بازدید 16046
کوثری با اشاره به کاهش محبوبیت رئیس جمهور؛

ممکن است فرد دیگری را به جای آقای روحانی کاندیدا کنند!

آقای روحانی نتوانسته به وعده هایش به ویژه وعده های اقتصادی اش جامه عمل بپوشاند و نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان محبوبیت او بسیار کمتر از 50.7 درصدی است که به واسطه آن پیروز عرصه انتخابات 92 لقب گرفت.
کد خبر: ۶۴۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 24 November 2016
رئیس سابق کمیته دفاعی مجلس با بیان اینکه احتمال دارد، مردم در انتخابات آتی فرد دیگری را به جای آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور به دلیل کاهش محبوبیت وی و عدم توفیق در عملی کردن وعده هایش برگزینند، در خصوص تأثیر انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری ایران هم سخن گفت.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» در خصوص تأثیر سیاست ها و کابینه انتخاباتی ترامپ بر رفتار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هنوز سیاست های کلی ترامپ کاملا مشخص نیست، چون شعارهایی که او در جریان رقابت های انتخاباتی داد، صرفا یکسری شعار انتخاباتی بود و کمتر دیده شده در کشوری رؤسای جمهور شعارهای انتخاباتی خود را عملی کرده باشند.

وی افزود: مثلا در خصوص مسأله برجام که ترامپ گفته بود آن را پاره خواهد کرد، اجازه این کار را به او نخواهند داد، چون این توافق هسته ای آنقدر به نفع آن هاست که اجازه چنین کاری نخواهند داد. در حقیقت، وقتی پای منافع ملی آمریکایی ها در میان باشد، تفاوتی بین رفتار جمهوری خواهان و دموکرات ها شاهد نخواهیم بود.

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اینکه تغییری در سیاست های جمهوری اسلامی مقابل آمریکا با انتخاب ترامپ شاهد خواهیم بود یا خیر نیز افزود: هیچ تغییری در سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران متأثر از این موضوع صورت نخواهد گرفت، چون ما فرقی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان قائل نیستیم.

وی درباره تأثیر انتخاب ترامپ بر انتخابات ریاست جمهوری ایران هم گفت: تأثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات ایران را باید از دولتی ها و تیم مذکره بپرسید. باید از آنها پرسید که غیر از برجام چه مسائل دیگری را با آمریکایی ها مطرح کرده اند.

کوثری در پاسخ به اینکه آیا ممکن است با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا شاهد حضور کاندیدا یا کاندیداهای دیگری در کنار آقای روحانی باشیم، با این فرض که حامیان وی شانس پیروزی او در این شرایط را کمتر تلقی کنند، عنوان کرد: البته آقای روحانی همچنان به غربی ها خوشبین است، ولی احتمال قرار دادن فردی در کنار وی از سوی جریانات حامی اش وجود دارد.

وی دلیل این موضوع را عملی نشدن قول ها و وعده های روحانی می داند و معتقد است: آقای روحانی نتوانسته به وعده هایش به ویژه وعده های اقتصادی اش جامه عمل بپوشاند و نظرسنجی ها نشان می دهد، میزان محبوبیت او بسیار کمتر از 50.7 درصدی است که به واسطه آن پیروز عرصه انتخابات 92 لقب گرفت.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: با توجه به کاهش چشمگیر محبوبیت آقای روحانی به نظر می رسد جریانات حامی او در نظر دارند فردی را در کنار او برای انتخابات ریاست جمهوری آتی قرار بدهند و در نهایت تصمیم بگیرند که از بین آقای روحانی و آن فرد یک نفر را به عنوان کاندیدای مورد حمایت معرفی کنند. برای مشخص شدن این موضوع باید مدتی صبر کرد.

وی پیش بینی اش از انتخابات آتی با توجه به تغییرات ناشی از انتخابات آمریکا، کاهش میزان محبوبیت روحانی و تلاش جریان حامی او برای قرار دادن فردی در کنار رئیس دولت یازدهم را این گونه بیان کرد: پیش بینی ام این است که با توجه به عملی نشدن و محقق نشدن قول های آقای روحانی نظیر وعده های اقدامات صد روزه، یک ساله و شکست در عرصه اقتصادی که افزایش بیکاری نمونه آن است، مردم در نهایت به نتیجه ای غیر از تصمیم سال 92 برسند..

کوثری در توضیح اینکه مردم چگونه به نتیجه ای غیر از تصمیم سال 92 خواهند رسید، خاطرنشان کرد: معنی این جمله آن است که این احتمال وجود دارد مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فرد دیگری را به جای آقای روحانی به عنوان رئیس دولت آینده انتخاب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست