بازدید 18890

پاسخ لاریجانی به مخالفان عدم پخش دادگاه ها

برخي افراد و گروه‌ها به دنبال تصميم‌گيري درخصوص عدم پخش نام و مشخصات متهمان اعلام كرده‌اند كه قوه‌ي قضاييه تحت فشار چنين تصميمي گرفته است اين‌جانب اعلام مي‌كنم كه اين مساله نص صريح قانون است و قوه‌ي قضاييه موظف است مطابق قانون عمل كند و كساني كه مي‌خواهند درخصوص تصميمات و اقدامات قوه‌ي قضاييه اظهارنظر كنند نيز موظفند مطابق قانون و كاملا مستند صحبت كنند.
کد خبر: ۶۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱ 16 September 2009
رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: تمام كساني كه در اغتشاشات اخير به سمت قانون‌شكني و زير سوال بردن اصل نظام رفتند در هر جايگاهي كه هستند بدانند دستگاه قضايي ساكت نمي‌ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصميم‌يگري خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه‌ امروز مسوولان عالي قضايي در حمايت از سخنان حكيمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي اخير و با تاكيد بر قاطعيت دستگاه قضايي در مقابله با هرگونه قانون‌شكني در نظام جمهوري اسلامي ايران، گفت: دستگاه قضايي به تمام كساني كه در مسير اشاعه‌ي كذب و حتي اظهار كذب با هدف تشويش افكار عمومي و بالاتر از آن هتك حرمت نظام حركت مي‌كنند اعلام مي‌كند كه در مقابل اين اقدامات غيرقانوني و ادعاهاي كذب خواهد ايستاد.

رييس قوه‌ي قضاييه اين اظهارنظر را كه «اگر اصل نظام واعتبار و جايگاه نظام اسلامي مورد هتك قرار گرفت نظام نبايد از حق خود دفاع كند» نادرست توصيف كرد و افزود: همان‌گونه كه هتك حرمت افرد قابل پي‌گيري است، نظام نيز مي‌تواند و بايد نسبت به اصل و جايگاه خود و تعدي عده‌اي قانون‌شكن نسبت به آن واكنش نشان دهد.

آملي لاريجاني تاكيد كرد: متاسفانه بعد از انتخابات كساني از طرق غيرقانوني مي‌خواستند به خواسته‌هاي خود برسند و همان افراد كه با كشاندن مردم به خيابان‌ها و اغتشاش و انجام امور غيرقانوني قصد رسيدن به اهداف خود را داشتند اكنون طلبكار شده‌اند و نظام جمهوري اسلامي را كه در ازاي اقدامات غيرقانوني اين عده دچار هزينه شده است بدهكار جلوه مي‌دهند.

رييس قوه‌ي قضاييه تصريح كرد: معتقديم در مسير مقابله با اين فتنه و كارهاي غيرقانوني افراط و تفريط‌هايي نيز صورت گرفته است اما همگان بدانند كه بناي نظام برخورد با تخلف است و اگر ماموري خلاف كرده است قطعا با او نيز مقابله خواهد شد.

لاريجاني از زحمات هيات سه نفره قضايي تشكر كرد و گفت: اميدواريم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامي بتوانند با تدبير و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسائل اخير گام بردارند.

آيت‌الله لاريجاني به برگزاري دادگاه متهمان حوادث اخير اشاره كرد و گفت: برخي افراد و گروه‌ها به دنبال تصميم‌گيري درخصوص عدم پخش نام و مشخصات متهمان اعلام كرده‌اند كه قوه‌ي قضاييه تحت فشار چنين تصميمي گرفته است اين‌جانب اعلام مي‌كنم كه اين مساله نص صريح قانون است و قوه‌ي قضاييه موظف است مطابق قانون عمل كند و كساني كه مي‌خواهند درخصوص تصميمات و اقدامات قوه‌ي قضاييه اظهارنظر كنند نيز موظفند مطابق قانون و كاملا مستند صحبت كنند.

رييس قوه‌ي قضاييه در ادامه با اشاره به روز جهاني قدس و ضرورت برگزاري هرچه باشكوه‌تر آن گفت: روز قدس علاوه بر اين‌كه نماد وحدت و انسجام جهان اسلام عليه ظلم و تجاوز صهيونيست‌ها و استكبار است محكي براي ثابت شدن ادعاهاي كذب حاميان صهيونيست‌ها و استكبار در عمل به شعارهاي دفاع از حقوق بشر است و مي‌بينيم كه اين مدعيان حقوق بشر و آزادي چگونه در مقابل ظلم‌ها و فجايع عليه ملت مظلوم فلسطين سكوت اختيار كرده‌اند و به حمايت از اين فجايع نيز مي‌پردازند.

در ادامه اين جلسه راجع به موضوعات مطروحه پيرامون ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب بحث و تبادل نظر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آقاي تابناکي ها؛ اهميت بخش نخست اظهارات آيت الله لاريجاني که از بخش پاياني آن با اهميت تر است؛ شيطنت تا کي؟!
بین این همه حرف عجب تیتری رو زدید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل