بازدید 4055

تمبرهایي که مرگ بر اسرائیل سر می دهند

گزارش "تابناک" از یک پژوهشگر تمبر
کد خبر: ۶۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰ 19 September 2009
پاکت‌هاي نامه جمهوري اسلامي ايران نيز با زبان تمبر، مرگ بر  اسرائيل سر مي‌دهند.

جمهوري اسلامي ايران به عنوان احيا کننده نهضت فلسطين در سه دهه گذشته و همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني (ره) در همه عرصه‌ها، تلاش داشته است با مطرح کردن دوباره زخم فلسطين بر پيکر جهان اسلام، زمينه آزاد سازي اين زمين شريف را فراهم کند. هنر در بخش‌هاي گوناگون از جمله سينما، تئاتر، پوستر، مستندهاي اثرگذار، خبر و اطلاع رساني، عکس و حتي صنايع دستي در سه دهه گذشته، هر کدام سهمي از رسالت تلاش براي آزاد سازي قدس را به نمايش گذاشته‌اند. شرکت پست جمهوري اسلامي ايران نيز در سه دهه گذشته بر تمبرهاي خود، نقش‌هاي متعددي از قدس شريف، انتفاضه، ملت فلسطين و مقاومت اسلامي را نگاشته است، به گونه‌اي که برخي از اين تمبرها، به شدت خشم سردمداران رژيم صهيونيستي و استکبار جهاني را به دنبال داشته است. 

نادر دريابان، پژوهشگر تمبر ايران در اين زمينه مي‌گويد: در سي سال گذشته، هفده سري تمبر و در هجده قطعه به مناسبت روز جهاني قدس منتشر شده است که در بيشتر اين تمبرها، نماد قدس به عنوان قبله اول مسلمين نقش بسته است.

وي همچنین گفت: در سال 1370 تمبر روز جهاني قدس علاوه بر نماد روز قدس تصاوير شهيدان سيد عباس موسوي، رهبر شهيد و سرافراز حزب الله لبنان و شهيد راغب حرب را به عنوان پيشگامان نهضت مقاومت اسلامي در مبارزه با رژيم صهيونيستي به همراه داشت. وي مي‌گويد: همچنين در سال 1371 تمبر اين روز، يک مجاهد فلسطيني را نشان مي‌داد که با سنگ و فلاخن به جنگ تانک در حال سوختن دشمن صهيونيستي رفته است.

دريابان با اشاره به ديگر تمبرهاي بزرگداشت مقاومت اسلامي در برابر رژيم نژادپرست صهيونيستي بیان داشت: در آذر ماه سال 1364 تمبري به مناسبت پنجاهمين سال شهادت روحاني شهيد عزالدين قسام، رهبر مبارزات اوليه مجاهدان مسلمان فلسطيني توسط پست جمهوري اسلامي ايران منتشر شد. در سال 1367 نيز 5 قطعه تمبر زيبا در بزرگداشت چهار شهيد فلسطيني عمليات گلايدر و همچنين بزرگداشت انقلاب سنگ انتفاضه فلسطين به چاپ رسيد که در سراسر جهان اسلام با استقبال گسترده روبه‌رو شد. در مهر ماه سال 1370 نيز تمبر کنفرانس بين‌المللي حمايت از انقلاب فلسطين منتشر و سپس در دو سال متوالي به مناسبت روز جهاني کودک در سال‌هاي 70 و 71 با موضوع مقاومت اسلامي فلسطين منتشر شد. البته در اين باره بايد گفت که يکي از دو تمبري که در سال 1370 به چاپ رسيد، در جهان با سر و صداي گسترده‌اي روبه‌رو شد. روي تصوير اين تمبر، کودکي فلسطيني نقش بسته است که نماد شيشه‌اي رژيم صهيونيستي را شکسته است.

رژيم صهيونيستي با وحشت از طرح اين تمبر با همکاري ديگر شرکاي استکباريش جنجال بسياري به راه انداخت اما بسياري از آزادگان جهان و ملت‌هاي مسلمان اين اقدام زيباي جمهوري اسلامي ايران را تحسين کردند و خواستار تکرار اين ابتکار توسط کشورهاي اسلامي شدند.

نماد تمبر ديگر، روز جهاني کودک با الهام از طرح کاريکاتوريست شهيد فلسطيني «ناجي العلي» در سال 1371 منتشر شد.

اين پژوهشگر تمبرهاي ايران اضافه کرد: در دي ماه 1374 تمبر بزرگداشت شهيد فتحي شقاقي رهبر بزرگوار جهاد اسلامي فلسطين بود که به دست دشمن صهيونيستي به شرف شهادت در راه آزادي قدس نائل شد. دريابان گفت: شش سال بعد و در سال 1380 به دنبال شهادت مظلوم شهيد نوجوان و دانش‌آموز «محمد الدره»، پست جمهوري اسلامي ايران، تمبر اين شهيد را که ناجوانمردانه و در جلوي ديدگان جهانيان به شهادت رسيد، چاپ نمود که هم اکنون از گران‌ترين و کمياب‌ترين تمبر‌هاي انتفاضه ملت مسلمان فلسطين و روز جهاني قدس به شمار مي‌رود.

وي اظهار داشت: از ديگر تمبرهايي که درباره مقاومت اسلامي به چاپ رسيده است، بايد به تمبرهاي شهيد راغب حرب از رهبران روحاني حزب الله لبنان، امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان، شهيد خالد اسلامبولي عامل اعدام انقلابي سادات خائن که با رژيم صهيونيستي پيمان دوستي و همکاري بست، شهيد سليمان خاطر، عامل اعدام انقلابي صهيونيستها در صحراي سينا، شهيد عماد مغنيه از رهبران حزب الله و مقاومت اسلامي لبنان که دشمن شماره يک رژيم صهيونيستي به شمار مي‌رفت و سرانجام عزيز جاويد الاثر سردار محمد متوسليان از پيشروان نهضت و حرکت آزادي فلسطين که سالها است توسط عوامل و رژيم صهيونيستي ربوده شده است، اشاره داشت.

 دريابان در پايان خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته نيز تمبر جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، بار ديگر فرياد مرگ بر اسرائيل ايران اسلامي بر روي تمبر و پاکات پستي را به نمايش گذاشت. وي خواستار انتشار تمبرهاي شهداي مقاومت اسلامي فلسطين و لبنان شد و گفت: جاي انتشار تمبرهايي از شهيدان رنتيسي، شيخ ياسين، صيام، يحيي عياش و شهيدان عمليات استشهادي به ويژه زنان شهيده اين عمليات‌ها خالي به نظر مي‌رسد.

او می افزاید: سال گذشته نيز با استفاده از سيستم تمبر شخصي پست جمهوري  اسلامي ايران تمبر بزرگداشت سيد حسن نصر الله نيز به چاپ رسيد. وي در پايان گفت: هم اکنون بالاترين گنجينه تمبر قدس و فلسطين در جهان اسلام در اختيار گنجينه تمبر و اسکناس آستان قدس رضوي و مشهد مقدس است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چاپ این تمبرها چه فایده ای در سطح جامعه دارد من بارها برای پست نامه هایم رفته ایم ولی گفته اند لازم نیست تمبر بزنید یک مهر می زنند و پولش را می گیرند پس جای این تمبرها کجاست؟
با نظر اين دوست عزيز موافقم.بهتر است در مراسلات روزانه از اين تمرها به صورت نمادين استفاده گردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل