بازدید 2144

كفاشيان: مي‌توانيم از دادكان در كميته بين‌الملل استفاده كنيم!

زيبايي‌هاي فوتبال به اين موارد است كه سرنوشت براي ما در 10 دقيقه آخر و براي عربستان در يك دقيقه آخر رقم مي‌خورد. فوتبال همين است و بايد اتفاقات آن را پذيرفت. ما اگر بازي‌اي كه مقابل كره‌جنوبي و تيم‌هاي قدرتمند انجام داديم را مقابل امارات و عربستان انجام مي داديم، امروز در مسير جام جهاني قرار داشتيم. بر خلاف نظر بسياري از كارشناسان معتقدم اگر در گروه ژاپن بوديم بهتر نتيجه مي‌گرفتيم چون ايران هميشه مقابل تيم هاي قوي نتايج مطلوب‌تري مي‌گيرد.
کد خبر: ۶۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۲:۱۰ 14 September 2009
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: خبرنگاران بايد در 6 سال آينده نيز من را تحمل كنند.

علي كفاشيان در گفت و گو با فارس، درباره افزايش انتقادات از داوران عنوان كرد: به نظر من كارشناسان داوري بايد با بررسي موج انتقادات تشخيص دهند كه اين موج درست است يا خير. افرادي كه غيركارشناس هستند و صرفاً پس از عدم نتيجه‌گيري مناسب اعتراض مي‌كنند، اعتراضشان وارد نيست.

وي در مورد اظهارات مسعود عنايت گفت: نحوه صحبت كردن عنايت اينطور است. وي به دليل حجم فشار انتقادات وارده اينطور با معترضان صحبت مي‌كند. البته به نظر من حجم انتقادات نسبت به سال گذشته بسيار كمتر است و اين طبيعي است كه در پايان هر مسابقه مربي تيم بازنده اعتراض كند.

كفاشيان با بيان اين كه افرادي مانند شهرام شفيع‌زاده، مديرعامل استقلال اهواز چون كارشناس داوري نيستند، نبايد در اين مورد اظهار نظر كنند، افزود: اين افراد بايد مستند صحبت كنند و اين كه صرفاً بر اساس شواهد و به دليل شكست‌هاي تيمشان اظهار نظر مي كنند، منطقي نيست. اظهارنظرات بايد توسط كارشناسان بررسي شده و سپس بيان شود. با مصاحبه و هجمه‌هاي غيرمنطقي هيچ كاري درست نمي‌شود.

وي تصريح كرد: البته رئيس كميته داوران بايد كمي آرامتر با مسائل برخورد كند تا موجب ايجاد تنش‌ نشود، ضمن اين كه وي بايد نظرات كارشناسان را در مورد اشتباهات داوري دريافت كرده و سپس اظهار نظر كند. البته اگر باشگاه يا مسئولي نظر غيركارشناسي در مورد داوري ارائه كند بايد آن را مؤاخذه كرد.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد بخشش خداداد عزيزي توسط فدراسيون كه بنا بر ادعاي خودش مبني بر تغيير رفتار وي لحاظ شده، اظهار داشت: تغيير رفتار او را قبول دارم، اما بيشتر اعتراض او به نحوه بازي است تا داوري. البته ما توصيه مي‌كنيم اين اعتراضات كمتر شود. همچنان معتقدم كه خداداد در رفتار خود تغيير داشته و اعتراض به داوري بدرفتاري براي اين مربي محسوب نمي‌شود.

وي درباره شايعاتي مبني بر اين كه قطبي دستيار ايراني نمي‌خواهد، گفت: قطبي در اين مورد درخواستي از من نداشته است. وي هنوز كسي را هم به من معرفي نكرده است، اما اين امر به زودي محقق خواهد شد. عدم تمايل قطبي براي انتخاب دستيار ايراني صحت ندارد زيرا در اين زمينه وي ابراز تمايل كرده است.

كفاشيان درباره اظهارات قطبي در نشست مطبوعاتي كه اعلام كرده بود در زمان مربيان قبلي تيم ملي با تيم هاي درجه 3 و در حضور 4 هزار تماشاگر براي بردن بازي مي كرد و واكنش امير قلعه نويي به اين مورد خاطرنشان كرد: فكر نمي‌كنم كه تيم ملي با تيم‌هاي درجه 3 بازي مي‌كرد، اما واكنش‌ها به صحبت‌هاي يكديگر امري طبيعي است. پاسخ واكنش قلعه‌نويي را بايد از خود قطبي سئوال كنيد. سرمربي تيم ملي مي‌تواند بهتر به اين سئوال پاسخ دهد.

كفاشيان درباره مصاحبه واعظ آشتياني كه گفته است رئيس فدراسيون اختياري ندارد، تأكيد كرد: وي اساسنامه جديد و قديم مقايسه كرده و اين صحبت را انجام داده است. در اساسنامه جديد اختيارات رئيس فدراسيون كمتر است و او به اين اساسنامه اعتراض كرده است. اعتراض واعظ آشتياني اعتراض ما هم است و اين ايرادات به نظر من بايد برطرف شود. در حال حاضر گروهي را مشخص كرده‌ايم تا پس از جمع نظراتشان بتوانيم در اساسنامه جديد و در مجمع فدراسيون تغييراتي را به وجود بياوريم.

وي افزود: مديرعامل استقلال به من حمله نكرده و اتفاقاً از من پشتيباني هم كرده است كه اختيارات فدراسيون بيشتر شود. اين حرف درستي است كه اختيارات فدراسيون محدود است.

كفاشيان در پاسخ به اين سئوال كه آيا به واعظ آشتياني در مورد رياست فدراسيون پيشنهادي شده؛ گفت: از اين مورد بي اطلاع هستم و بايد از خود وي سئوال شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد صحبت‌هاي دادكان مبني بر خودداري از حضور در پست رياست فدراسيون يادآور شد: اگر قرار به جانشيني من باشد افراد زيادي هستند كه مي‌توانند اين سمت را به آنها سپرد. به هيچ وجه بحث تغيير وجود ندارد و من محكم در اين راهي كه هستم قدم بر مي‌دارم. من پيشنهاد مي‌دهم اگر كسي مي‌خواهد رئيس فدراسيون شود بايد براي 2 سال آينده كه مجمع انتخابات برگزار مي‌شود برنامه‌ريزي كند.

كفاشيان اضافه كرد: چون مجمع عملكرد مرا پذيرفته بنابراين اگر 2 سال بعد هم نامزد احراز اين سمت شوم، براي 4 سال بعد هم رئيس فدراسيون فوتبال خواهم ماند و خبرنگاران بايد در 6 سال آينده من را تحمل كنند.

وي با اعلام اين كه دادكان را براي همكاري در بخش‌هايي از فدراسيون قانع خواهيم كرد، ادامه داد: توانمندي‌ و تخصص وي در فوتبال را قبول دارم و مي‌توانيم از وجود دادكان در فدراسيون فوتبال در بخش‌هايي استفاده كنيم. فدراسيون فوتبال بخش هاي زيادي دارد و اگر بتوانيم AFC را راضي كنيم مي‌توانيم در بخش‌هاي داخلي و يا ساير قسمت‌ها نظير روابط بين الملل فدراسيون از حضور اين مدير نهايت استفاده را ببريم.

كفاشيان درباره نرفتن عربستان به جام جهاني2010 اظهار داشت: زيبايي‌هاي فوتبال به اين موارد است كه سرنوشت براي ما در 10 دقيقه آخر و براي عربستان در يك دقيقه آخر رقم مي‌خورد. فوتبال همين است و بايد اتفاقات آن را پذيرفت. ما اگر بازي‌اي كه مقابل كره‌جنوبي و تيم‌هاي قدرتمند انجام داديم را مقابل امارات و عربستان انجام مي داديم، امروز در مسير جام جهاني قرار داشتيم. بر خلاف نظر بسياري از كارشناسان معتقدم اگر در گروه ژاپن بوديم بهتر نتيجه مي‌گرفتيم چون ايران هميشه مقابل تيم هاي قوي نتايج مطلوب‌تري مي‌گيرد.

كفاشيان درباره خبري مبني بر اين كه وي به رئيس كميته انضباطي دستور داده كمتر سفر كند و از تعداد مصاحبه‌هايش كم كند؛ گفت: مجتبي شريفي كمتر سفر مي كند و بيشتر سفرهاي وي بيشتر به مشهد مقدس است، اما در مورد كم شدن مصاحبه‌هاي وي بايد بگويم رئيس كميته انضباطي به دليل شب‌هاي قدر در حال خودسازي و عبادت است و به خاطر تقارن با اين ايام مصاحبه‌هايش را كمتر كرده و من در مورد مصاحبه هايش به وي توصيه‌اي نكردم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر