بازدید 16790

عيد فطر،30 درصد يکشنبه 70 درصد دوشنبه

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به آغاز فعاليت گروههاي استهلال ماه شوال از ساعت 14 بعد از ظهر امروز -شنبه- گفت: کمتر از 30 درصد احتمال رويت هلال ماه رمضان در غروب امروز وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶ 19 September 2009
شوراي تقويم موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران در تقويم رسمي سال 1388، روز يکشنبه 29 شهريور ماه مقارن با 30 رمضان را روز عيد سعيد فطر درج کرده که به گفته کارشناسان امکان رويت هلال ماه در اين روز کم است.

"مهرزاد خدام محمدي" در گفت وگو با ايرنا با بيان اينکه شرايط جوي و آب هوايي کشور در 24 ساعت گذشته تغييرات بسياري داشته است اظهارداشت: اکنون در نيمه شمالي کشور به دليل وجود توده هاي ابر و رطوبت بسيار امکان رويت هلال ماه بسيار سخت است.

وي افزود: در نيمه جنوبي کشور نيز از صبح امروز ميزان گرد و غبار و رطوبت هوا افزايش يافته اما با اين وجود 150 گروه استهلال با بيش از 70 دستگاه تلسکوپ قوي استهلال ماه شوال را آغاز کرده اند.
خدام محمدي با تشريح شرايط رويت هلال در دو نيمه کشور تصريح کرد: در نيمه شمالي ايران غروب ماه قبل از غروب خورشيد بوده که با توجه به شرايط فعلي جوي امکان رويت حداقل است.

وي افزود: در نيمه جنوبي کشور غروب ماه بعد از غروب خورشيد رخ مي دهد که اين غروب با بيشترين زمان در بندرعباس حدود 11 دقيقه طول مي کشد ودراين زمان است که عملا امکان رويت هلال ماه براي جستجوگران فراهم مي شود.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينکه رويت هلال بايد توسط تلسکوپ هاي قوي انجام شود خاطرنشان کرد: براي اين منظوراز تلسکوپ هاي هشت و 10 اينچي اتوماتيک استفاده مي شود تا فرد جستجو گر با استفاده از اين روش از زواياي مختلف قدرت رويت هلال را داشته باشد.

خدام محمدي که تجربه رويت هلال ماه درسالهاي گذشته را با خود به همراه دارد ، تاکيد کرد: پيش بيني هاي کارشناسان با بهره گيري از شرايط موجود و تجربيات گذشته امکان رويت هلال را در بعد از ظهر امروز کمتر از 30 درصد مي داند و به احتمال بسيار دوشنبه روز عيد سعيد فطر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخر گاف تيتر در مدت عمر خود كجا ماه 31 روزه ديده ايد كه اين بار دوم باشد . تيتر صحيح 30درصد روز يكشنبه 100 در 100 روز دو شنبه
با توجه به اینکه گرفتن روزه در عید فطر حرام است ، چون به علت شرایط جوی نمیشه امروز ماه رو دید و دوشنبه را عید بدانیم در صورتیکه یکشنبه عید حقیقی باشه تکلیف چیه ؟
دوشنبه كه حتمي و 100 درصد است نه 70 درصد
در جواب نظر اول و سوم؛ دوشنبه وقتی حتمی و صد در صد می شه که معلوم باشه یکشنبه عید نیست پس الان که نمی دونیم کی عیده می شه 70%
ماه شعبان 30 روزی بود. پس به هیچ وجه امکان انکه ماه بعدی هم 30 روزی باشد نیست. یا شروع ماه رو اشتباه می کنید یا انتهاش رو!!!
تیتر صحیح است چون 70درصد احتمال را اکنون بیان می کنیم نه بعد از پایان روز یکشنبه و معلوم شدن آنکه یکشنبه عید نبوده که البته در انصورت 100در100 دیگر دوشنبه عید خواهد بود.
شما کجا درس خوندین که به تیتر تابناک گیر میدین! تیتر کاملان درسته!
ای خدااااااا نشد یه بار از اول و آخر ماه خیالمون راحت باشه!!!
iکاش دوشنبه باشه
عزيز جان شما در صورتي مي توانيد بگوئيد 70 درصد عيد است که يقين به عيد بودن روز دوشنبه نداشته باشيد .
در صورتي که روز يکشنبه ماه 30 روز مي شود و در کل ماههاي قمري 31 روز نداريم بنابر اين در روز يکشنبه چه ماه رويت شود و چه نشود دوشنبه عيد خواهد بود.
و عزيزي که گفته است تيتر کاملا درست است ، هميشه نقد يک عنوان براي اصلاح است نه سرکوفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس