بازدید 1909
۱
گفت‌وگو با كاكا، ستاره برزيلي رئال مادريد:

زير سايه رونالدو قرار نمي‌گيرم

يكي از شوت‌هاي رونالدو در ديدار مقابل زوريخ 103 كيلومتر در ساعت سرعت داشت! مي‌دانم، اين شوت‌ها كابوس دروازه‌بان‌هاست.
کد خبر: ۶۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۸ 21 September 2009
تهران امروز؛ كاكا، ستاره برزيلي رئال‌مادريد در گفت‌وگويي با روزنامه AS در مورد چند ماه اول حضورش در رئال‌مادريد، شرايط تيم و مسائل ديگري سخن گفت كه در اينجا شرح اين گفت‌وگو را مي‌خوانيد:

***
دو ماه اول حضورت در مادريد چگونه بوده است؟

از هر لحاظ عالي بود. من عاشق باشگاه، تيم، شهر و هم‌تيمي‌هايم هستم، همه چيز بدون نقص است. باور كنيد از اينكه اينجا هستم بسيار خوشحالم.

برخلاف بسياري كه دوست دارند در حومه شهر زندگي كنند، شما تصميم گرفتيد در مركز مادريد اقامت كنيد.

فكر مي‌كنم تصميم درستي گرفته‌ام. اين مساله به من اجازه مي‌دهد شهر را بهتر بشناسم و در عين حال زندگي در مركز شهر براي خانواده‌ام هم بهتر است. شايد در آينده مكان آرام‌تري را براي زندگي انتخاب كنم اما در حال حاضر همسرم به‌راحتي مي‌تواند در شهر گردش كند و براي فرزندم هم اين مساله بهتر است. البته مشكلاتي هم مثل ترافيك وجود دارد...

آيا فرصت گشت‌زدن در شهر جديد را پيدا كرده‌اي؟

هر روز كه مي‌گذرد بيشتر با شهر آشنا مي‌شوم. فعلا در حال آشنا شدن با شهر هستم. دوست دارم به رستوران‌ها و سينماهاي شهر بروم. تاكنون نتوانسته‌ام به تماشاي يك فيلم بروم اما به‌زودي اين كار را خواهم كرد. دوست دارم به خيابان بروم و مردم را تماشا كنم.

در مورد رئال،‌تاكتيك‌هاي پيگريني ترديدهايي ميان كارشناسان فوتبال ايجاد كرده، نظر شما در اين باره چيست؟

من عاشق تاكتيك 4 -2-2-2 هستم چرا كه با اين سيستم مهاجمان اين فرصت را پيدا مي‌كنند به هر سمتي كه مي‌خواهند حركت كنند البته بايد در نهايت به پست خود باز گردند. زماني‌كه توپ به ما مي‌رسد مربي به ما اجازه حركت مي‌دهد. لازم نيست در كل مسابقه در پست خود بازي كنيم. همه بازيكنان رئال وظيفه‌اي به نام گلزني دارند. در فوتبال امروز همه بايد بتوانند شوت بزنند و براي تيم خود گل به ثمر برسانند.

يكي از هم‌تيمي‌هاي شما گفت هدف رئال حضور در نيمه زمين حريفان،‌ حمله كردن و فشار آوردن به حريفان است، اين مساله نيازمند تلاش و كار بسيار است. در حال حاضر به نظر مي‌رسد شما در مرحله يادگيري هستيد.

درست است،‌ هافبك‌هاي تهاجمي و مهاجمان ما بايد روي اين هدف كار كنند. من خودم در بازي آخر روي حريف خطا كردم و كارت گرفتم، ما بايد از اين لحاظ خود را قوي كنيم. گرفتن توپ بدون خطا كردن هنوز براي بسياري از ما كار دشواري است.

در حال حاضر همه در مورد دو گلي كه كريستيانو رونالدو در برابر زوريخ به ثمر رساند، صحبت مي‌كنند.

كريستيانو بازيكن بسيار مهمي براي ماست. در بعضي از مسابقات ضربات آزاد مي‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. بنابراين داشتن ضربه آزاد‌زني چون كريستيانو حياتي است. ما در برابر زوريخ لحظات سختي‌ را پشت‌سر مي‌گذاشتيم اما پس از يكي از شوت‌هاي رونالدو بازي برگشت. او براي ما يك بازيكن سرنوشت‌ساز است. من مطمئنم خيلي از مسابقات اين فصل را به اين شيوه خواهيم برد.

خيلي‌ها از توپ ليگ قهرمانان شاكي هستند، خصوصا دروازه‌بان‌ها، نظر شما در اين باره چيست؟

مي‌فهمم كه اين توپ‌ها چه مشكلاتي براي دروازه‌بان‌ها ايجاد مي‌كند اما براي بازيكنان تهاجمي اين توپ‌ها عالي است من خودم در هنگام بازي‌كردن با اين توپ‌ها لذت مي‌برم. با آنها مي‌توان خيلي سريع حركت كرد و اين مساله استثنايي است.

يكي از شوت‌هاي رونالدو در ديدار مقابل زوريخ 103 كيلومتر در ساعت سرعت داشت!

مي‌دانم، اين شوت‌ها كابوس دروازه‌بان‌هاست.

نظرت درباره استفاده از سيستم چرخشي در تيم چيست؟

من حقيقتا اين مساله را دوست دارم چرا كه اين مساله نشان مي‌دهد كل تيم مهم‌تر از يازده بازيكن اصلي است. يك تيم قدرتمند بايد 17 بازيكن كاملا آماده داشته باشد و نه فقط يازده بازيكن. همه بايد احساس كنند مفيد هستند و سيستم چرخشي اين امكان را به بازيكنان مي‌دهد. در عين حال همه بازيكنان فرصت استراحت كردن پيدا مي‌كنند و بي‌جهت خسته نمي‌شوند. مادريد هم با اين شيوه قدرتمند‌تر از هميشه خواهد بود.

ايكر كاسياس اخيرا گفته رئال در دفاع از ضربات آزاد بسيار بد عمل مي‌كند.

ما فقط در ضربات آزاد مشكل داريم و نه دفاع. ما بايد روي اين مساله كار كنيم. فكر مي‌كنم در مسابقاتي كه تا بدين‌جا داشته‌ايم خوب بوده‌ايم، ما بيشتر گل‌هاي‌مان را از ضربات آزاد دريافت كرده‌ايم و قبل از اينكه اين مساله به مشكل تبديل شود بايد آن را حل كنيم.

حركات رو‌به‌جلوي شما با توپ باور نكردني است...

خب، اين يكي از خصوصيات من است و دوست دارم هر زمان كه فرصت داشتم اين كار را بكنم. هر چند در ابتدا حركتم كند است اما در چند ثانيه به سرعت لازم مي‌رسم. هنوز هم بايد بر روي اين مساله كار كنم.

آيا نمي‌ترسي كه زير سايه كريستيانو رونالدو قرار بگيري؟

به شما اين اطمينان را مي‌دهم كه اين مساله اتفاق نخواهد افتاد. وظيفه من ساختن گل براي هم‌تيمي‌هايم است و تا به اين جا سه گل ساخته‌ام. همه بايد به وظايف خود در تيم آگاه باشند. كريستيانو در روزهاي اخير به وظايفش در تيم عمل كرده و به‌خوبي هم از عهده اين كار برآمده و تيم هم از اين مساله استفاده لازم را كرده است.

در روز پنج‌شنبه پله گفت مسي بهترين بازيكن جهان است و شما كامل‌ترين بازيكن دنيا هستيد...

پله يك اسطوره است و مسي هم در حال حاضر بهترين بازيكن جهان. مسي با عملكردهاي استثنايي‌اش همه قهرماني‌هاي ممكن را امسال با بارسا به دست آورد. من دو سال پيش و كريستيانو سال گذشته به اين افتخارات دست يافتيم. اميدوارم بتوانم يك بار ديگر عنوان بهترين بازيكن جهان را از آن خود كنم. من در هر حال احترام فراواني براي عقايد پله قائل هستم.

او همچنين گفت دي‌استفانو بهترين بازيكن تاريخ فوتبال است، نظر شما در اين‌باره چيست؟

پله، مارادونا و دي‌استفانو همگي بازيكنان بزرگي بوده‌اند. هركس نظر خودش را دارد اما به اعتقاد من پله بهترين است. ويدئويي در يوتيوب وجود دارد كه در آن همسر شما مي‌گويد خدا شما را به مادريد آورد، اين مساله حرف و حديث‌هاي فراواني ايجاد كرد. ما كاتوليك هستيم و هميشه درباره مسيح، خدا و انجيل صحبت مي‌كنيم اينها مسائلي هستند كه نقش مهمي در زندگي ما دارند. ما فكر مي‌كنيم اين خواست خدا بوده كه من اكنون در رئال حضور دارم.

شايعاتي وجود دارد كه مي‌خواهيد يك كليساي كاتوليك در مادريد بنا كنيد.

خودتان هم مي‌گوييد شايعه. ما هنوز كاري در اين باره انجام نداده‌ايم اما بدون شك با كليسا همكاري و به آنها كمك خواهيم كرد.

آيا قبل از هر بازي عبادت مي‌كنيد؟

نه ولي پيش از شروع هر بازي آياتي از انجيل را مي‌خوانم و دعا مي‌كنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ما که بلاخره نفهمیدیم کاکا مسلمان شده است یا نه؟!! الان میگه قبل از بازی انجیل می خوانم بعد تو جراید تیتر میزنن مسلمان شده و قبل از هر بازی چند آیه از قرآن را می خواند !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار