بازدید 2293

علم‌كوه و دماوند زير پاي آلمان و استراليا

بسياري از كوه‌نوردان اين فصل را براي صعود به قله‌هاي ايران (دماوند و علم‌كوه) انتخاب مي‌كنند؛ اما امسال اين فصل با تغييرات جوي همراه شد كه اين اتفاق معمولا براي گردشگران ماجراجويي كه صعود به قله‌ها را انتخاب مي‌كنند، بسيار هيجان‌انگيز است و آن‌ها از اين تغييرات ناگهاني استقبال مي‌كنند.
کد خبر: ۶۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷ 21 September 2009
يك عضو جامعه‌ تورگردانان از ورود چهار گروه كوه‌نوردي از كشورهاي آلمان و استراليا به ايران براي صعود به قله‌هاي دماوند و علم‌كوه در طول يك هفته خبر داد.

سيروس اعتمادي كه برنامه‌ريزي اين گروه‌هاي كوه‌نوردي را برعهده دارد، در گفت‌وگو با ايسنا، به ورود يك گروه شش نفره از كوه‌نوردان حرفه‌يي اتريش به ايران در هفتم شهريورماه (29 اگوست) اشاره كرد و اظهار داشت: اين گروه‌ از كوه‌نوردان حرفه‌يي اتريش، پس از صعود موفقيت‌آميز به علم‌كوه و دماوند و ديدن شهرهايي مانند شيراز، اصفهان و كاشان، ايران را 20 شهريورماه (11 سپتامبر) به قصد اتريش ترك كرد.

وي ادامه داد: يك گروه 16 نفره‌ي استراليايي نيز پس از صعود به علم‌كوه و دماوند، 27 شهريورماه (18 سپتامبر) ايران را ترك كرد. اكنون يك گروه 11 نفره از كوه‌نوردان آلماني در حصارچال حضور دارد و با وجود شرايط جوي نامساعد در ارتفاعات كشور، نلاش مي‌كنند به علم‌كوه صعود كنند.

به گفته‌ي او، يك گروه ديگر از كوه‌نوردان آلماني به‌دنبال تغييرات جوي و بارش برف، نتوانستند به علم‌كوه صعود كند. بنابراين به رينه‌ي دماوند سفر كردند تا برنامه‌ي صعود به قله‌ي دماوند را اجرا كنند. اين گروه هفت نفره‌ي آلماني برنامه‌ي صعود به قله‌ي دماوند را از روز گذشته (29 شهريورماه) آغاز كرده است.

اين تورگردان بيان كرد: يك گروه ديگر از كوه‌نوردان آلماني 29 شهريورماه به ايران وارد شد كه اين گروه 11 نفره نيز اين هفته به قله‌هاي علم‌كوه و دماوند صعود مي‌كند.

اعتمادي با بيان اين‌كه ما در فصل كوه‌نوردي هستيم، اما اتفاق عجيب، بارش برف در اين زمان است كه كوه‌نوردان را متعجب كرده است، گفت: بسياري از كوه‌نوردان اين فصل را براي صعود به قله‌هاي ايران (دماوند و علم‌كوه) انتخاب مي‌كنند؛ اما امسال اين فصل با تغييرات جوي همراه شد كه اين اتفاق معمولا براي گردشگران ماجراجويي كه صعود به قله‌ها را انتخاب مي‌كنند، بسيار هيجان‌انگيز است و آن‌ها از اين تغييرات ناگهاني استقبال مي‌كنند.

اين تورگردان اظهار كرد: اين كوه‌نوردان معمولا عضو كلوپ‌هاي معتبر كوه‌نوردي در دنيا هستند و حتما ماجراي صعودهاي خود به قله‌هاي ايران و تغييرات ناگهاني جوي را در فصلي كه اصلا انتظار آن را ندارند، براي كوه‌نوردان ديگر تعريف مي‌كنند و اين تبليغ مثبتي براي ما خواهد بود.

اعتمادي افزود: ورود اين تعداد گروه كوه‌نوردي در يك هفته، آن هم در شرايطي كه بسياري از تورها سفر خود را به ايران با توجه به وضعيت اخير كشور لغو كرده‌اند، براي گردشگري ايران اتفاق خوبي است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر