بازدید 4074
۲

حسین شریعتمداری: ۹دی پایان تمام فتنه‌ها نیست

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: این‌که چه کسی طرح احتمال تقلب را در انتخابات 88 مطرح کند، بسیار مهم بود، اما ما از این‌که تصمیم غربی‌ها در این زمینه را چه کسی به داخل ایران منتقل کرد، دقیقاً‌ اطلاع نداریم.
کد خبر: ۶۵۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 27 December 2016
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: این‌که چه کسی طرح احتمال تقلب را در انتخابات 88 مطرح کند، بسیار مهم بود، اما ما از این‌که تصمیم غربی‌ها در این زمینه را چه کسی به داخل ایران منتقل کرد، دقیقاً‌ اطلاع نداریم.

به گزارش ایسنا، حسین شریعتمداری شامگاه دوشنبه (6 دی‌) در نشست «از فتنه دیروز تا نفوذ امروز» که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد،‌ با طرح این ادعا که اسناد فراوانی برای آمریکایی-اسرائیلی بودن «فتنه 88» وجود دارد، گفت: فتنه 88 ممکن است به عینه تکرار نشود اما موضوع آن تکرار شدنی است و فتنه اساساً ماجرایی است که از انتها خواندنی‌تر است، اگر چه از ابتدا هم اگر در آن دقت شود، قابل درک و کشف است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: فتنه 88 حداقل ریشه‌ای 10 - 15 ساله داشت و دشمن پس از ناامیدشدن از حمله نظامی و عرصه‌های دیگر، به فکر فتنه افتاد. تعداد زیادی از کارشناسان سازمان‌های اطلاعاتی غربی از مدت‌ها قبل به ایران رفت‌وآمد می‌کردند و این ترددها تحت عنوان مأموریت‌های دانشگاهی انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در آوریل 2008، مشاور اسبق رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، مسئول میز ایران در CIA، مسئول میز ایران در پنتاگون و دو نفر از ایران، نشستی را برگزار کردند، مدعی شد: ردپایی از حضور دکتر ابراهیم یزدی هم در این نشست وجود دارد - که البته به قطع یقین نمی‌توان این موضوع را مطرح کرد- و در آن نشست، طرح احتمال تقلب برای انتخابات ایران مطرح شد.

شریعتمداری افزود: این‌که چه کسی طرح احتمال تقلب را در انتخابات 88 مطرح کند، بسیار مهم بود، چرا که این فرد باید شخصی مطرح باشد تا بتواند موضوع تقلب را بیان کند اما ما از این‌که تصمیم آن جلسه را چه کسی به داخل کشور منتقل کرد، دقیقاً‌ اطلاع نداریم.

وی در ادامه مدعی شد: اما دو - سه ماه پس از آن نشست، آقای هاشمی رفسنجانی احتمال تقلب را مطرح کرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به حضور و نقش افرادی از خارج از کشور در «فتنه 88»، اظهار کرد: یکی از سردمداران کودتای مخملی، بعد از مطرح شدن احتمال تقلب در روز 11 ژوئن یعنی یک روز قبل از انتخابات 88، گفت که فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب سبز کلید می‌خورد و تأکید کرد که ما انتخابات رنگین دیگری در اوکراین و صربستان نیز انجام دادیم و بعد از ایران نوبت به سوریه می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که برای مبارزه با دشمن به سه مقوله نیاز قطعی داریم، گفت: ابتدا باید نقشه راه دشمن و نقشه راه نظام را بشناسیم و پس از آن در مقام مقایسه، از مواضع و عملکردهای این دو خط آگاه شویم که برای هر فتنه‌ای از این‌دست، مانند فتنه 88، باید خواصِ آلوده، سنگ بنای آن را بگذارند که ویژگی آنان این است که شناسنامه‌ای سیاه و تابلویی خاکستری دارند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: دشمن برای شکار افرادی از این دست، به اشخاصی نیاز دارد که در نظام موجود، مسئولیت شناخته‌شده‌ای داشته باشند و این مسئولیت برای مردم هم شناخته شده باشد تا به محض این‌که از خط اصلی نظام فاصله گرفتند، آماده شکار شوند و زمانی که شکار شدند، تابلوی خودی خواهند داشت اما هویتی غیرخودی پیدا می‌کنند.

شریعتمداری با تأکید بر این‌که 9 دی، پایان همه فتنه‌ها نیست، گفت: فتنه 88 با حضور مردم در 9 دی تمام شد و این روز، روز پایان‌یافتن فتنه 88 بود اما 9 دی پایان همه فتنه‌ها نیست چرا که درگیری‌ ما با آمریکا، ماهوی است و تا زمانی که اسلام ناب حاکم باشد و آمریکا بر خوی استکباری‌اش تأکید می‌کند، این درگیری ادامه دارد.

وی افزود:‌ اصلی‌ترین نقشه راه دشمن، براندازی جمهوری اسلامی است که این خط را نیز همیشه مستقیم مطرح نمی‌کند بلکه در مواقعی با طرح پلکانی آن را جلو می‌برد، بنابراین حالا که ما این هدف را می‌دانیم، باید نگاه‌مان به تمام جوانب باشد و در هرجایی، هر کسی دیده می‌شود که با خط استراتژیک آمریکایی‌ها همخوانی دارد باید با احتیاط به او نگاه کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: در فتنه 88 همه جریاناتی که با هم اختلاف نظر داشتند، دور هم جمع شدند و «ائتلاف سفید» تشکیل دادند که طرحی در جهت هماهنگ‌شدن افراد و گروه‌هایی بود که با هم اختلاف‌نظر داشتند و هرچه این اتفاق‌نظر بیشتر باشد، دایره ائتلاف کوچک‌تر می‌شود. بنابراین هرگاه دیدید جریاناتی که با هم اختلاف‌نظر دارند به یک ائتلاف رسیدند، به تابلوی ائتلاف اعتماد نکنید.

شریعتمداری همچنین با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی، اظهار کرد:‌ وزیر صنعت در روزهای اخیر گفته است که این مسئله چندان اهمیتی ندارد و 2 میلیارد چیزی نیست؛ اصلاً باید بگویم که مبالغ حقوق‌ نجومی مطرح نیست اما کسانی که حقوق‌ نجومی می‌گیرند، لیاقت آن جایگاه را ندارند.

وی همچنین با اشاره به موضوع برجام و دستاوردهای آن، ابراز عقیده کرد: برجام تقریباً که هیچ، تحقیقاً هیچ نداشته است و بزرگترین دستاوردش این بوده که نشان داده است آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند اما آقایان اصرار دارند برجام را الگویی برای بقیه مباحث به کار گیرند و این نگرانی وجود دارد که آقایان ندانسته در یک چرخه فریب دور خودشان بچرخند، درست مانند همان حالتی که اگر احساس کنید در حال غرق شدن هستید، هرچه جلوی دست‌تان بیاورند به آن چنگ می‌زنید و طرح آمریکایی‌ها نیز مشابه همین حالت است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پایان گفت: آنچه خطرناک است این است که عده‌ای همین مسیر برجام را دنبال می‌کنند و درست در زمانی که مردم طعم امنیت را چشیدند، برخی در داخل می‌گویند به موشک نیازی نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲
هر چقدر به انشا ، قلم و ادبیات آقای شریعتمداری اعتقاد دارم اما اصلا با ایشان هم عقیده نیستم.
کاسبان فتنه تنور فتنه را میخواهند داغ نگه دارند تا هر زمان اراده کنند بتوانند نون مورد نظر خویش را در ان بپزند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار