بازدید 6756

گلایه‌های حسن فتحی هنگام دریافت جایزه «یاس»

کد خبر: ۶۴۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 17 December 2016
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره یاس با حضور مسئولان سینمایی و هنرمندان در شهر رامسر برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره مشخص شدند.

به گزارش خبرآنلاین، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس، جمعه شب ۲۴ آذرماه با حضور مدیران فرهنگی و سینمایی، هنرمندان و سینماگران، اهالی رسانه و صاحبان آثار هنری و سینمایی برگزار شد که برگزیدگان بخش‌های سریال های نمایش خانگی، برترین‌های بخش بین‌الملل و سینمای ایران معرفی شدند.

در این جشنواره سریال شهرزاد، نامزد شش جایزه شد که در بخش فیلمنامه و بخش کارگردانی، موفق به دریافت یاس زرین شد. در این مراسم حسن فتحی، ضمن سخنانی درباره سریال «شهرزاد» گلایه‌ها و دغدغه‌های خود را با هنرمندان و مردم مطرح کرد.

این درحالی بود که سخنان فتحی دو بار از سوی هنرمندان حاضر مورد تشویق قرار گرفت.

فتحی دراین باره گفت: «چه تلخ و دردناک است که شما نه به خاطر شکست‌هایتان بلکه برای موفقیت‌هایتان تاوان بدهید. در این میان تحیر و تعجب و گلایه من و همكارانم از سكوت تشكل‌هايی چون خانه سینما، کانون کارگردانان، انجمن بازیگران است كه در برابر اتهامات ناروايی كه آبرو و حيثيت من و همكارانم را در سريال شهرزاد مورد آماج قرار داده است، در موضع سكوت و انفعال قرار گرفته‌اند.»

کارگردان سریال «شهرزاد» گفت: «مگر نه اینکه من و بازیگران سریال «شهرزاد» همه از اعضاء این تشكل‌ها هستیم. مگر نه اینکه هر زمانی كه اين تشكل‌ها مورد هجمه قرار گرفته‌اند، من و بازیگران این سریال در مقام عضوی از اعضای این تشكل‌ها، به حمايت از همكارانمان برخواسته‌ايم؟ حالا باید بپرسیم چرا در مقابل این همه بی‌مهری سکوت کرده‌اید؟ مگر ما را نمی‌شناسید؟ مگر خود و خانواده‌های شما از تماشاگران پر و پا قرص سریال «شهرزاد» نبوده‌اید؟ مگر در زمان پخش اين سريال، اغلب شما پيام‌هاي تبريك نمی‌فرستاديد، مگر اطلاع ندارید که سریال «شهرزاد» موجب رونق مجدد شبکه نمایش خانگی شد؟ و موجب کارآفرینی در این عرصه شده است. پس چرا سکوت کردید؟»

فتحی بعد از دریافت یاس زرین ضمن تشکر از هیئت داوران گفت: «بنده اين جوايز را از طرف همه همکارانم در سریال دریافت کرده‌ام. چیزی حدود چهار سال برای این سریال وقت گذاشتيم، کمابیش همه دوستان می‌دانند زمانی «شهرزاد» وارد شبکه نمایش خانگی شد که شبکه خانگی با رکود مواجه بود و کارشناسان، آینده و چشم اندازی را برای آن تصور نمی‌کردند و به لطف خدا این سریال توانست به رسانه خانگی رونق بدهد و سرمایه‌های زیادی را جذب شبکه نمایش خانگی کند.»

او در ادامه افزود: «طی هفته‌های گذشته اتفاقات زیادی افتاده است که در جریان آن هستید. من در اینجا به نمایندگی از جانب همه هنرمندان این مجموعه آمده‌ام بگویم ما نه بنده جریان سیاسی خاصي هستیم، نه برده جریان اقتصادی و سرمایه گذاری خاصی بلکه ما مستقل و فرزند مردمی هستیم که ما را همواره شرمنده لطف خودشان کرده‌اند. چنانکه در طول سال‌های خدمتم به فرهنگ و هنر اين سرزمين، همواره فرد مستقلی بوده‌ام و امروزه به همين دليل است كه تاوان می‌دهم.»

فتحی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: «وجدان و اخلاق اقتضا می‌کند که در مورد مسايل حقوقی پيش آمده پیش داوری نکنیم و اجازه دهيم كه مراجع ذیصلاح قضايی به اين مورد در فضايی دور از غوغا سالاری رسیدگی کنند و در اين خصوص ما نيز كاملا تابع نظر قانون هستیم.»

در بخش دیگر مراسم سیدمصطفی ابطحی مدیر موسسه رسانه‌های تصویری درباره برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد: «با کمک دستگاه‌های سیار برای مردمی که تجربه سینما رفتن ندارند امکان تماشای فیلم فراهم شد و البته از فضای مجازی هم به خوبی استفاده شد به همین ترتیب به بهترین فیلم از نگاه مردم جایزه داده می‌شود. همه این تلاش‌ها مرهون همکارانم در سازمان سینمایی و موسسه هنرهای تصویری و همه افرادی است که از دل و جان کوشیدند تا روزهای خوبی به ارمغان بیاورند. هر نقیصه‌ای در این جشنواره بود امیدوارم شما بزرگواران به کرامت خود ببخشید.»

دبیر چهارمین جشنواره فیلم یاس همچنین از مهمانان خارجی جشنواره برای حضور در این رویداد سینمایی تشکر کرد.

اسامی برگزیدگان جشنواره یاس به شرح زیر است:

برگزیدگان بخش بین‌الملل

در ادامه مراسم داوران بخش بین الملل به صحنه آمدند و یاس زرین بهترین فیلمنامه را به «خوشبختی پس از من» نوشته کلرلمارچال و مری لائور پیکا از فرانسه اهدا کردند.

یاس زرین بهترین کارگردانی در این بخش به «گمیچی» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا از ایران رسید.

«آن اهل گرین گابلس» به تهیه‌کنندگی راس لسلی از کانادا عنوان بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «آب گوارا» ساخته راستی کاندیف از آمریکا رسید.

سپس بسته فیلم‌های حاضر در بخش بین الملل جشنواره رونمایی شد.

همچنین تندیس آیفیک (انجمن صنفی موسسات و شرکت‌های فیلمسازی ایران) و جایزه نقدی به فیلم «گمیچی» به تهیه‌کنندگی جواد قلی‌زاده تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش سریال‌ها


در ادامه مراسم نوبت به اهدای جوایز بخش سریال‌های نمایش خانگی رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه به نغمه ثمینی و حسن فتحی برای سریال «شهرزاد» رسید. حسن فتحی برای دریافت این جایزه به صحنه رفت.

یاس زرین بهترین بازیگر زن به ستاره اسکندری برای سریال «دندون طلا» اهدا شد.

یاس زرین بهترین بازیگر مرد به محسن تنابنده برای «شاهگوش» رسید.

یاس زرین بهترین کارگردانی به حسن فتحی برای سریال «شهرزاد» اهدا شد.

یاس زرین بهترین تهیه‌کنندگی سریال به منصور سهراب‌پور و سیدامیر پروین حسینی برای سریال «ساخت ایران» رسید.

برگزیدگان بخش مسابقه سینمای ایران


یاس زرین بهترین طراحی صحنه به مروارید کاشیان برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» رسید.

یاس زرین بهترین صدا به مهدی اکبریان پور و آرش قاسمی برای فیلم «گمیچی» اهدا شد.

یاس زرین بهترین موسیقی به مینا مومنی برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» تعلق گرفت.

یاس زرین بهترین تدوین به رضا بهارانگیز برای فیلم «یونس» رسید.

یاس زرین بهترین تصویربرداری به امیر موسوی برای تصویربرداری «سپید به رنگ مروارید» اهدا شد.

یاس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد به رضا بهبودی برای فیلم «اینجا کسی نمی میرد» اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر مکمل زن به لیندا کیانی برای «سپید به رنگ مروارید» تعلق گرفت. پیش از این نامزدهای بخش مکمل زن معرفی نشده بود.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به مهدی مهاجری برای «یونس» و «گمیچی» و یاس زرین بهترین بازیگر مرد به فرزین صابونی برای فیلم «یونس» رسید.

یاس زرین بهترین فیلمنامه به سهیل امیرشریفی برای «یونس» رسید.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به هستی مهدوی فر برای «تاول» و یاس زرین این بخش به نازنین فراهانی برای فیلم «نورا» اهدا شد.

یاس زرین بهترین کارگردان اول به حسین کندری برای فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» رسید.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به روح الله حجازی برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» و فیلم «سرخ به رنگ عقیق» رسید و یاس زرین این بخش هم به داریوش یاری برای فیلم «یونس» اهدا شد.

یاس زرین و جایزه نقدی بهترین فیلم به علیرضا ابوالقاسمی نژاد شیرازی برای تهیه‌کنندگی «یونس» اهدا شد.

جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «باتلاق وان» به کارگردانی مهدی گلستانیان تعلق گرفت. او بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: «جایزه‌ام را به پدرم شهید احمدعلی گلستانیان تقدیم می‌کنم.»

علی یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پایان این مراسم گفت: «از بانیان این کار ارزشمند از جمله آقایان ابطحی و ایوبی و همه برگزار کنندگان جشنواره تشکر می‌کنم.»

پایان بخش این مراسم اجرای موسیقی توسط گروه زند و خواندن قطعاتی توسط علی زندوکیلی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر