بازدید 25759
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

دیپلمات‌های ارشد ایران در راه اروپا

سیدمحمدعلی حسینی، معاون حقوقی و بین‌المللی و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفیر ایران به ایتالیا اعزام خواهد شد... همچنین مهدی صفری، معاون اروپای وزارت امور خارجه که پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در روسیه نیز بوده است، به عنوان ...
کد خبر: ۶۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷ 21 September 2009

تغییرات در دستگاه دیپلماسی با اعزام دیپلمات‌های ارشد ایرانی به عنوان سفرای جدید در کشورهای مهم اروپایی وارد فاز جدیدی خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک» با اشاره به وجود اراده جدی در دستگاه دیپلماسی برای ارتقای سطح روابط سیاسی ـ اقتصادی با کلیه مناطق و کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در چهارچوب حفظ احترام متقابل و پایبندی به اصول مراودات دوجانبه، جزییات بیشتری از این تغییر و تحولات در حوزه تعامل با اروپا را در اختیار قرار داد.

بنا بر این گزارش، سیدمحمدعلی حسینی، معاون حقوقی و بین‌المللی و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفیر ایران به ایتالیا اعزام خواهد شد. همچنین مهدی صفری، معاون اروپای وزارت امور خارجه که پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در روسیه نیز بوده است، به عنوان سفیر ایران در انگلستان ادامه کار خواهد داد.

در بخش دیگری از این تغییرات، علیرضا سالاری، معاون کنونی آمریکای وزارت امور خارجه به عنوان سفیر ایران در سوئیس برگزیده شده است و سجادی، مدیر کل امور بین‌الملل وزارت امور خارجه جانشین علیرضا معیری، سفیر و نماینده ایران در مقر سازمان ملل در ژنو خواهد شد.

این منبع آگاه در پایان با اشاره به سطح و جایگاه حقوقی افراد برگزیده شده به عنوان سفرای جدید ایران در اروپا، این اقدام را گام جدی دیپلماتیک ایران برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای ارتقاء سطح روابط در صورت آمادگی کشورهای اروپایی دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
يكي نيست به اينها بگه اخه چرا اينقدر حوزه‌ها را غيرتخصصي تقسيم مي‌كنيد. آقاي صفري سالهاست كه ايران را در بحث رژيم حقوقي دريايي خزر بی نتیجه نمایندگی کرده حالا ديگه مي‌خواد بره در دل روباه مكار انگليس چکار بكنه.
سلام
خبر بسیار خوبی است برای بهبود روابط
مگر روابطي هم مانده كه بهبود بدهند.
همين دولت مي گفت چرا انصاري سفير سابق ايران در انگليس شده سفير ايران در روسيه حالا دارن سفير سابقه ايران در روسيه يعني صفري مي ذارن سفير ايران در انگليس.ديپلماسي دلاري آخر عاقبتش همينه.
طرف رو تو ده راه نمی دادند سراغ کدخدا رو میگرفت ! اروپایی ها در پی تحریم ایرانند و ایرانیها درپی گسترش روابط !
سلام
كاش سفير ايران در مالزی را تغئیر می دادند. وایرانیان مقیم مالزی را خوشحال می کردند.
بهتر از اين آقايان نبود ديگه درسته ؟آخه آقاي صفري قبلا در روسيه و معاونت امور خارجه و جلسات بسيار پر بار ! رژيم حقوقي درياي خزر چه گلي به سرمان زده ، كه حالا ارتقاء هم مي گيره ؟ ما كه نمي فهميم . حتما بينش سياسي آقايان را نداريم .
برابر همین خبر، افراد زیر نیز به عنوان سفیر تعیین شده اند:
- موسوی, مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی: فنلاند
- مصلح زاده, دستیار وزیر در امور راهبردی: اردن
- غریب آبادی: معاون مدیرکل امور سیاسی بین المللی و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای: هلند
- صفاری: مدیرکل مشترک المنافع: اسپانیا
ماشاالله به این دیپلماتهای ارشد
این تغییرات به نظرمن به خاطرتغییرساختاروزارت خارجه است تامهره های خودشونو درسیستم واردکنند
زاهدی وزیر علوم سابق نیز سفیر ایران در مالزی
باید از این آقایان که سالها در یک کشور بوده اند بپرسید آیا زبان آن کشور را می توانند بدون غلط صحبت کنند یا خیر؟؟؟
بدون غلط و بی خیال شو، با غلط هم نمی تونن حرف بزنن
کاش سرپرست سفارت ایران در بوسنی هم که سه سال است اومده که یک نفر سفیر به جاش بفرستن ماموریت یک ماهش بعد 3سال تموم میشد
اي بابا حالا زبان اون كشور رو هم نتونن بدون غلط حرف بزنن پيشكششون حداقل به انگليسي يل زبون اون كشور بتونن بگن چي مي خوان از گشنگي نميرن!
این اقایون بیشتر به مسافر می مانند تا سفیر و نماینده ملت ایران .
باقری شهیدی سخایی بازنشسته میرحسینی مرو حوش احوال هامبورک فتاخ وین اسکندری کاراکاس امین زاده میلان آخوندزاده معاون بین ااملل آهنی معاون سیاسی
با این دیپلماتها ما می توانیم مدیریت جهان را بدست بگیریم؟
آقای آخوندزاده که ماموریت خارجی قبلی اش در آلمان نیمه کاره شد و وزیر خواست که وی را معاون بین الملل کنند که با مخالفت دستگاه ریاست جمهوری مواجه شد. اکنون نمی دانم چه اتفاقی افتاده است که عزیز شده است؟؟؟
افراد مذكور تاكنون بعنوان ديپلماتهاي به اصطلاح ارشد در كانون سياستگذاري دستگاه ديپلماسي كشور حضور داشتند و حال و روز مان اين بود واي كه از اين پس افراد اماتور بر صندلي ايشان تكيه خواهند زد . وانگهي در چنين شرايطي كه از نظر كارشناسي ستاد ضعيف تر از صف خواهد شد ايا ادامه اهم كار به كشمكش ما بين صف و ستاد منجر خواهد شد يا اينكه سفارتهاي فوق الذكر همچون جزايري مستقل براي خود در كشور هدف سياست را توليد و به ميل خود دنبال خواهند نمود ؟
من که نمیتونم این مسایل رو درک کنم
1- دکتر محسن نظیری : تاجیکستان
2- دکتر علیرضا حاجی زاده : تونس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل