بازدید 5668

پیشنهاد جدید سازمان ملل برای حل بحران لیبی

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی پیشنهاد تعیین نخست وزیر جدید برای دولت توافق ملی را مطرح کرد.
کد خبر: ۶۴۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 20 November 2016

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی پیشنهاد تعیین نخست وزیر جدید برای دولت توافق ملی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیزه، علی القطرانی، معاون نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی گفت: مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی پیشنهاد داده کمیته‌ای ۱۵ نفره‌ از اقلیم‌های مختلف لیبی جهت تعیین نخست‌وزیر جدید دولت توافقی و معاونان آن تشکیل شود.

وی پیشتر اظهار داشت که فرستاده سازمان ملل نسبت به رسیدن توافق صخیرات به بن بست و ناتوانی شورای ریاستی لیبی نسبت به انجام ماموریت خود اذعان کرده است.

فرستاده سازمان ملل به لیبی در  صفحه رسمی خود در "توییتر" نوشت که توافق سیاسی صخیرات تنها چهارچوب برای پیشرفت و حل بحران لیبی باقی است.

القطرانی در ادامه گفت: رکود سیاسی ویژگی بارز اوضاع کنونی لیبی به شمار می‌رود. زیرا اختلافات میان گروه‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و دلیل آن عدم تمایل برخی از گروه‌ها برای انجام اصلاحاتی در این توافقنامه به ویژه در موارد  مورد اختلاف  است.

در همین حال یک منبع اظهار داشت که شماری از افراد ناشناس، نزدیک به شش تن از نزدیکان المهدی البرغثی، وزیر دفاع دولت وحدت ملی لیبی را ربوده‌اند.

این منبع گفت: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه‌هایی که اقدام به ربودن این مسئولان کرده‌اند از مخالفان خلیفه حفتر به شمار می‌روند.

این در حالی است که طرف‌های رسمی مانند شورای ریاست دولت توافق ملی و حتی وزارت دفاع این کشور این حادثه را رد یا تایید نکرده‌اند.

پیشتر نیز وزیر دفاع دولت توافق ملی لیبی از ترور جان سالم به در برد.

از سوی دیگر، یک منبع در اداره کل مبارزه با تروریسم وابسته به وزارت کشور لیبی گفت که مقامات این کشور همسر مختار بلمختار، مغز متفکر حمله به تاسیسات گازی آمیناس در الجزایر را به همراه دو تن دیگر بازداشت کردند.

این منبع گفت: دو زن تونسی از جمله همسر "خالد ابو عباس " مشهور به "مختار بالمختار" یکی از رهبران تروریست‌های القاعده در مغرب اسلامی بازداشت شدند.

این منبع گفت: همچنین راننده خودروی حامل این دو زن تونسی نیز در جریان این عملیات بازداشت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار