بازدید 42159
گزارش لحظه به لحظه تابناک از مراسم فرانس فوتبال؛

کریستیانو رونالدو برنده توپ طلای 2016 شد و به یکقدمی مسی رسید

توپ طلای سال 2016 فوتبال دنیا در مراسمی که از ساعت20 امشب به وقت ایران آغاز شد، به ستاره پرتغالی رئال مادرید تعلق گرفت. ارگان معتبر فرانس فوتبال، بعد از جدایی فیفا از این جایزه رویایی، اقدام به معرفی و رده‌بندی سی نامزد نهایی خود کرد که در نهایت ساعت 22:30 برنده این توپ طلایی را معرفی کرد. به این ترتیب، رونالدو برای چهارمین بار صاحب عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شد و به یک قدمی رکورد لئو مسی رسید.
کد خبر: ۶۴۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 12 December 2016

فرانس فوتبال سی ستاره فوتبال جهان در سال جاری میلادی را در معرض رأی و انتخاب گذاشته و در حالی که رتبه این ستاره ها به شمارش معکوس تا برنده این جایزه پرآوازه نزدیک شد، دقایقی پیش رونالدو بالاتر از مسی، سوارز و نیمار و گریزمان، عنوان بهترین فوتبالیست سال را رسما به خود اختصاص داد.

به گزارش «تابناک ورزشی»، رونالدو به دلیل حضور در جام جهانی باشگاه ها همراه رئال مادرید که در ژاپن برگزار می شود، نتوانست در سالن مراسم حضور یابد. گفتنی‌ است، این رده‌بندی به این دلیل از رتبه هفدهم آغاز می‌شود که یازده بازیکن نتوانستند امتیازی کسب کنند. بازیکنانی که اسامی آن‌ها در پایان اعلام خواهد شد.



کریستیانو رونالدو برنده توپ طلای 2016 شد و به یکقدمی مسی رسید

6 - گرت بیل

7 - ریاض محرز

8 - جیمی واردی

9 - جانلوئيجی بوفون (هشت امتیاز)

9 - په په (هشت امتیاز)

11 - پیر امریک اوبامیانگ (هفت امتیاز)

12 - روی پاتریسیو (شش امتیاز)

13 - زلاتان ابراهیموویچ (پنج امتیاز)

14 - آرتورو ویدال/شیلی/ بایرن مونیخ

14 - پل پوگبا / فرانسه/منچستریونایتد

16 - روبرت لواندوفسکی/لهستان/بایرن مونیخ

17 - لوکا مودریچ/ کرواسی/ رئال مادرید

17 - تونی کروس/ آلمان/ رئال مادرید

17 - دیمیتری پایه / فرانسه/ وستهام



هر آنچه باید از توپ طلا بدانید

فرانس فوتبال و فیفا تصمیم گرفتند امسال دو جایزه جدا از هم به بهترین های سال اهدا کنند. در زیر به مرور هر کدام از این دو جایزه پرداخته شده است.

فرانس فوتبال و فیفا شش سال مشترک جایزه بهترین بازیکن سال یا FIFA Ballon D’or را اهدا می کردند؛ اما از سال 2016 قرار بر این شد که این دو از هم تفکیک شوند و امسال شاهد شیوه جدید هستیم.

از سال 1956 فرانس فوتبال جایزه Ballon D’or را اهدا کرده و در ابتدا با نام جایزه بهترین بازیکن اروپا اهدا می شد. اولین برنده آن نیز سر استنلی متئوس از انگلیس بود. این جایزه توسط فرانس فوتبال بنا نهاده شد و تا سال 2009 نیز اهدا می شد, اما از سال 2010  این جایزه مشترک با فیفا اهدا شد و به این ترتیب، فیفا نیز جایزه بهترین بازیکن سال خود را حذف کرد. جایزه بهترین بازیکن فیفا یا FIFA Player Of The year  نام جایزه ای بود که فیفا تا سال 2009 اهدا می کرد. ذکر این مهم لازم است فیفا از سال 1991 این جایزه را اهدا می کرده است.

سرانجام پس از پنج سال از سال 2005 که تغییرات اساسی در شیوه اهدا این جوایز به وجود آمد، فرانس فوتبال و فیفا جوایز جداگانه ای را اهدا می کردند، تصمیم بر این شد که جوایز فیفا و فرانس فوتبال با هم ادغام شده و یک جایزه واحد اهدا کنند. این جایزه مشترک، FIFA Ballon D'or نامیده شد.

تغییرات

از زمانی که جایزه بالن دور شکل گرفت، انتقادات و تمجیدات متفاوتی از آن شد؛ اما نکته ای که کاملا مشخص است، اینکه این جایزه تنها به دو بازیکن رسیده است. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی. انتخاب این دو در برخی از این سال ها انتقاداتی را در پی داشته است؛ برای نمونه، فوتبال دوستان به سال 2010 اشاره می کنند، جایی که ژاوی و اینیستا قهرمان جام جهانی شده بودند و در کنار مسی نامزد های نهایی بودند، ولی مسی جایزه را برد.

در سپتامبر 2016 پس از کشمکش ها و گمانه زنی های فراوان پیرامون نحوه اهدای جایزه، فرانس فوتبال واکنش نشان داد و گفت، قصد ایجاد تغییراتی در فرمت بالن دور را دارد. خصوصا در مورد نحوه رأی گیری و افرادی که رأی می دهند. فرانس فوتبال می خواست مربیان و بازیکنان به هم تیمی های خودشان برای حمایت رأی ندهند و هم اکنون ژرونالیست ها عهده دار انتخاب برترین بازیکن هستند. در واقع نحوه برگزاری به پیش از سال 2007 بازگشته است. فرانس فوتبال حالا بالن دور را از فیفا پس گرفته است. لیست نامزدها نیز شامل 24 تا 30 بازیکن است. این بر خلاف فرمت بهترین بازیکن سال فیفاست که تنها سه بازیکن به مرحله نهایی می رسند.

مراسم بهترین های فیفا ژانویه برگزار می شود و خبرنگاران، مربیان و بازیکنان و عموم در آن رأی خواهند داد. سهم هر گروه 25 درصد است. در نهایت سه بازیکن برای سه نامزد نهایی فیفا انتخاب شدند، آنتوان گریزمان، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
مبارک رونالدو باشه
مبارک رونالدو باشه
مبارک رونالدو باشه
خب که چی؟ یه عده آدم بی جنبه که یهو به پول میرسن و نمیدونن از خوشی چکار بکنن
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
تو خوبی
نگرانتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
انصافا در برابر بازیکنای وطنی اینا به هیچ وجه بی جنبه نیستن! با اینکه طرفدار مسی هستم ولی سختکوشی رونالدو واقعا قابل تمجیده
آخه اين چيكار كرده؟؟؟؟
فينال يورو كه بازي نكرد،قبلش هم كار خاصي نكرد كه تيم به فينال رسيد.
فينال جام باشگاههاي اروپا هم كه كاري نكرد،فقط قبلش چندتا گل به مالمو و شاختار زد،
من موندم ملاك چي بوده كه اين اول شده،واقعاً مزحكه
دیگه اونقدر به این دو تا عتیقه دادند حالمون بهم خورده! یعنی هیچ بازیکن دیگه ای جز این دوتا وجود نداره تو دنیا!!!
فکر نمیکنم تا خیلی سال بازیکنی مثل رونالدو یا مسی با این همه افتخار در فوتبال جهان تکرار بشه تا حالا که نداشتیم و از شانس این دو در یک بازه زمانی حضور دارند.
واقعا من اگه جای مسئولان ایرانی بودم یک درس به تاریخ اضافه می کردم با عنوان تلاش برای بهترین بودن
اگه کل دنیا تو رشته خودشون اینقدری که رونالدو برا نفر اول بودن یا بهتر شدن از مسی تلاش می کنه تلاش کنن دنیا جای بهتری میشه.
واقعا من از صمیم قبل رونالدو را تحسین میکنم چرا که موفقیت های اون میگه برا بهترین شدن شاید استعداد و امکانات لازم باشه ولی مهمترین چیز تلاش است و همیشه وقتی رونالدو را میبینم تو چشماش غرور را میبینم و این غرور بر خلاف تصور رایج غرور خودخواهی نیست چون فقط تو یک مورد برا اثبات این حرف اون بهترین پاسور لیگ قهرمانان بین اونایی که بیش از صد تا بازی تو این رویداد دارند این غرور سرمستی یا لذت بردن از تمرین زیاد و کشیدن سختی ها برا اول شدنه که تو زمین نمود پیدا میکنه.
یک دل نوشته شخصی شد ولی چون من تو هیچ سایت دیگه ی ایرانی غیر تابناک نظر نمیدم اینجا نوشتمش.

توپ طلا با اسم رونالدو ابرو میگره نه رونالدو با توپ طلا
پس توپ طلا مبارک مبارک مبارک
ازش بدم میاید
در مورد رونالدو فقط میشه گفت تلاش تلاش تلاش=اینی که الان میبینی.
رونالدو همیشه باید برنده ی توپ طلا باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار