بازدید 9970
۲

مظنه قیمت ملک‌های تجاری در تهران

کد خبر: ۶۴۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 09 December 2016
نگاهی به قیمت املاک تجاری در ۵ محدوده جغرافیایی تهران نشان می‌دهد که نرخ‌ها در مناطق شمالی، مرکزی و غربی بالا بوده و املاک با متراژ بالای ۶۰متر، بیشتر برای رهن واجاره آگهی می‌شوند.

به گزارش مهر، بررسی‌های میدانی از قیمت املاک تجاری پنج منطقه تهران(شمال، مرکز، غرب، شرق و جنوب) حکایت از آن دارد که قیمت در مناطق مرکزی، شمالی و غربی تهران با میانگین متری ۴۰ میلیون تومان، از سایر مناطق بالاتر است و در این مناطق اغلب فایل‌های مشاوران املاک برای مغازه‌های تجاری بالای ۶۰ متر، رهن و اجاره است.

دلیل آن هم این است که خرید مغازه‌ای با این متراژ که قیمت هر متر آن به طور متوسط ۴۰ میلیون تومان باشد، بالای ۲ میلیارد می‌شود که با توجه به رکود اقتصاد کلان و کاهش قدرت خرید مردم، این احتمال وجود دارد که صرف این هزینه و خرید یک باب مغازه همراه با سود اقتصادی نباشد، بنابراین اکثر فایل‌های مربوط به مغازه‌های بزرگ در مناطق شمال و مرکز پایتخت به رهن و اجاره اختصاص دارند؛ موضوعی که در سایر مناطق تهران مشاهده نمی‌شود.

گفتنی است قیمت ملک تجاری در مناطق شرقی و جنوبی پایتخت به یکدیگر نزدیک است و خریدار باید به طور متوسط برای هر مترمربع یک ملک تجاری در این مناطق، حدود ۱۱ میلیون و۵۰۰ هزارتومان هزینه کند.

شمال

اگر در منطقه پاسداران به دنبال خرید یک باب مغازه ۴۷ متری هستید، باید برای هر مترمربع  ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان  وب رای کل واحد حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. برای خرید یک باب مغازه ۶۳ متری در منطقه میرداماد که هر مترمربع آن، ۴۵ میلیون تومان است، باید ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان درچنته داشته باشید.

قیمت یک باب مغازه ۳۰ متری در منطقه سعادت‌آباد با ارزش متری ۵۰ میلیون تومان، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود.

مرکز

در میدان آرژانتین، یک باب مغازه ۳۵ متری که هر متر آن  ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، ۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. برای خرید یک باب مغازه ۵۷ متری در منطقه انقلاب که فروشنده هر مترمربع آن را ۳۵ میلیون تومان به فروش گذاشته است هم، باید رقمی حدود ۱میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان هزینه کنید.

غرب

برای خرید هر متر مغازه در بلوارمرزداران هم باید حدود متری ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید که برای یک واحد ۵۰ متری حدود ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود.

شرق

در منطقه پیروزی قیمت هر مترمربع ملک تجاری حدود ۱۳ میلیون تومان است که با این حساب، شما برای یک ملک ۳۵ متری باید حدود  ۴۵۵ میلیون تومان هزینه کنید. اگر قصد خرید مغازه در میدان امام حسین(ع) را دارید در این منطقه قیمت هر متر مغازه، حدود ۱۰ میلیون تومان است و خرید یک باب مغازه ۸۶ متری، ۸۶۰ میلیون تومان برای شما هزینه دارد.

جنوب

یک باب مغازه ۲۱ متری در منطقه یافت‌آباد تهران با احتساب متری ۱۲ میلیون تومان، ۲۵۲ میلیون تومان تمام می‌شود. در خانی‌آباد هم یک باب مغازه ۷ متری که هر متر آن، ۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، ۷۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مغازه در ۵ محدوده جغرافیایی تهران
 
منطقه متراژ(مترمربع) قیمت(میلیون تومان)
پاسداران ۴۷ ۲۳۰۰
میرداماد ۶۳ ۲۸۳۵
آرژانتین ۳۵ ۲۸۷۷
انقلاب ۵۷ ۱۹۹۵
سعادت آباد ۳۰ ۱۵۰۰
مرزداران ۵۰ ۱۲۵۰
پیروزی ۳۵ ۴۵۵
امام حسین ۸۶ ۸۶۰
یافت آباد ۲۱ ۲۵۲
خانی آباد ۷ ۷۷
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
قیمت های تجاری نجومی شده
بازاری محترم بخور چلوکباب با دوغ و پیاز بخور بخور وخوشبحال فقرا که آه ندارند و این همه سالمند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل