بازدید 6571

تلفن همراه فراموشي مي‌آورد

کد خبر: ۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۴ 21 September 2009
در چندين سال گذشته تلفن همراه به اندازه كنوني در دست جوانان و نوجوانان به راحتي ديده نمي‌شد بلكه بخشي از مردم توانايي استفاده و خريداري از آن را داشتند.

به گزارش فارس؛ تلفن همراه علاوه بر نكات مثبت داراي عوارضي نيز است كه افراد جامعه براي استفاده از آن بايد به مضرات آن نيز توجه كنند.

عوارض به اثبات رسيده از امواج تلفن همراه شامل افزايش احتمال ايجاد و گسترش غده‌هاي سرطاني در مغز، عصب شنوايي و غده بزاقي بناگوش، افزايش آسيب‌پذيري بدن در برابر عوامل بيماري‌زا، افزايش احتمال ابتلا‌ به آلزايمر، پارگي رشتهDNA و بروز مشكلات توارثي و ژنتيكي و همچنين ايجاد سرطان كه به علت درگيريDNA به نسل‌هاي بعدي هم منتقل مي‌شود، است.

از نكات عملي براي كاهش عوارض تلفن همراه بر بدن مي‌توان به قرار دادن تلفن همراه در فاصله حداقل يك متري در موارد عدم استفاده، مكالمه با تلفن همراه در فضاي باز و حداكثر به مدت يك دقيقه، گذاشتن تلفن همراه در كيف و در بهترين حالت وضعيت خاموش در موارد عدم استفاده از آن، عدم استفاده همزمان تلفن همراه با وسايلي نظير مايكروفر، رايانه و مصرف برخي داروها به دليل تشديد اثرات سوء‌امواج تلفن همراه، قرار ندادن تلفن همراه در كمر به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي وارده به دستگاه تناسلي، محدود شدن شديد كاربرد تلفن همراه در كودكان و نوجوانان زير 16 سال، اشاره كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان