کد خبر: ۶۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۴ 16 September 2009
شهردار اصفهان گفت:انحراف تونل شرقي مترو اصفهان از مسير اصلي، عمدي بود و عامل اصلي آن نيز شناسايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، "سيد مرتضي سقاييان نژاد" سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: البته اين انحراف هيچ آسيبي به پايه ها و پي هاي پل تاريخي سي و سه پل نزده است.

وي باارايه نقشه هاي مربوط به عمليات احداث تونل شرقي مترو اظهارداشت: اين انحراف ازمحل آغاز با سي و سه پل بيش از43 متر،درنقطه مياني بيش ~60undefined64~ و درفاصله انتهايي بيش از 71 متر فاصله دارد.

وي از برخي رسانه ها که نزديکي انحراف بوجود آمده با پل را بيش از اندازه واقعي منعکس کردند، انتقاد کرد و گفت:برخي مطبوعات موجب تشويش اذهان عمومي شدند ومردم را بي جهت نگران کردند.

شهردار اصفهان تصريح کرد: دستگاه حفاري تونل مترو(TBM) پس از گذاشتن از زيربسترزاينده رود ومحل سي و سه پل،در ابتداي خيابان چهارباغ بالا منحرف شد.

سقاييان نژاد با بيان اينکه دستگاه حفاري تونل مترو طبق برنامه تنظيمي و با رمز محرمانه کار مي کند، تاکيد کرد: نفوذ به برنامه آن توسط هر شخصي امکانپذير نيست و اين نشان از عمدي بودن انحراف است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد:کمترين فاصله تونل شرقي مترو با سي و سه پل بيش از40 متر است در حالي که سازمان ميراث فرهنگي گردشگري وصنايع دستي کشور اجاز عبور اين تونل در فاصله کمتر از 40 متر را نيز داده است.

وي با اشاره به اينکه ضوابط احداث تونل مترو تهران براي کليه کلان شهرهاي کشور نيز قابل اجرا است، افزود: تونل مترو اصفهان هم مي تواند از زير بعضي ساختمانهاي شهر عبور کند که تاکنون اينگونه نشده است.

وي تصريح کرد:اکنون کارشناسان آلماني مشاور شرکت سازنده مترو با بررسي کارشناسي هشت گزينه را براي رفع انحراف ايجاد شده ارايه کرده اند که درحال تصميم گيري براي اجراي يکي از آنها هستيم.

سقاييان نژاد،بعضي ازاين گزينه ها را درقالب شکافتن سقف بالاي سرماشين حفاري TBM و خارج کردن و انتقال آن به محل قبل از انحراف، کاهش ميزان قوس تونل از 250 به 200 و برگرداندن ماشين اعلام کرد.

به گفته وي، تاکنون 500 ميليارد تومان دراجراي عمليات احداث تونل مترو اصفهان هزينه شده است.
وي با بيان اينکه در تلاشيم تا هرچه سريعتر عمليات اجرايي مترو کامل شود و قطار شهري دراختيار مردم قرارگيرد، يادآور شد: هرچه عمليات اجرايي مترو به خاطر مسايل مختلف از جمله تامين اعتبار طولاني تر شود، هزينه هاي اجرايي آن نيز افزايش خواهد يافت.

شهردار اصفهان بابيان اينکه من اصفهاني الاصلم و نسبت به حفظ ابنيه تاريخي شهر بسيار حساس و دلسوز هستم،گفت: خريداري ماشين حفاري تونل TBMو بالشتک هاي مخصوص زيرريل هاي مترو در راستاي همين هدف بوده است.

بالشتک هاي ويژه درمحل عبور مترو از خيابان چهارباغ عباسي و قسمت تحتاني رودخانه زاينده رود، زير ريل هاي مترو قرارداده مي شود تا ارتعاشات لرزشي ناشي ازحرکت سريع قطار شهري را خنثي کند.
شهردار اصفهان در باره دليل عدم اطلاع رساني به موقع و مصاحبه مديرعامل جديد سازمان قطارشهري اصفهان دريکسال گذشته گفت:"اين دستور استاندار وقت اصفهان بوده است".

وي توضيح داد: سازمان قطار شهري داراي شوراي عالي به رياست استاندار و هيات مديره به رياست معاون عمراني استانداري است و شهردار يک عضو شورا و هيات مديره است براين اساس نمي توانستيم مصاحبه اي با خبرنگاران داشته باشيم.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۵
اگر ايشان و مسئولين اصفهاني عرضه داشتند اين فاجعه و فجايع ديگه مثل خشك شدن رودخانه زاينده رود و تخريب پايه هاي پل خواجو تحت عنوان مرمت! هرگز رخ نميداد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۵
اینکه تا 43 متر اشکالی ندارد و 42 متر خطر دارد و اگر کسی 43 را 42 اعلام کند تشویش اذهان کرده است در کدام کتاب مرجع آمده است. آیا اینکه براساس یک توافق محرمانه برای راحتی کار پیمانکار در زمان گذر از زیر بستر رودخانه، چندین ماه آب پائین دست را بستند نیز صحت ندارد؟
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: