بازدید 4077

«جنتیلونی» نخست وزیر جدید ایتالیا شد

کد خبر: ۶۴۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 11 December 2016
به دنبال استعفای متئو رنتسی از سمت نخست وزیری پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه به عنوان نخست وزیر جدید، مامور تشکیل کابینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا که روز شنبه قول داده بود تا هر چه سریعتر بحران سیاسی این کشور را حل و فصل کند، پائولو جنتیلونی را به کاخ ریاست جمهوری فراخوانده است.

این اقدام رئیس جمهور ایتالیا پس از آن بوده است که احزاب مخالف با تشکیل دولت وحدت ملی مخالفت کرده و ماتارلا نیز با درخواست برگزاری انتخابات فوری مخالفت نموده است.

جنتیلونی قرار است ساعت 12:30 دقیقه امروز به وقت محلی با ماتارلا دیدار و گفتگو کند. قرار است پارلمان ایتالیا چهارشنبه درباره رای اعتماد به دولت جنتیلونی تشکیل جلسه دهد.

جنبش 5 ستاره که قبلا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود، تهدید کرد که رای گیری را تحریم خواهد کرد چرا که دولت جدید ایتالیا هیچ گونه مشروعیتی ندارد.

ماتارلا روز شنبه گفت: ایتالیا فورا به یک دولت کاملا کارآمد نیاز دارد تا مشکلات را حل و فصل کند.

بخش بانکی ایتالیا با بحران جدی روبرو است و بی ثباتی سیاسی می تواند تشدید این بحران و گسترش آن به سایر کشورهای عضو یورو شود.

مخالفان بر این باورند که جنتیلونی تنها یک نخست وزیر شبیه عروسک خیمه شب بازی است و قدرت را برای متئو رنتسی حفظ خواهد کرد، کسی که قصد دارد در انتخابات آتی به قدرت بازگردد.

انتخابات آتی ایتالیا قرار است فوریه 2018 برگزار شود ولی در صورت توافق احزاب مخالف، این انتخابات یک سال زودتر برگزار خواهد شد.

جنبش 5 ستاره و حزب لیگ شمالی خواستار برگزاری هر چه سریعتر انتخابات شده اند ولی ماتارلا گفته است که انتخابات پس از تصویب قانون جدید رای گیری، برگزار خواهد شد.

ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر