بازدید 15703
۲

واکنش احمد خاتمی به لغو سخنرانی مطهری

کد خبر: ۶۴۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 26 November 2016
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر یک سخنران، سابقه جنجالی و تنش‌زایی دارد، نهاد قانونی مثل قوه قضائیه جلویش را گرفته است و برخی هم انگار می‌کنند که فاجعه بزرگی اتفاق افتاده است، بهتر است بررسی کنید و بلافاصله حکم صادر نکنید.

به گزارش فارس آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در نشست بصیرتی با نیروهای سپاه در محل سالن توپخانه رفسنجان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: نهاد بسیج در حقیقت تدارک‌کننده فرهنگ فداکاری در راه دین و فرهنگ گذشت در راه دین است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در هشت سال دوران دفاع مقدس بسیجیان این رسالت را انجام دادند و اکنون نوبت شما و تمام مردم ایران است که دین و حاکمیتی که بعد از قرن‌ها به‌صحنه آمده است را حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما مدیون فرهنگ بسیجی بوده‌ایم و آنچه مهم است تجلی دین و فرهنگ در جامعه است.

خاتمی افزود: باید نشان دهیم که اگر خیری و خدمتی در مردم است از بسیج بر می‌خیزد و خدمت بسیجیان محدود به جنگ و جبهه نبود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از مسؤولان نظام گفته است که برای حل مشکلات از بسیج کمک گرفته‌ایم که این مایه افتخار است و بدون بسیج هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج در محله و محل‌کار، فرهنگ هدایت است و نباید اکتفا کنیم به شعار و در عمل نشان دهیم که بسیجی به معنی خمتگزارترین و با بصیرت‌ترین است.

خاتمی با بیان اینکه اگر کسی ظاهراً بسیجی باشد و اما جایگاه ولایت را درست نشناسد، بسیجی نیست، ادامه داد: بسیجی با ولایت عجین است و پشتوانه فرهنگ بسیجی باورها و عقاید او است.

وی افزود: انتظار از مسؤولان بسیج این است که شبهه‌زدایی دین را به‌طور مفصل تبیین کنند، بسیج در فتنه نباید گرد و غباری شود و حضرت امام خامنه‌ای فرمودند، فتنه خط قرمز است و نباید آن را کنار گذاشت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اینکه برخی می‌گویند فتنه را کنار بگذارید، این از پس لرزه‌های فتنه است، ممکن است فتنه‌های دیگری در پیش باشد بسیج باید آن‌قدر بصیرت داشته باشد که گرد و غباری نشود و راهش هم داشتن معیار است.

خاتمی عنوان کرد: بسیجی باید معیار حق را از باطل بشناسد و بداند که معیار همان موضع ولایت است، به ولایت فقیه مراجعه کند که به صورت شفاف مسائل را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر یک سخنران، سابقه جنجالی و تنش‌زایی دارد، نهاد قانونی مثل قوه قضائیه جلویش را گرفته است و برخی هم انگار می‌کنند که فاجعه بزرگی اتفاق افتاده است، بهتر است بررسی کنید و بلافاصله حکم صادر نکنید.

خاتمی با اشاره به اینکه رهبری می‌گویند، حصر حق سران فتنه است، تصریح کرد: باید بصریت را افزایش داد و هر لحظه با رهبر انقلاب اسلامی همسو باشیم.

وی تأکید کرد: انقلابی بودن برخی در روزگاران قدیم افتخار است که این افراد باید این روحیه انقلابی را حفظ کنند و مانند شمر نباشند که سالیان سال در رکاب امام علی(ع) بود و اما در سرزمین کربلا جنایت‌های بسیاری را رقم زد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲
جناب اقای خاتمی اگر جلوی سخنرانی خودتان میگرفتند چه مشد مرگ خوب است اما برای همسایه
پاسخ ها
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
مطمین باشید که ایشان در این صورت این قدر بی جنبه بازی در نمی اورد و مغلطه نمی کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر