بازدید 5935

نظر وزیر ارتباطات در مورد تلگرام

واعظی گفت: استفاده از هر شبکه اجتماعی تا زمانی که برایش جایگزینی نباشد، حق مردم است
کد خبر: ۶۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 11 November 2016
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش مجموعه متبوع خود برای افتتاح «دولت الکترونیک» و «دولت همراه» در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد.

حمود واعظی شامگاه دیشب در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آبادان در محل تالار غدیر در جمع خبرنگاران در خصوص میزان تحقق اهداف دولت یازدهم تاکنون در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم تلاش بسیار زیادی برای دو امر مهم انجام شد. موضوع نخست، شبکه ملی اطلاعات بود که با توجه به اینکه این پروژه، پروژه ای بود که ۱۳ تا ۱۴ ساله ناتمام باقی مانده بود به همین دلیل از ابتدای این دولت و با توجه به اینکه هم تکلیف برنامه پنجم توسعه و هم دستور مقام معظم رهبری بود، در هفته دولت فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

وی، انجام این کار را کاری بزرگ خواند و افزود: اجرای این پروژه زیرساختهای بسیار زیادی را احتیاج داشت که همه آنها آماده شدند و به این ترتیب حجم پهنای باند کشور از حدود ۶۰۰ گیگا بایت بر ثانبه در ابتدای دولت یازدهم به بیش از چهار گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت ضمن آنکه در تلاشیم تا با انجام پروژه ها تا پایان امسال آن را به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برسانیم.

واعظی با بیان اینکه ظرفیت شبکه انتقال کشور نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم بود سه برابر شده است، اظهار کرد: بستر بسیار خوبی برای شبکه ملی اطلاعات آماده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از آنجایی که در چارچوب ملی شبکه اطلاعات، موضوع دولت الکترونیک و دولت همراه بسیار مهم است به همین دلیل ما به طور جدی در تلاشیم تا در دهه فجر امسال بتوانیم دولت الکترونیک و دولت همراه را تقدیم مردم کنیم.

واعظی گفت: در زمان حاضر در برخی از بخشها همچون سلامت، گمرک، مالیات و دیگر بخشها، کارها تقریبا به بالای ۹۰ درصد رسیده و حدود ۷۰ تا ۸۰ دستگاه به مرکزیت دولت الکترونیک وصل شده اند. امید می رود بتوانیم این خدمت را هرچه سریعتر به مردم ارائه کنیم.

نظر وزیر در مورد تلگرام


وی در پاسخ به اینکه آیا تلگرام فیلتر می شود یا خیر، افزود: این خبر را چه کسی گفته من نمی دانم. ما هر شبکه ای که مردم از آن استفاده می کنند تا زمانی که برایش جایگزینی پیدا نکنیم استفاده از آن را حق مردم می دانیم، البته به شرط آنکه مردم قوانین کشور را رعایت کنند و استفاده ای از کانالهای غیر اخلاقی و مستهجن نداشته باشد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دلیل حضورش در منطقه اظهار کرد: هدف از سفر به این منطقه نخست ارزیابی آنچه بود که ما برای زائران اربعین حسینی برنامه ریزی کرده بودیم که خوشبختانه در بازدید از منطقه و گفتگو با مردم داشتیم شاهد آن بودیم که تمامی این امکانات چه آنهایی که در مسیر راهپیمایی و چه آنهایی که در موقعیت موکب ها بودند چه به لحاظ اینترنت و چه از نظر صوت برای ارتباط برقرار کردن، همگی خوب و مطلوب بودند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دیگر هدف من از سفر این بود که در جلسه ای که با مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر در سفر سال گذشته به این منطقه داشتم، برای برطرف کردن مشکلات مطرح شده از سوی آنها قول مساعد دادم که خوشبختانه بسیاری از مشکلات اعم از اینترنت در روستاها، ارتباط تلفنی و نسل سوم و چهارم تلفن همراه همگی به انجام رسید.

واعظی یادآور شد: سرمایه گذاری بسیار خوبی را در این بخشها انجام دادیم ضمن آنکه از تی. دی. ال. تی نیز استفاده کردیم، امروز می توانیم ادعا کنیم که بسیاری از مشکلات گذشته اکنون حل شده است، امروز نیز در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان مسئولان خواسته هایی داشتند که قول دادیم با هدف رفع آنها موارد درخواستی را در برنامه کاری خود قرار دهیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها