بازدید 44301

عوارض مصرف پودرهای چاق کننده غیرمجاز

کد خبر: ۶۴۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 29 November 2016
استقبال از ورزش های همچون زیبایی اندام و بدن سازی باعث شده است نیاز به مصرف مکمل ها در جوانان بیش از بیش صورت پذیرد و در این میان مصرف پودرهای چاق کننده غیرمجاز بسیار شایع شده است و این مکمل ها به صورت قاچاق در بازار موجود است.
 
به گزارش مهر، استقبال از ورزش های همچون زیبایی اندام و بدن سازی باعث شده است نیاز به مصرف مکمل ها در جوانان بیش از بیش صورت پذیرد و در این میان مصرف پودرهای چاق کننده غیرمجاز بسیار شایع شده است و این مکمل ها به صورت قاچاق در بازار موجود است.مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، درباره مصرف فرآورده های چاق کننده که از فروشگاه های غیر مجاز تهیه می شود، هشدار داد.

دکتر امیر حسین جمشیدی گفت: این فرآورده ها یا پودرهای چاق کننده اغلب حاوی مقدار بالای کورتون هستند که این مواد باعث احتباس آب در بدن فرد مصرف کننده شده و به صورت کاذب باعث افزایش وزن می گردند.

وی درباره عوارض شایع مصرف داروها و فرآورده های مکمل غیرمجاز، افزود: مصرف کورتون باعث افزایش فشارخون، افزایش قند خون، ایجاد آب مروارید در چشم و خشکی پوست می گردد.

جمشیدی ادامه داد: مصرف کورتون ها سیستم ایمنی فرد را ضعیف کرده و فرد مستعد ابتلا به انواع عفونت ها می گردد.

وی گفت: پودرهای چاق کننده غیرمجاز گاهی حاوی داروهای سرکوب کننده غذا نیز هستند که مصرف آنها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم هورمونی بدن خواهد داشت.

جمشیدی درباره داروها و فرآورده هایی که جهت لاغر شدن استفاده می شوند نیز افزود: آنها هم از ایجاد عوارض گوناگون برای مصرف کننده مستثنی نیستند.

وی خاطر نشان کرد: این فرآورده ها اغلب باعث اسهال شدید در فرد مصرف کننده می شوند، که این امر سبب از دست رفتن شدید آب بدن می گردد. همچنین اسهال شدید باعث از دست رفتن موادمعدنی و ویتامین های ضروری شده، می تواند بر عملکرد سیستم قلب و عروق تاثیر گذارد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: اغلب این فرآورده ها حاوی داروهایی هستند که ضمن تحریک غده تیروئید باعث اختلال شدید در سیستم هورمونی فرد مصرف کننده می گردد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی