بازدید 6762
۳

دلار وارد کانال ۳۸۰۰ تومان شد

نرخ دلار که در هفته گذشته به مرز ۴ هزار تومان نزدیک شده بود با طی مسیر نزولی در نخستین روز هفته وارد کانال ۳۸۰۰ تومان شده و هم اکنون با قیمت ۳۸۴۲ تومان فروخته می شود.
کد خبر: ۶۴۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 03 December 2016
نرخ دلار که در هفته گذشته به مرز ۴ هزار تومان نزدیک شده بود با طی مسیر نزولی در نخستین روز هفته وارد کانال ۳۸۰۰ تومان شده و هم اکنون با قیمت ۳۸۴۲ تومان فروخته می شود.

به گزارش تسنیم، تشدید نوسان بازار یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی طی روزهای گذشته بوده که واکنش دولتمردان را به همراه داشته است.

هرچند دلایل متفاوتی برای چرایی افزایش یکباره قیمت دلار در بازار ازاد اعلام شده ولی دولتمردان که سکان اقتصاد را بر دست دارند این بار هم به مانند دفعات قبل معتقدند نوسان بازار ارز طبیعی است!

گفته می شود واکنش دولت و رئیس کل بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد موجب شده تا تب تند دلار بخوابد و قیمت ها کمی در این بازار نزولی شود.


قیمت دلار که هفته گذشته وارد شیب تند افزایش قیمت شده و پیش بینی می شد خیلی زود رکورد 4000 تومان هم شکسته شود ولی از آخرین روز هفته گذشته مدار بازار ارز نزولی شد.

دلار در بازار آزاد بازهم ساعتی تغییر نرخ می دهد ولی در تازه ترین قیمت های رسیده از خیابان فردوسی قیمت تعیین شده برای فروش دلار توسط صرافی ها 3842 تومان است.

صرافی های تهران هم اکنون دلار را با نرخ 3842 تومان، یورو را با نرخ 4154 تومان، پوند را با نرخ 4868 تومان و درهم امارات را با نرخ 1084 تومان می فروشند. ضمن آنکه نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد یک میلیون و 125 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 110 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 588 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 308 هزار تومان و سکه یک گرمی 188 هزار تومان اعلام شده است. هر گرم طلای 18 عیار نیز با قیمت 110 هزار و 750 تومان فروخته می شود.

دلایل متعددی از سوی فعالان اقتصادی و کارشناسان برای گران شدن دلار تا نزدیکی 4000 تومان مطرح شده، از جمله اینکه شاید طرح دولت برای تک‌نرخی شدن ارز پشت‌پرده این گرانی باشد.

این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی همه دلایلی را که از دست داشتن دولت در این کار خبر می‌داد رد کرد.

بنابر نظر اکثر کارشناسان، افزایش اخیر نرخ ارز می‌تواند یکی از معدود دستاوردهای مهم اقتصادی دولت یازدهم را که همان کاهش نرخ تورم هست تهدید کند و موجبات صعودی شدن مجدد نرخ تورم را فراهم آورد. برخی اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی نزدیک به دولت هم معتقدند که سیاست تک‌نرخی شدن ارز هم می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم گردد.

بر همین اساس، دستور توقف برنامه دولت برای تک‌نرخی شدن ارز تا اواسط سال 96 صادر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
وای خدایاشکرت دلاراز۳۵۰۰داشت میشد۴۰۰۰تومان اماحالافقط۳۸۴۵تومانه!!!!!!! روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
ساعت 12 یکشنبه 14 آذر دلار 3960 تومان !!!
آقای روحانی برجام اتفاق افتاد فقیرتر شدیم سهمیه ایران دراوپک کم نشد بازهم دلار شد 3842 تومان آقای روحانی برای یک بارهم شده فکری بکنید مردم طاقت تورم راندارند نگاهی هم به قشرمتوسط بیندازید جوانخا بیکار-مجرد-بی پول و غیره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل