بازدید 12522
اسپوتنیک گزارش داد

تفویت نیروی هوایی ایران با «سوخو-30»/نوین سازی نیروی هوایی ایران موجب توازن قوا می‌شود

تحلیلگران و مقام‌های ارشد نظامی در اظهار نظرهایی گفتند، ایران خواهان خرید پیشرفته‌ترین جنگنده‌هاست و بروز رسانی نیروی هوایی با جنگنده‌های روسی جزو اولویت‌های نخست است.
کد خبر: ۶۴۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ 27 November 2016
تحلیلگران و مقام‌های ارشد نظامی در اظهار نظرهایی گفتند، ایران خواهان خرید پیشرفته‌ترین جنگنده‌هاست و بروز رسانی نیروی هوایی با جنگنده‌های روسی جزو اولویت‌های نخست است.
 
به گزارش تابناک، گفته می‌شود که جنگنده‌های «سوخو-30» ساخت روسیه به طور محتمل برای بروزرسانی بدنه نیروی هوایی ایران در نظر گرفته شده‌اند.

«عماد آبشناس» تحلیلگر سیاسی در گفت‌‌وگو با رسانه روسی «اسوتنیک»  اظهار داشته که این جنگنده‌ها می‌توانند در نوین سازی نیروی هوایی ایران نقش مهمی را ایفا ‌کنند.

اوائل هفته گذشته نیز «احمد رضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش از خرید جنگنده‌های جدید برای نوین سازی نیروی هوایی ایران خبر داده بود.

براساس این گزارش، عماد آبشناس در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «چرخش ایران به سوی روسیه برای نوین سازی نیروی هوایی به خاطر تهدیدهای دائمی و چالش‌ها امری ضروری است موجب توازن قوا و اطمینان امنیتی می‌شود. روس‌ها نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جنگنده در جهان با حضور در نمایشگاه هوایی کیش قابلیت‌های فنی خود را نشان دادند  و حتی از نسخه‌های آمریکایی نیز سبقت گرفتند.

وی در ادامه افزود، جنگنده‌هایی که ایران برای خرید از روسیه در نظر گرفته برتر از آن‌هایی(اف-15کیو ای)  است که آمریکا قصد دارد به قطر ارسال نماید. البته متخصصان ایران نیز قادر به نگهداری از این جنگنده‌های پیشرفته هستند.

این تحلیلگر ایرانی در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو اظهار داشت، ایران نیز مانند دیگر کشورها تنها خواهان خرید پیشرفته‌ترین جنگنده‌هاست و بروزرسانی نیروی هوایی با جنگنده‌های روسی اولویتی مهم است.

این در حالی است که «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران نیز شنبه از خرید جنگنده‌های سوخو-30 خبر داده و افزوده است که ایران به غیر از آمریکا و اسرائیل با هر کشوری دیگر  برای رفع نیازهای دفاعی مذاکره می‌کند

به نوشته خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، قرار بود قرارداد ارسال جنگنده‌های سوخو -30SM سال 2016 امضا شود اما تاکنون دو طرف به مذاکره در این زمینه ادامه داده‌اند.

سوخو-30 فلانکر جنگنده چند منظوره دو موتوره و دوسرنشینه است که شرکت سوخو در روسیه طراحی کرده‌است. این جنگنده برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و مناسب ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح است.

این هواپیما ویژگی توانایی خلبان خودکار در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع را دارد و برد عملیات آن جنگنده 1500 کیلومتر است و با استفاده از سوخت گیری هوایی می‌توان آن‌را تا 5200 کیلومتر افزایش داد.

ویژگی‌های آیرودینامیکی و پیشرانش کنترل، قدرت مانور بسیار بالایی را به سوخو-30 داده است.

جنگنده بمب‌افکن سوخو -30 در حقیقت نمونه پیشرفته‌تر جنگنده «Su-27 » است که علاوه بر برتری هوایی، توانایی درگیری با اهداف زمینی و همچنین حمل مجموعه‌ای از تسلیحات مختلف را دارد

سوخو -30 اینک علاوه بر نیروی هوایی روسیه، در چین، الجزایر، آنگولا، مالزی، ونزوئلا، اندونزی، اوگاندا، قزاقستان و ویتنام فعال بوده و در کشور هند نیز تحت امتیاز تولید می‌شود ضمن آنکه چین طرح ساخت جنگنده « J-16» خود را بر مبنای آن قرار داده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها