بازدید 11656

ملاقات احمدي‌نژاد با سفير انگليس در ايران

سفير انگليس از فروردين امسال به عنوان سفير انگليس در ايران مشغول به فعاليت بوده است. در جريان حوادث پس از انتخابات انتقادات زيادي عليه دولت انگليس و بخصوص نقش سفارت انگلستان در اين حوادث مطرح شد.
کد خبر: ۶۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴ 13 September 2009
محمود احمدي‌نژاد صبح امروز با سفير انگليس در ايران ديدار كرد. سفير انگليس از فروردين امسال به عنوان سفير انگليس در ايران مشغول به فعاليت بوده است. در جريان حوادث پس از انتخابات انتقادات زيادي عليه دولت انگليس و بخصوص نقش سفارت انگلستان در اين حوادث مطرح شد.

به گزارش ايلنا،‌ رئيس‌جمهور پس از دريافت استوارنامه «سايمون گس» سفير جديد انگليس با تاكيد بر اينكه ايران خواهان توسعه روابط با ساير كشورها برپايه عدالت و احترام متقابل است،گفت: دولت‌هاي غربي بايد رفتارهاي خود را در برابر ملت بزرگ ايران اصلاح كنند.

وي با بيان اينكه ملت ايران از رابطه با دولت انگلستان خاطرات منفي زيادي در ذهن دارند، اظهار داشت: البته در مسير توسعه روابط نگاه ما به آينده است و اميدواريم دولت انگليس از گذشته خود تجربه خوبي گرفته باشد و در مسير اصلاح رفتارهاي گذشته خود گام بردارد. از اين رو مهمترين ماموريت شما به عنوان يك سفير اين است كه اين خاطرات منفي را به خاطره مثبت تبديل كنيد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه قصد ندارد رفتارهاي اشتباه انگليس در رابطه با ملت ايران يادآور شود، تصريح كرد: ملت ايران به هيچ‌كس اجازه دخالت در امور داخلي خود را نمي‌دهد و اميدواريم دولت انگليس بتواند اشتباهات خود را جبران كند.

وي همچنين درباره موضوع هسته‌اي كشورمان با تاكيد بر اينكه موضوع هسته‌اي از نظر ملت ايران تمام شده است، گفت: داشتن فناوري صلح آميز هسته‌اي حق قانوني و قطعي ملت ايران است و ملت ايران درباره حقوق مسلم خود با كسي مذاكره نمي كند، البته آمادگي داريم درباره همكاري‌هاي بين المللي، حل مشكلات اقتصادي وامنيتي جهان گفتگو كنيم و معتقديم اين موضوعات بدون مشاركت همگاني قابل حل نيست.

وي با تاكيد بر اينكه براي حل مشكلات منطقه خاورميانه راه حل نظامي جوابگو نيست، تصريح كرد: روش انگليس و آمريكا را در منطقه اشتباه مي‌دانيم و اميدواريم آن‌را اصلاح كنند. رويكرد نظامي اگر چه به ملت‌هاي منطقه آسيب مي‌رساند، اما در اين ميان بيشترين آسيب را خود دولت‌هاي انگليس و آمريكا متحمل شده‌اند.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: ايران علاقه‌مند به داشتن روابط دوستانه با همه كشورها است. متاسفانه كشورهاي اروپايي در30 سال گذشته و بخصوص در سالهاي اخير رفتارهايي عليه ملت ايران داشتند. البته بايد ببينند كه نتيجه رفتارهاي آنها چه سودي برايشان داشته است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اميدوارم برخي كشورهاي اروپايي رفتار خود را در رابطه با ايران اصلاح كنند و بدانند كه با چنين رفتارهايي ملت ايران به هيچ عنوان متضرر نمي‌شود و ملت ايران مي داند كه چگونه از خود و منافع كشورش دفاع كند.

سفير جديد انگليس نيز در اين ديدار با بيان اينكه انگليس به آنچه در گذشته بين دو كشور اتفاق افتاده است به هيچ عنوان افتخار نمي كند،گفت: انگليس خواهان ايجاد مناسبات مدرن و توسعه روابط بر اساس احترام متقابل با جمهوري اسلامي ايران است.

وي با اشاره به زمينه‌هاي مشترك ارتقاي همكاري هاي دوجانبه ، منطقه‌اي و بين‌المللي بين ايران و انگلستان گفت: شرايط كنوني فرصت مناسبي به وجود آورده است كه روابط خود را بهبود بخشيم و با اين اظهارات نيز كاملا موافقم كه در توسعه روابط بايد به آينده نگاه كنيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان