بازدید 6174

مشهد غرق در نور میلاد حضرت ختمی مرتبت

کد خبر: ۶۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 17 December 2016
حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور میلاد است، خادمان با شیرینی به استقبال زائران می آیند، صدای نقاره با نوای صلوات زائران، قلب را جلا می دهد و جاری شدن اشک انگار اذن دخول می شود.
 
به گزارش مهر، جمعه شب مشهد به ویژه حرم مطهر رضوی غرق در نور و شادی زائران و مجاوران بود. کوچک و بزرگ در رواق ها و ایوان های حرم دست به دعا برداشتند و با چشمان مملو از اشک شوق، شب ۱۷ ربیع الاول و زادروز خجسته نبی مکرم اسلام (ص) و فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق (ع)، را به محضر شمس الشموس تبریک و تهنیت گفتند.

مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی با پرچم های الوان و احادیث نبوی زینت داده شده است و مردم در ورودی های حرم مطهر، با توزیع شیرینی و نقل و نبات به یکدیگر شاد باش میگویند.

وارد حرم که میشوی خادمان حرم با شیرینی به استقبال زائران می آیند و این استقبال چنان با دلت بازی میکند که گویی امشب به صورت ویژه بر سر سفره کریمانه امام رئوف دعوت شده ای، صدای نقاره با نوای صلوات زائران، قلب را جلا می دهد و جاری شدن اشکت انگار اذن دخول و اجازه ورود به آستان خورشید است.

در حرم مطهر رضوی ویژه برنامه های شب میلاد در حال اجراست و آیین جشن شب میلاد در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت امین الله آغاز میشود و با سرودخوانی، تواشیح، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه می یابد.

حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده در این ویژه برنامه با اشاره به ارزش صلوات فرستادن از کرامات اخلاقی خاتم الانبیا می گوید و ادامه می دهد: که بعد از صلوات و عجل فرجهم را نباید فراموش کرد به این دلیل که حضرت صاحب الزمان (عج) با این کار برای برای شیعیانش دعا می کنند و شخص گوینده صلوات را یاد می کنند.

وی افزود: در سیره نبوی تاکید شده است که به جای دیدن ایراد در دیگران به رفع نواقص خود بپردازیم و از عیب جویی دیگران پرهیز کنیم.

خطیب حرم رضوی اظهار کرد: در صورتی که هر کسی به جای تجسس و پرداختن به ایرادات دیگران به دنبال رفع مشکلات و نواقص خودش باشد، جامعه ای مورد رضایت اهل بیت و پیامبر خواهیم داشت.

 در ادامه این برنامه ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت در مدح و منقبت رسول الله(ص) و امام صادق(ع) به سرود خوانی پرداختند.

 
آنچه در شب ۱۷ ربیع الاول مثل روز روشن است حرکت امت مسلمان به سمت وحدت و بهره مندی از نور اهل البیت است

در ورودی دارالمرحمه چند زائر با لباس بلوچی در حال اقامه نماز بودند که گفتگو را با تبریک ولادت پیامبر رحمت با آنها آغاز کردم.

عبدالکریم که تمایل بیشتری به صحبت داشت با اشاره به شافعی بودنش با حالتی از سر غرور گفت: ارادت اهل سنت شافعی از شیعیان به اهل بیت بیشتر نباشد کمتر نیست.

وی افزود: چند بار تا کنون به مکه و مدینه رفته ام و همان حال و هوای آنجا را در حرم امام رضا هم یافته ام، آنجا رسول خداست و اینجا اولاد رسول الله و عشق به این خانواده باعث رضایت و خشنودی خداست.

این زائر اهل سنت ابراز کرد: در نمازمان اللهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد را باید بگوییم به صورتی که اگر اینگونه صلوات را در نماز ذکر نکنیم، نمازمان باطل است. وی در پایان به اصول مشترک دینی اشاره کرد و از داشتن دشمن مشترک یاد کرد و البته با لبخند از وقت کمش برای خرید سوغاتی و  تبرکی بردن برای خانواده اش گفت.

آنچه در شب ۱۷ ربیع الاول مثل روز روشن است حرکت امت مسلمان به سمت وحدت و بهره مندی از نور اهل البیت است، وحدتی که برگرفته از رحماء بینهم است و یادگار معلم بزرگ بشریت که حتی حال دشمنانش را پرسید و به عیادتشان رفت.

امشب در حرم مطهر رضوی معرفت و رحمت بین زائران موج میزد و تمسک به ریسمان الهی به بهترین نحو نمودار بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار