بازدید 2973

ریزش طلای جهانی ازسرگرفته شد

طلای جهانی در معاملات روز جاری تحت تاثیر قوی‌تر شدن دلار و انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر، یک درصد سقوط کرد.
کد خبر: ۶۴۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 14 November 2016
طلای جهانی در معاملات روز جاری تحت تاثیر قوی‌تر شدن دلار و انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر، یک درصد سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور، ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۷.۲۱ دلار رسید. این فلز اوایل معاملات تا رکورد پایین ۱۲۱۳.۱۵ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از سوم ژوئن بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۶.۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه، ۴۲.۱۰ دلار یا ۳.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۲۲۴.۳۰ دلار بسته شد. قیمت طلا هفته گذشته ۶.۲ درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از سه سال گذشته بود.

دلار روز دوشنبه تحت تاثیر دورنمای رشد سریع‌تر نرخ تورم و کسری بودجه آمریکا، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در ۹ ماه اخیر صعود کرد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به ۲.۲۰ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از ژانویه بود.

فروش گسترده کالاهای جهانی و افزایش بازده اوراق قرضه، ریزش بیش از سه درصدی قیمت طلا در روز جمعه را بدنبال داشت. پیش از انتخابات آمریکا، تحلیلگران پیش بینی می کردند در صورت پیروزی ترامپ به دلیل نگرانی بازار از سیاستهای مبهم وی، طلا به ۱۴۰۰ دلار در هر اونس صعود خواهد کرد اما لحن آشتی جویانه ترامپ در سخنرانی پیروزی و انتظار بازار برای افزایش هزینه در زیرساخت در دولت جدید آمریکا، جو ملتهب بازارها را آرام کرد و با پشتیبانی از قیمتهای سهام، به دارایی‌های مطمئن مانند طلا لطمه زد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، فروش در بازار طلا ادامه دارد و به نظر می رسد سرمایه گذاران ریسک پیروزی ترامپ را فراموش کرده اند و در عوض به افزایش نرخ تورم تحت تاثیر سیاستهای مالی وی متمرکز شده اند.

بازار همچنین انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را سریع‌تر افزایش دهد. طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازده است، افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز لطمه می زند.

استنلی فیشر، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه گفت: به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا به اندازه کافی قوی به نظر می رسد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای «اس پی دی آر گولد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۷۶ درصد کاهش یافت و به ۹۳۴.۵۶ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۲۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۳۶.۲۴ دلار رسید و هر اونس پالادیم، با ۰.۳۶ درصد کاهش، ۶۶۹.۸۰ دلار معامله شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر