بازدید 12028

پاسخ رایزن فرهنگی ایران در امارات به شمقدری

بنده به عنوان معلمی که قریب به بیست سال در دانشگاه های کشوربه تدریس اشتغال داشته ام واز قضاء تدریس نقد ادبی راهم به عهده داشته ام، ازمشاوررییس محترم جمهورانتظاردارم اگرهم قصد بیان انتقادی درافکار عمومی را دارد حد اقل از به کار گیری واژه هایی مبهم پرهیزکند.
کد خبر: ۶۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۹ 19 September 2009
به گزارش "تابناک" دکتر محمد رضا حاتمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده در پاسخ به صحبتهای اخیر جواد شمقدری مشاور هنری رییس جمهور آورده است:

باسمه تعالی
مشاورمحترم رییس جمهور جناب آقای جواد شمقدری
با سلام واحترام

مصلحت دیدم برخی نکات را درخصوص مصاحبه اخیرتان یادآور شوم تا شاید ازاین طریق بتوانم نظرجنابعالی وسایرمسؤولان محترم را به چند موضوع جلب کنم. البته این نخستین باری نیست که عموم رایزنان فرهنگی به ناتوانی وناکارآمدی متهم می شوند ولی متاسفانه همه ما مدتی است که به این گونه مصاحبه های پرشورعادت کرده ایم.

اگرچه نظریات صائب جنابعالی درخصوص ضرورت انجام کارهای هنری ماندگار، مورد تایید دلسوزان عرصه های فرهنگی وهنری است ولی اظهارنظرتان درخصوص سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ورایزنان فرهنگی ( البته اگربدون دخل وتصرف منعکس شده باشد) از نقدی دقیق وعادلانه فاصله گرفته است و با سوابق وجایگاه هنری که ازجنابعالی سراغ دارم همخوانی لازم را ندارد.

بنده به عنوان معلمی که قریب به بیست سال در دانشگاه های کشوربه تدریس اشتغال داشته ام واز قضاء تدریس نقد ادبی راهم به عهده داشته ام، ازمشاوررییس محترم جمهورانتظاردارم اگرهم قصد بیان انتقادی درافکار عمومی را دارد حد اقل از به کار گیری واژه هایی مبهم پرهیزکند.

اساسا مگرچند سال از تاسیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی گذشته است که جنابعالی اظهار کرده اید : (اين سازمان سال‌هاست كه از انجام تعهدات و وظايف اصلی خودش بازمانده است. ) و آیا مگر جنابعالی اطلاع ندارید که هنوز بیش از یک سال از بازنگری وتایید وابلاغ مآموریت جدید این سازمان نگذشته است که می فرمایید : ( سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، نيازمند بازنگری درساختارها،مناسبات و فعاليت‌هايش است) .

جناب آقای شمقدری عزیز شما حتما استحضاردارید که درهمه جهان ، فعالیت های فرهنگی وهنری ذاتا متنوع است وبخصوص درخارج ازمرزها به دلیل شرایط خاص هرکشوربا شیوه ها ومصادیق گوناگون صورت می پذیرد. بنابراین با استناد به چه منبع موثقی اظهارمی فرمایید : (فعال‌ترين رايزني‌های مان به برگزاری چند نمايشگاه و چند جلسه فيلم بسنده مي‌كنند.)

تا جایی که ما اطلاع داریم ، ریاست محترم سازمان همواره بر سامان بخشیدن به برنامه‌ها و گسترش حوزه فعالیت ها واستفاده ازهمه ظرفیت ها و روش های نوین تاکید دارند ولی درمصاحبه جنابعالی نیزهمین اهداف این گونه تکرار شده است: (مطالبه جدي ما اين است كه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حوزه فعاليتش را گسترش بدهد و بداند كه در يك جبهه فرهنگي بزرگي قرار دارد كه بايد با سامان دادن برنامه‌هاي خود، از ظرفيت‌ها استفاده كند...)

اینکه می فرمایید (اما متاسفانه همه اينها رها شده) به چه معنایی است؟ ازجنابعالی خواهش می کنم حداقل مقصودتان را از واژه (همه اينها که رها شده ) برای رایزنان فرهنگی ارسال فرمایید تا ماهم بدانیم مقصود اصلی از این نقدها چیست؟

جناب اقای شمقدری با استقبال ازنقد منصفانه ودقیق امیدوارم با اخذ گزارش فعالیت های سازمان ومقایسه آن با فعالیت های سایرنهادها درخارج ازکشور خیال شماهم کمی راحت شود که همه چیز رها نشده است.

درپایان صمیمانه برای شما وهمه منتقدان دعا می کنم وامیدوارم چند صباحی رایزن فرهنگی شوید تا ازنزدیک شرایط کاری رایزنان فرهنگی را لمس کنید و از احوال ما بیشتر آگاه شوید.

دکتر محمد رضا حاتمی
رایزن فرهنگی ج . ا. ایران
امارات عربی متحده
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس