بازدید 2981

خاموشی ناشی از کمبود تولید برق در تابستان سال 96

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه برای اولین بار در تابستان سال آینده احتمال خاموشی برق ناشی از کمبود تولید وجود دارد، گفت: 3000 مگاوات نیروگاه فرسوده و با راندمان پایین در کشور داریم که از سال جاری در دستور کار تعطیلی و یا جایگزینی قرار دارند.
کد خبر: ۶۴۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 14 November 2016
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه برای اولین بار در تابستان سال آینده احتمال خاموشی برق ناشی از کمبود تولید وجود دارد، گفت: 3000 مگاوات نیروگاه فرسوده و با راندمان پایین در کشور داریم که از سال جاری در دستور کار تعطیلی و یا جایگزینی قرار دارند.

به گزارش فارس، محسن طرزطلب در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه میزان نیروگاه فرسوده و با راندمان پایین در کشور داریم و آیا این نیروگاه‌ها تعطیل خواهند شد، گفت: در حال حاضر در کشور 3 هزار مگاوات نیروگاه با راندمان 21 تا 22 درصد و با طول عمر 35 سال به بالا وجود دارد که باید آنها را از مدار تولید خارج کنیم.

وی افزود: به هر حال این نیروگاه‌های قدیمی و فرسوده به تدریج تعطیل و یا اینکه یک نیروگاه جدید در آن محل احداث خواهد شد.

*نیروگاه زرند و ری تعطیل می شوند

طرزطلب تایید کرد: یکی از نیروگاه‌هایی که در سال جاری مقدمات تعطیلی آن انجام خواهد شد نیروگاه زرند است که متاسفانه به دلیل استفاده از سوخت مازوت و آلایندگی بسیار زیاد و راندمان پایین تعطیل و نیروگاه جدید احداث خواهد شد.

به گفته وی، در شهر تهران نیز نیروگاه ری که راندمان آن 21 تا 22 درصد و قدیمی است تعطیل و یک نیروگاه جدید احداث خواهد شد که در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی برای احداث یک نیروگاه فوق مدرن هستیم.

*خاموشی ناشی از کمبود تولید در سال آینده

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده احتمال خاموشی برق ناشی از کمبود و تولید خواهیم داشت، گفت: در سال جاری تولید برق به مرز 52 هزار و 700 مگاوات در زمان پیک مصرف رسید و خوشبختانه کمبود برق نداشتیم اما در سال آینده وضعیت تا حدودی متفاوت خواهد بود.

طرزطلب ادامه داد: وضعیت مصرف برق در پیک تابستان سال آینده نگران‌کننده است به طوری که اگر 3 هزار مگاوات نیروگاه جدیدی در سال آینده وارد مدار نشود احتمال خاموشی برق ناشی از کمبود تولید برق خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اگر رشد مصرف برق به همین ترتیب ادامه یابد و مدیریت مصرف برق اعمال نشود و نیروگاه‌های جدید وارد مدار نشوند برای اولین بار می‌توان گفت که خاموشی برق ناشی از کمبود تولید خواهیم داشت.

طرزطلب در خصوص قرارداد ساخت نیروگاه توسط شرکت ترکیه‌ای-  بلژیکی (یونیت) گفت: قرارداد ساخت نیروگاه برق توسط شرکت یونیت همچنان در وضعیت دریافت مجوزات قانونی است و احتمالا تا سه ماه آینده نهایی شدن قرارداد آن تعیین تکلیف خواهد شد.

طرزطلب در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا احتمال لغو این قرارداد وجود دارد، گفت: قرارداد یونیت اولین ساخت نیروگاه توسط سرمایه‌گذار خارجی بعد از برجام است بنابراین تا این لحظه و براساس اطلاعات به دست آمده احتمال لغو قرارداد ضعیف است.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت مپنا مخالف این قرارداد است گفت: بعید است که اینطور باشد بنابراین ما دنبال دریافت مجوزات قانونی از دستگاه‌های نظراتی است.

وی تاکید کرد: اینکه رئیس سندیکای برق اعلام کرده این قرارداد فاینانس است نه سرمایه‌گذاری آن را رد می‌کنم.

*مذاکره با خارجی ها برای ساخت ۸۷۰۰ مگاوات نیروگاه در ایران

طرز‌طلب از مذاکره برای ساخت 8700 مگاوات نیروگاه با کشورهای خارجی خبر داد و گفت: برای ساخت 8700 مگاوات نیروگاه با کشورهای کره جنوبی،‌ژاپن، چین و ترکیه وارد مذاکره شده‌ایم که حجم سرمایه‌گذاری آن حدود5.5 میلیارد دلار است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی از آغاز به کار همزمان ساخت 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور خبر داد و گفت: فردا به طور همزمان عملیات اجرایی 12 نیروگاه به ظرفیت کلی 5 هزار مگاوات در 10 استان کشور در شرق، شمال، مرکز و جنوب ایران آغاز می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار