخواه در حال تنظيم مطلبي هستند تا فضای نقادی صحیح شكل بگيرد

وی به سخنان خود در نماز جمعه بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: افراد خیرخواه و با تجربه، در حال تنظیم کردن مطالبي براساس محورهای سخنان بزرگان هستند که میتواند براساس آن فضای فعلی را فضای نقادی صحیح، دلسوزانه و بدون تنشهای کاذب در نظر گرفت.

هاشمی رفسنجانی به آغاز سال تحصیلی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: در آغاز سال تحصیلی این اقدامات میتواند ارزشمند باشد و باید از مبهم بودن فضا جلوگیری کرد و از اقدامات مبهم خودداری ورزید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای بین الملل اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در صحنه جهانی، نیاز به دیپلماسی موثر داریم، گفت: امروز و فردا کردن جواب نمیدهد؛ زیرا دشمنان ما فعال هستند و جنگ روانی علیه ما اعمال میکنند. باید در این خصوص آمادگی داشته باشیم و آنچه که حق است به دست بیاوریم، زیرا ما بیش از آن چه که حق ما نیست نمیخواهیم.

**واردات بيرويه مشكلات نگران كنندهاي ايجاد كرده است

رییس مجلس خبرگان رهبری به وضعیت فعلی جامعه به خصوص مسایل اقتصادی اشاره کرد و خطاب به مسولان ذیربط مسوولان ذیربط گفت: باید بیش از پيش کار کنيد، ما مشکلات زیادی در کشور به خصوص در عرصه اقتصادی داریم و باید این مسایل حل شود.

وی با انتقاد واردات بی رویه به كشور، خاطرنشان کرد: واردات فوق العاده، مشکلات زیادی را برای ما و به خصوص مولدها ایجاد کرده که جای نگرانی دارد و با افت 50 درصد درآمد نفتی مشکلات ما اضافه میشود.

هاشمی رفسنجانی در پایان سخنان خود مجددا بر عمل به قانون که مورد تاکید رهبری بود، تاكيد كرد و گفت: با توجه به استقرار دولت و رکود بوجود آمده در جامعه، بايد با توجه به قانون برای حل این مسائل اقدام کرد. زیرا عمل به قانون موجب میشود مردم با نشاط در عرصه حضور يابند و مسایلی که اکنون مردم را رنج میدهد پایان میپذیرد.

گفتني است ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان دوره چهارم صبح امروز درمحل قديم مجلس شوراي اسلامي و با قرائت آياتي از قرآن مجيد
آغاز شد. در جايگاه هيات رئيسه مجلس خبرگان، در سمت راست آيتالله هاشمي رفسنجاني، هاشمي شاهرودي و احمد خاتمي نشستهاند، اما در سمت چپ، صندلي خالي آيتالله يزدي قرار دارد كه در كنار اين صندلي، درينجفآبادي، ديگر عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان حضور دارد.

اين اجلاس سه روزه است و موضوع هستهاي ايران نيز يكي از دستوركارهاي اجلاس اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
فرزندان ایشان چی
تابناک جان چه عجب یه خبر رو به موقع و سر وقت منتشر کردی.عجبا !
اگر فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک قرار گیرد و کسی به آن تبصره اضافه نکند اختلافات از بین میرود.
امام راحل:نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.
اصلاح كنيد: افراد خيرخواه نه دلخواه!
رنده باد هاشمی ، پاینده باد راهش.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار