بازدید 44912
مصوبات مهم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

مدارس ابتدایی تهران فردا تعطیل است

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به پایداری شرایط جوی و تداوم آلودگی هوا، ضمن اعلام خبر تعطیلی مدارس ابتدایی پایتخت، دیگر مصوبات نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 13 November 2016
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به پایداری شرایط جوی و تداوم آلودگی هوا در پایتخت گفت: فروش روزانه آرم ورود به محدده طرح ترافیک و فعالیت معادن شن و ماسه تهران در دو روز آینده ممنوع است.

به گزارش «تابناک»، ناصر مهردادی عصر شنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران که با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران برگزار شد افزود: در همین ارتباط و براساس مصوبه کمیته، در روزهای یکشنبه و دوشنبه(23 و 24 آبان) تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک می توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی استان به جز شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل می‌باشد. توقف فعالیت معادن شن و ماسه آبرفتی غرب تهران تا عادی شدن وضعیت هوا، لغو ورزش های همگانی در پارک ها و مجموعه های ورزشی شهر تهران، تشدید برخورد با خودروهای دودزا شامل خودروهای دولتی و غیردولتی، تشدید برخورد با موتورسواران دودزا و آلوده کننده شهر تهران از دیگر مصوبات جلسه امروز کمیته اضطرار بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: همچنین دراین جلسه بر عدم بکارگیری خودروهای دودزا در اتوبوسرانی، توقف فعالیت های عمرانی آلوده کننده توسط شهرداری تهران، استفاده حداکثری از ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر بویژه مترو و اتوبوسرانی، استقرار تیم های اورژانس در میادین اصلی شهر و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه ها و صدا و سیما در زمینه توصیه های مراقبتی آلودگی هوای تهران به عنوان مصوبات این کمیته تاکید شد.

وی با بیان اینکه امروز و فردا شاهد پایداری جوی هوای تهران خواهیم بود، افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، انتظار داریم از عصر دوشنبه با آغاز وزش باد شاهد کاهش آلودگی هوای پایتخت باشیم.

محمد رستگاری، معاون پایش اداره کل محیط زیست استان تهران نیز در این جلسه گفت: ایستگاه فرمانداری شهرری با میانگین 172 بالاترین میزان آلودگی را طی 24 ساعت گذشته در شهر تهران داشت. شاخص کیفیت هوای امروز(شنبه) تهران در 6 ایستگاه سنجش آلودگی، بیش از 150 ثبت شده است.

وی افزود: کیفیت هوای تهران امروز با شاخص 133 برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت.

درهمین ارتباط، زنگ ورزش مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه(فردا و پس فردا) به دلیل پایداری شرایط جوی و تداوم آلودگی هوا تعطیل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۰
خوب خدارو شكر....راهنمايي و دبيرستان هم هوا تنفس نمي كنند چيزي شون نميشه....
شب بخیر لورا .....
"در روزهای یکشنبه و دوشنبه(23 و 24 آبان) تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک می توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند." این قسمت بسیار بی فکری است، چون حجم عظیمی از حمل و نقل به محدوده زوج و فرد توسط مسافرکش های شخصی انجام میشود. با اجرای این طرح تنها تاکسی های گردشی و کسانی که طرح هفتگی و سالانه دارند میتوانند وارد این منطقه شوند و خوراک "تنها دربستی سوار کردن" برای آنها فراهم میشود.
کاش مسئولان که خودشان خودروهای پلاک سیاسی دارند، کمی هم فکر حمل و نقل مردم در این روزها باشند.
اجرای طرح زوج و فرد سرتاسری بسیار کمتر از گسترش محدوده طرح ترافیک به زوج و فرد برای مردم مشکل ایجاب میکند.
چرا اخه دبيرستاني هاراتعطيل نمي كنيد تروخدا ماهم ادم هستيم نفس مي كشيم
اول خبر نوشته استان تهران، آخرش نوشته شهر تهران! پس بالاخره ورامین تعطیله یا نه؟
من نمیدونم مگه ما ادم نیستیم
من کلاس نهم ام از دیروز تاحالا همش درحال سرفه کردنم بخاطره الودگی
نمیدونم والا شاید ماها ابشش داریم زنگ ورزش بخوره تو سرتون
مگه ما حیوونیم که دبیرستان تعطیل نی مگه ما الودگی برامون مضر نی متاسفم برای طرز فکرتون
ما دبیرستانیا ریه نداریم واسه ما سنگه
تعطیلی زنگ ورزش بهانه مسخره ای است وحرف واندیشه یک کارشناس نیست
من خواهر دبیرستانیم دیروز مریض شد سر هوای بد. امروزم باید بره مدرسه.
بنزین و ماشین و .. تا چند سال دیگه حداقل این وضع رو خواهند داشت. شاید خنده دار برسه ولی خواهشا حدود 1و ماه نیم از زمستان تعطیل کنین و از تعطیلات تابستان کم کنید. اگر قرار باشه این الودگی در این روزهای ابتدای فصل سرما چنین باشد وای به اواخر آن.خواهشا با تعصب نگاه نکنید الان تنها راهکار دولت برای مقابله همینه چون تغییر حداقل یک یا چند سال زمان می بره و این بازه زمانی می تونه عواقب خطرناکی داشته باشه . عاجزانه از مسئولین خواستارم که با یک مدیریت زمانی خسارت رو حداقل کمی کمتر کنند و به دنبال راهی باشند چون این داستان برای امسال نیست چندین سال است که کلان شهر ها با ان در حال مبارزه اند
این تعطیلیها بی فایده است. باید فرهنگ مردم رو بالا برد تا کمتر از ماشین استفاده کنند. ضمنا مسوولان باید اول از خودشون شروع کنند. سوال من اینه: چرا مسوولان طرح زوج و فرد رو اجرا نمیکنند؟ آیا حتما باید در خیابانها مثل برگ روی زمین بریزیم و بمیریم تا فکر جدی تری شود. شک ندارم خود مسوولان برای اینکه خودشان به مشکل برنخورند طرح زوج و فرد را اجرا نکردند.
در اخبار خوزستان اعلام شد امروز اهواز آلوده ترین کلان شهر است!جالب است مدارس تهران تعطیل مشود بجای اهواز !!!!!!!!!!!
بابا ما دبيرستانيا ابشش نداريما من بيماري قلبي دارم نميتونم واقعابرم مدرسه توروخدا مارو هم تعطبل کنيد T_T
فقط الکی مدارس و تعطیل میکنید والا الان بچه ها تو کوچه و خیابون دارن بازی میکنن واقعا که ما دبیرستانی های بدبخت که ریه نداریم آبشش داریم حاظرید ماها بمیریم اما تعطیل نکید
مگه ما آدم نيستيم فقط تا ٦تعطيله من خودم ٧ همش يك ساله ما تو الودگي چيكار كنيم
خودروها یکی از عوامل آلودگی هواست. تراکم جمعیت و کارخانجات اطراف شهر ها و خیلی مسائل دیگه هست که در حوصله اینجا نیست. میشه از عوامل آلودگی هوا دانست متاسفانه مسولین هم قصد توجه به رفع این معضل ندارند.
مادبيرستانيا ريه نداريم آبشش داريم
تعداد مدارس دره اول و دوم خيلي زياد تَر از مدارس ابتدائي هستش
اگه يك روز به جاي ابتدائي ها دبيرستانيارو تعطيل كنن خيلي عوا تميز تر ميشه به خدا
گذشته از اون ما هم نفس ماكشيم
تحمل ما هم بيشتر از ابتدائي ها كه نيست هيچ كمترم هست
اونا تازه نفسَن بيشتر از ما ميتونن تحمل كنن
هر يك باري كه نفس ميكشيم چهارمحل بار سرفه ميكنيم مرديم به خدا
ما دبیرستانی ها ماهی هستیم و درون اقیانوس هند زندگی میکنیم
نه خدايي ما دبيرستانيا آدم نيستيم حيوونيم تعطيل ميكنين فرق نزاريد ما هم بزرگ شده ي همين ابتدايي ها هستيم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان